Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Samsung Kendi Kendine Onarım Programını Genişletiyor
Apple ve Samsung, zorlu bir ekonomide zirvedeydi.
Acımasız bir 2022 ile uğraşanlar sadece bilgisayar üreticileri değildi. Canalys, akıllı telefon sevkiyatlarının yıldan yıla yüzde 11 düşerek on yılın en kötü yıllık performansını gösterdiğini tahmin ediyor. Dördüncü çeyrek daha kötüydü – sevkiyatlar 2021’in sonuna kıyasla yüzde 17 düştü. Analistlere göre bu aynı zamanda son 10 yılın en kötü dördüncü çeyreğiydi.
Sektörün ağır toplarının çoğu da zor zamanlar geçirdi. Apple ve Samsung, 2022’de pazar payını sırasıyla yüzde 19 ve yüzde 22’ye çıkaran tek iki büyük marka oldu. Çinli rakipleri Xiaomi, Oppo ve Vivo küçüldü. Apple’ın son çeyrekte Samsung’u geride bıraktığını duymak sizi şaşırtmayacak (iPhone 14 ailesi yepyeni, Galaxy S22 ise nispeten eskiydi). Bununla birlikte, yine de rekor bir yüksekti – Apple, Samsung’un ‘sadece’ yüzde 20’sine sahip olduğu sonbaharda pazarın yüzde 25’ini talep etti. Başka bir deyişle, üst düzey markalar sabit kaldı.
Piyasanın neden güneye gittiğini zaten biliyor olabilirsiniz. Zorlu bir ekonomi ve arz sorunlarının birleşimi talebi zedeledi ve kıtlıklar yarattı. Hayalinizdeki akıllı telefonu karşılayabilseniz bile, onu bulmakta zorlanabilirsiniz. Bu, şirketlerin satış yapmasına ve aksi takdirde müşterileri cezbetmek ve satılmayan stokları temizlemek için büyük çaba sarf etmesine yol açtı.
2023’ün çok daha iyi olmasını beklemeyin. Canalys, akıllı telefon alanının en iyi ihtimalle çok az büyüyeceğini tahmin ediyor. Çin’in yeniden açılması yardımcı olmaya hazırlanıyor, ancak araştırmacılar etkinin yalnızca yılın ikinci yarısına doğru farkedilir olacağına inanıyor. Bu doğruysa, telefon üreticileri yine de agresif tanıtımlarla dikkatinizi çekmek için savaşabilir.
Yorum Yaz