Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Bu sağlam, toza ve suya dayanıklı harici SSD, soğuk performansı garanti etmek için alüminyum alaşımlı bir kasaya sahiptir
Tesla, sürücülerin Autopilot işlevini kötüye kullanmalarını önlemek için iki milyon aracını geri çağırırken, sürücüsüz araçlar bilim kurgu dünyasında kalmaya devam edecek.
Araçları yoldan kaldırmayan ancak güncelleme konusunda ısrar eden bu hamle, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) Tesla özelliğini içeren yaklaşık 1.000 kazaya ilişkin iki yıllık bir soruşturma yürütmesinin ardından geldi. Resmi geri çağırma bildirimine göre, etkilenen araçlar 2012-2013 Tesla Model S, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 ve 2020-2023 Model Y. NHTSA CNN’e yaptığı açıklamada, sistemin “sürücülere yanlış bir güvenlik hissi” verdiğini ve onları yoğun yollarda gezinmek için etkinleştirmenin ve kullanmanın tamamen güvenli olduğuna inandırdığını söyledi.
Autopilot’un kötü performansı internette iyi bir şekilde belgelendiği için bu durum bazıları için sürpriz olmamalı. YouTube’da yazılımın sürüşün ortasında aniden devreden çıktığını ve testlerde mankenleri ezip geçtiğini gösteren çok sayıda video bulabilirsiniz. CNN raporunda, kullanım kılavuzlarında modun yalnızca “otoyollarda [veya] tamamen dikkatli bir sürücü ile sınırlı erişimli yollarda” kullanılması gerektiği belirtilirken, şirketin mesajlarının sürücülerin teknolojinin diğer senaryolarda güvenli olduğunu düşünmeleri konusunda kafalarını karıştırdığına dikkat çekiyor.
NHTSA’nın soruşturmasına göre, basitçe söylemek gerekirse, Autopilot ve Tam Otomatik Sürüş gibi özellikler “isimlerine uygun değil”.
Kendi kendine sürüş yaması
Tesla, Washington Post’un kendi kendine sürüş işlevinin “etkinleştirilmemesi gereken” sekiz ölümlü kazaya ilişkin bir başka raporunun ardından Autopilot’un güvenliğini savunmak için X’e (eskiden Twitter olarak bilinen platform) gitti. Gönderi oldukça uzun, ancak temel olarak şirket suçu teknolojiyi kötüye kullanan sürücülere atıyor ve yayının önemli gerçekleri atladığını iddia ediyor. Ayrıca Autopilot’un devrede olduğunda daha güvenli olduğuna dair argümanlarını desteklemek için kendi rakamlarını da kaynak gösteriyorlar.
Yayından kısa bir süre sonra Tesla, bir sürücünün “özellik açıkken kontrolü sürdürmeye hazır olduğunu gösterememesi” halinde Autosteer kullanımını sınırlayan bir yazılım güncellemesini araçlarına sunmayı kabul etti. Bu özelliğin çalışma şekli, ani kararlar vermeniz gerektiğinde ellerinizin her zaman direksiyonda ve ayağınızın frende olması gerektiğidir. Arabanın her şeyi halledeceğini varsayarak telefonunuzda gezinemezsiniz. İnsanların inandırıldığının aksine, işler bu şekilde yürümüyor.
Gelecek güncelleme
Yamanın ne zaman yayınlanacağı ya da tam olarak neleri içereceği bilinmiyor. Daha önce bahsedilen geri çağırma raporunda, Autosteer açıkken insanlara dikkatli olmalarını söyleyen ekstra bildirimler ekleneceği belirtiliyor. Geri çağırmanın Avrupa, Çin veya Tesla otomobillerinin satıldığı diğer küresel bölgeleri kapsayıp kapsamayacağını da bilmiyoruz. Tesla’ya ulaşarak ayrıntıları ve Cybertruck otonom sürüş işlevini diğer araçlarla daha uyumlu olacak şekilde yükseltmeyi planlayıp planlamadığını sorduk.
Bir iletişim e-postası bulmayı başarmış olsak da, 2020’de halkla ilişkiler departmanını feshetmeleriyle ünlü Tesla’dan bir yanıt beklemiyoruz. Ancak bir yanıt alırsak, bu haber daha sonra güncellenecektir.
Önümüzdeki yıl Amerika Birleşik Devletleri’nin elektrikli araç vergi indiriminin çalışma şeklini değiştiren yeni vergi kredisi kurallarını uygulayacağını belirtmeliyiz. Şimdi, sadece bir avuç elektrikli araç için geçerli olacak.
Daha fazla haber için;
QR kodları her yerde, ancak her zaman güvenli değil, FTC uyarıyor
Yorum Yaz