Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Xiaomi’nin yeni kablosuz kulaklıkları üst düzey ses teknolojisini süper havalı mermer bir tasarımla sunuyor
Son günlerde YouTube, reklam engelleyicilere karşı savaşındaki en son taktik olarak kendi platformunun performansını düşürmekle suçlanıyor. Ancak YouTube kategorik olarak durumun böyle olmadığını söylüyor. Bunun yerine, yavaşlamanın nedeni reklam engelleyicilerin kendileri gibi görünüyor.
İlk olarak, sizi hızlandıralım. YouTube, insanların kendi sitesinde reklam engelleyici kullanmasından hoşlanmıyor ve bunu durdurmak için birkaç farklı yöntem denedi. Bunlar arasında üç vuruşlu video politikası ve videolarda can sıkıcı beş saniyelik gecikmeler yer alıyor. Dolayısıyla insanlar bir reklam engelleyici kullanırken YouTube videolarını izlemenin bilgisayarlarının CPU kullanımını artırdığını ve daha sonra eski donanımların performans sorunları yaşamasına neden olduğunu fark ettiklerinde, bunun başka bir reklam engelleyici karşı önlemi olduğunu düşündüler.
Eleştirilere yanıt olarak YouTube bir açıklama yayınladı (PCGamer aracılığıyla) ve reklam engelleyici kullanıcılarının yaşadığı yükleme gecikmelerinin “reklam engelleyici tespit çabalarımızdan kaynaklanmadığını” kategorik olarak belirtti.
Tamam, peki ne oluyor? YouTube’un sözüne güvenirsek, bu bazı insanların bilgisayarlarında CPU sorunları olduğunu söylediklerinde sadece hayal gördükleri anlamına mı geliyor? Hayır. Kesinlikle sorunlar var, sadece YouTube’un hatası değil en azından bu sefer değil.
uBlock’un kurucusu Raymond Hill bir Twitter mesajında (şimdi X) performans sorunlarının Adblock Plus sürüm 3.22 ve AdBlock sürüm 5.17 her iki yazılımın da en son yinelemelerinden kaynaklandığını açıklıyor.
Kendisinin de belirttiği gibi, sorunlar tüm reklam engelleyicilerden ziyade Adblock Plus yan ürünlerine özel (örneğin uBlock Origin’de sorun yaşanmıyordu) ve YouTube’dan daha geniş bir dizi siteyi etkiliyor.
Döküm oldukça teknik, ancak kısa özet şu ki, YouTube ve diğerleri gibi dinamik olarak güncellenen siteler Adblock ve Adblock Plus’ta “sorunlu” kod yollarını tetikliyor.
Bu sitelerden birini açtığınızda, reklam engelleme yazılımı CPU’nuzun işlem gücünün gereksiz yere büyük bir kısmını kullanan eylemler gerçekleştirmeye başlıyor. Hill, hatanın hem AdBlock hem de Adblock Plus kullanan kişileri özellikle zorlayacağını, çünkü bireysel sorunlarının birbiriyle birleşeceğini ekliyor.
Yani YouTube sorunlara neden olmuyor, sadece AdBlock ve Adblock Plus’ta şu anda var olan temel sorunları tetiklemek için çok popüler bir katalizör.
Neyse ki, aksaklıklara yönelik düzeltmeler artık yayılıyor olmalı. Adblock Plus için bir hata raporundaki güncelleme, 3.22.1 güncellemesinin bir parçası olarak bir düzeltmenin yayınlandığını söylüyor ancak uzantı mağazası incelemelerini geçmesi ve her kullanıcıya ulaşması birkaç gün sürebilir. Bu aynı zamanda Chrome kullanıcılarının Adblock programlarını kullanırken YouTube’a erişirken yaşadıkları benzer CPU sorunlarını da çözebilir.
Düzeltmeyi beklerken programı devre dışı bırakabilir ya da bir iki günlüğüne bile olsa reklamlara katlanmak istemiyorsanız hatadan etkilenmeyen diğer en iyi reklam engelleyicilerden birini deneyebilirsiniz.
Yorum Yaz