Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Instagram ve Facebook kullanıcıları yeni güncellemeyle artık sohbet edemeyecek
RTX oyunları haftada 87 milyon saat oynanıyor
Nvidia, RTX teknolojisi ile önemli bir kilometre taşını kutluyor ve 500 oyun ve uygulamanın artık bir şekilde RTX desteği içerdiğini duyuruyor.
Bunlar, RTX grafik kartlarındaki özel çekirdekleri kullanarak ışın izleme veya DLSS (veya her ikisini) çalıştıran oyun ve uygulamalardır.
Nvidia’nın bize hatırlattığı gibi, ilk RTX GPU beş yıldan uzun bir süre önce piyasaya sürülen RTX 2080’di (oyun oynarken zaman nasıl da uçup gidiyor).
Nvidia, başlangıçta yalnızca bir avuç yazılım ve oyunun desteklendiğini, ancak şimdi 500 tane olduğunu ve RTX oyunlarının haftada 87 milyon saat oynandığını söylüyor.
Doğal olarak, Nvidia’nın paylaşacak bir dizi başka istatistiği de var ve bunlar arasında RTX grafik kartına sahip PC oyuncularının çoğunun, bunu destekleyen büyük oyunlarda ışın izleme ve/veya DLSS kullandığı gibi oldukça şaşırtıcı olmayan bir açıklama da yer alıyor.
Örneğin Cyberpunk 2077 oynayanların %97’si, Alan Wake 2 oyuncularının %99’u (ve Minecraft oynayanların da %99’u) Nvidia’nın deyimiyle ‘RTX On’ kullanıyor.
Elbette bir hediye olmadan kutlama olmazdı ve Nvidia’nın 20 Green Man Gaming hediye kartının yanı sıra bazı ‘RTX On’ tuş kapakları da var. Hediye kazanma şansını yakalamak için Nvidia’nın ana sosyal kanallarından (X, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) birini takip ederek nasıl katılacağınıza dair talimatları öğrenmeniz gerekiyor.
Analiz: DLSS FTW
Nvidia, ışın izleme veya DLSS (veya her ikisini) kullananların göreceli yüzdelerini açıklamıyor, ancak en çok kullanılan RTX teknolojisinin DLSS olduğuna dair güvenli bir bahis olduğunu düşünüyoruz. DLSS 3 ile kare oluşturma teknolojisi bir sıçrama yaptı – AMD’nin rakibi FSR’yi açıkçası çok geride bıraktı – ve Nvidia DLSS ile sürekli olarak gelişiyor ve yenilikler yapıyor (son zamanlarda v3.5 ile).
Evet, ışın izleme de şüphesiz popülerliğini artırıyor, çünkü DLSS, GPU’yu yoran ışınları açma talepleri için kare hızlarını daha kabul edilebilir hale getirebiliyor. Ancak oyuncuların asıl istediği, en iyi bilgisayar oyunlarını sorunsuz bir şekilde – belki saniyede 60 kare ya da daha iddialı bir şekilde 120 kare – oynayabilmektir.
DLSS hiç şüphesiz Nvidia’nın GeForce grafik kartları için büyük bir satış noktası, özellikle de destek daha da genişledikçe. AMD’nin sunduklarıyla (ya da masaüstü dünyasında küçük bir yer edinmiş olan Intel’in Arc GPU’larıyla – ve Team Blue da DLSS’ye yeterince sağlam bir rakip olan XeSS’i sunuyor) karşılaştırıldığında Team Green’in ürünlerinin çeşitli değerlerinin tartışılmasında sık sık bir avantaj olarak bahsediliyor.
Daha fazla haber için;
Mac kullanıcıları tehlikeli zararlı yazılımlarla yeniden hedef alınıyor – işte bilmeniz gerekenler
Yorum Yaz