Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Raspberry Pi’nin Yeni 12 Megapiksel Kamera Modülleri, Güçlü Otomatik Odaklama Sağlar
Şirket, değişikliği kolaylaştırmak için yeni bir Ortak Programı anlaşması sunmaya başladı.
YouTube’un Shorts içerik oluşturucuları için uzun zamandır beklenen gelir paylaşım programı neredeyse hazır.
Bugünden itibaren şirket, içerik oluşturucuların Shorts görüntülemelerinden reklam payı geliri elde etmeye başlayabilecekleri 1 Şubat’tan önce yeni bir İş Ortağı Programı sözleşmesi başlatıyor. İçerik oluşturucuların, YouTube’un yeni İş Ortağı Programı şartlarını kabul etmek için 10 Temmuz’a kadar süreleri var.
Değişikliğin bir parçası olarak şirket, içerik oluşturuculara YouTube’da nasıl para kazanacakları konusunda daha fazla esneklik sağlamak için yeni “Para Kazanma Modülleri” sunuyor. Ancak şirket, platformda tam kazanç potansiyelinizi ortaya çıkarmak için hepsini kabul etmenizi öneriyor. Daha önce duyurulduğu gibi, 90 günlük bir süre içinde en az 1.000 aboneye ve Shorts’ta 10 milyonun üzerinde izlenmeye sahip içerik oluşturucular İş Ortağı Programı’na başvurabilir. Daha sonra yeni “Shorts Para Kazanma Modülü”nü kabul etmeleri gerekir.
Shorts gelir paylaşımı kullanıma sunulurken YouTube, 100 milyon dolarlık içerik oluşturucu fonunun kullanımdan kaldırıldığını belirtiyor. Ancak şirket, fon alıcılarının çoğunun gelir paylaşımı yoluyla fondan kazandıklarından daha fazla kazanmasını beklemektedir. YouTube’un her bir içerik oluşturucunun kısa videoları için ne kadar kazanacağını belirlemek için tasarladığı formül, müzik lisanslamasının dahil olması nedeniyle karmaşıktır.
YouTube kullanıcıları Shorts izledikçe şirket, Shorts Feed’deki klipler arasında reklam gösterecek. YouTube, bu reklamlardan elde edilen paranın, şirketin her ayın sonunda paylaşacağı ortak bir havuz aracılığıyla müzik lisanslama şirketlerine ve içerik oluşturuculara ödeme yapmaya gideceğini söylüyor. İçerik oluşturucu havuzuna ne kadar para gideceği, içerik oluşturucuların Shorts’larında yer verdiği müzik parçası sayısına bağlıdır. Müziksiz bir klip yüklerseniz, ardından o videoyla ilişkili tüm gelir içerik oluşturucu havuzuna gidecektir. Tersine, tek şarkılı bir Kısa film söz konusu olduğunda, ilgili gelirin üçte biri lisans ödemesine gidecektir. İki şarkılık bir Short’da üçte ikisi lisanslamaya gidecek.
Her şey halledildikten sonra YouTube, içerik oluşturucu fonunun nasıl dağıtılacağını belirleyecektir. Şirket, fonu içerik oluşturucunun toplam Shorts görüntülemelerindeki payına göre dağıtacak. Diyelim ki videolarınız Şubat ayı için ülkenizdeki tüm uygun Shorts görüntülemelerinin yüzde 5’ini oluşturdu, Shorts’unuzda lisanslı müzik kullansanız da kullanmasanız da fondaki paranın yüzde 5’ini alacaksınız. YouTube daha sonra yüzde 55’lik gelir kesintisini alır ve geriye kalanın yüzde 45’ini size bırakır.
Yorum Yaz