Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Ücretli olacağı konuşulan cepten internet paylaşımında beklenen haber geldi
Dijital medya nedir? Dijital medya uzmanı kimdir? Dijital medya uzmanı ne iş yapar? Son günlerde bu soruları sıkça duyuyorsunuzdur. Bizde bu konuyu biraz araştırdık ve sizler için bu yazıyı hazırladık. Yazımızda, dijital medya uzmanının ne iş yaptığı hangi alanlarda hizmet verdiğini anlattık. İşte konu hakkındaki ayrıntılar…
Dijital medya nedir?
Dijital medya en basite indirgenmiş anlamı ile içinde ‘internet’ olan her şeyi içine alan sistemin adıdır. Dijital medyanın kapasama alanına en karmaşık yazılım algoritmalarından, Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya platformları gibi sistemlerde dahildir. Dijital medya kendi içinde de alt alanlara ayrılmaktadır. Kapsamı oldukça geniş olan dijital medyanın her alt alanı çeşitli uzmanlık gerektirebilir. Bunlara SEO uzmanı, sosyal medya uzmanı gibi uzmanlık alanları örnek olarak verilebilir. Gelin dijital medya uzmanının ne iş yaptığını birlikte inceleyelim.
Dijital medya uzmanı ne iş yapar?
Sosyal medya danışmalığının yapılması
Sosyal medyada kitlelere hitap etmek isteyen markaların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlar doğrultusunda en verimli stratejiyi belirler ve markalara bu konuda danışmanlık hizmeti sunar.
Sosyal medya yönetiminin yapılması
Sosyal medya takipçilerinin aktifliğini gözlemler, onlara uygun iletişim dilinde paylaşımlar gerçekleştirir. Sosyal medya platformlarının erişim raporlarını ve analizlerini markaya sunar.
Dijital strateji geliştirilmesi
Markaların isteklerini ve takipçilerin isteklerini harmanlayarak bir strateji belirler. İş dağıtımını yaparak diğer dijital medya çalışanlarını organize eder. Belirlenen hedefe ulaşmak için yol haritası çıkarır.
İçerik yönetiminin yapılması
Hedef kitleyi odak noktası kabul eden içerikler oluşturur. Mevcut içerikleri analiz edip iyileştirme işlemleri gerçekleştirir. Hedef kitleden gelen dönüşümleri ölçerek içeriklerde değişikliğe gidebilir.
Raporlama yapmak
En önemli işlerin başında raporlama gelmektedir. Raporlama yaparak marka hakkında ne konuşulduğunu takip edip marka itibarını korursunuz.
Satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesi
Dijital medya uzmanı, markanın ihtiyaçları doğrultusunda dijital satın alma işlemi gerçekleştirebilir. Kitlenin ve markanın isteklerini ortak bir paydada toplayıp bütçeyi en verimli şekilde kullanmaya özen gösterir. Google Ads gibi reklam kanallarında bu bütçeyi kullanabilir. Dijital medya uzmanı iletişim konusunda çok esnek olmalıdır.
Yorum Yaz