Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Microsoft yeni Xbox erişilebilirlik özelliklerini ve bunları kullanan oyuncuları öne çıkarıyor
Yanlış bilgilendirmeyle mücadele etmek amacıyla YouTube, “yetkili kaynaklardan” gelen içeriği tek bir uygun konumda bir araya getirecek sürükleyici haber merkezlerini hayata geçiriyor.
Platform yaptığı duyuruda, bu izleme sayfalarında toplanan içeriğin “talep üzerine video, canlı yayınlar, podcast’ler ve shorts” dahil olmak üzere çeşitli formatları kapsadığını belirtiyor. Buradaki amaç, izleyicilere veya dinleyicilere belirli bir olay hakkında birden fazla açıdan bilgi edinme fırsatı vermektir. Daha fazla ayrıntı almak için “uzun biçimli bir videoya” geçmeden önce “hızlı bir şekilde yetişmek” için bir Kısa izleyebilirsiniz.
YouTube, yetkili kaynaklardan gelen içeriklerin yanında “ana sayfada veya arama sonuçlarında” mor bir gazete simgesi olacağını söylüyor. Bu videolar seçildiğinde izleme sayfası açılıyor, böylece ilk klip en üstte oynatılırken başka neler var diye gezinebiliyorsunuz.
Yukarıda gördüğünüz ön izleme resmi gönderide yer alıyor ve görünüşe göre izleme sayfasının nasıl görünebileceğine dair bir “sahte görüntü”. Bir YouTube temsilcisi bize her merkezin merkezdeki habere özgü olacağını söyledi.
Yetkili bir kaynağın ne olduğu sorulduğunda, aynı temsilci bizi teknoloji devinin doğru kaynakları nasıl belirlediğini ortaya koyan bir Google politika web sayfasına yönlendirdi. Hızlı bir döküm vermek gerekirse, YouTube kanal kalitesini ve belirli olayların kapsamını gösteren “çeşitli sinyaller” kullanıyor. Ayrıca, bu “sinyalleri” iyileştirmek için “makine öğrenimi teknikleri [ve] üçüncü taraf insan değerlendiricilerin” bir kombinasyonunu kullanıyorlar.
Güncelleme daha sonra masaüstünde ve YouTube smart TV uygulamasında da kullanıma sunulacak.
YouTube’un (ve büyük ölçüde Google’ın), diğer platformların bundan uzak durduğu bir zamanda haber küratörlüğünü benimsediğini görmek ilginç. Eskiden Twitter olarak bilinen X, kısa süre önce gönderilerde başlıkları göstermeyi bırakmaya karar verdi. Meta da benzer bir yoldan ilerliyor. Instagram başkanı Adam Mosseri, Threads’in kullanıcılara “siyaseti [veya] sert haberleri” aktif olarak tanıtmak için hiçbir şey yapmayacağını belirtti.
Potansiyel olarak kötü haberler
Merkez ne kadar harika olsa da, ufukta bazı kötü haberler olabilir. YouTube, web sitesindeki içerik oluşturucuların bir videoda etiketledikleri belirli ürünler için zaman damgası koyabileceklerini açıklayan başka bir duyuru yaptı. Her zaman damgası, ekranda bir alışveriş düğmesinin görünmesine neden olacak ve izleyicilere söz konusu ürünü satın alma fırsatı verecek.
Okuyanların çoğu bunu önemsemeyebilir, ancak önemsemelisiniz çünkü platformda gördüğünüz reklam sayısını büyük ölçüde artırabilir. Her 30 saniyede bir mini reklam aldığınızı düşünün.
Daha fazla haber için;
Yorum Yaz