Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Apple Podcasts, Abonelik Analizi ve Linkfire entegrasyonu dahil olmak üzere yeni içerik oluşturucu araçları kazanıyor
YouTube bugün, yapay zeka teknolojisinin müzik endüstrisi üzerindeki etkisine, video paylaşım platformu ve sanatçılar, plak şirketleri ve diğer hak sahipleri de dahil olmak üzere müzik endüstrisindeki mevcut ortaklıkları açısından nasıl yaklaşmayı planladığını açıkladı. Şirket, yapay zekanın “müziğin benzersiz yaratıcı ifadesini geliştirme” potansiyeline güvenmekle birlikte, sanatçıların çalışmalarının bütünlüğünün korunmasını da sağlaması gerektiğini söylüyor.
Bu amaçla şirket, nasıl ilerleyeceğine dair kararlar almak için sektördeki sanatçılar, söz yazarları ve yapımcılarla birlikte çalışarak yapay zekaya yaklaşımını bilgilendirmeye yardımcı olmak için YouTube’un Müzik Yapay Zeka İnkübatörü adını verdiği bir program başlatıyor.
Programı başlatmak için YouTube, Universal Music Group ve aralarında söz yazarı ve yapımcı Anitta; söz yazarı, yapımcı ve girişimci Björn Ulvaeus; müzisyen, besteci ve yapımcı Don Was; Kolombiyalı müzisyen Juanes; yapımcı Louis Bell; besteci Max Richter, söz yazarı ve yapımcı Rodney Jerkins; şarkıcı-söz yazarı Rosanne Cash; söz yazarı ve yapımcı, OneRepublic’ten Ryan Tedder; rapçi, müzisyen, girişimci ve hayırsever Yo Gotti ve Frank Sinatra’nın mirasının da bulunduğu yetenek listesiyle birlikte çalışıyor.
YouTube’un aksine UMG yapay zekayı benimseme konusunda daha tereddütlü davrandı. Örneğin bu yılın başlarında Spotify gibi yayın hizmetlerinden, yapay zeka şirketlerinin modellerini eğitmek için müziklerini kullanmalarını engellemelerini istedi. Ayrıca, sanatçılarının çalışmalarından yararlanan yapay zeka tarafından oluşturulan YouTube videolarına telif hakkı uyarıları yayınladı. Drake ve The Weeknd’in vokallerini taklit eden bir yapay zeka şarkısı viral olduğunda, UMG şarkıyı Spotify ve Apple Music’ten kaldırttı.
UMG’nin şikayetlerinin temelinde – yaratıcı endüstrilerde gördüğümüze benzer şekilde – sanatçıların çalışmalarının yapay zeka modellerini eğitmek için alınması ve daha sonra uygun izin veya tazminat olmaksızın yeni sanat yaratmak için yeniden kullanılması sorunu yatıyor. Bu durumda UMG’nin hak sahiplerine ödeme yapılmasını sağlayacak bir tür sistem geliştirmek üzere YouTube ile işbirliği yapması hiç de şaşırtıcı değil.
YouTube, yeni teknolojiler ve tazminat arasındaki bu gerilimi tarihsel olarak anladığını ima ederek, yıllar içinde “telif hakkı sahiplerinin çıkarları ile YouTube’daki yaratıcı topluluğun çıkarlarını dengelemeye yardımcı olan sistemlere yıllar içinde büyük yatırımlar yaptığını” belirtiyor.
Örneğin, hak sahiplerine içeriklerinin platformda kullanımı için ödeme yapılmasını sağlayan Content ID sistemine atıfta bulunuyor. YouTube, en azından “katılmaya karar veren müzik ortakları” için benzer bir sistemin yapay zeka müziği için de işe yarayabileceğini öne sürüyor.
Daha fazla haber için;
Google, Nvidia Destekli Dizüstü Oyun Chromebook’larını İptal Etmiş Olabilir
Yorum Yaz