Spotify’da yeni sanatçılar bulmak daha da zorlaştı

Sıradaki içerik:

Spotify’da yeni sanatçılar bulmak daha da zorlaştı

e
sv

Nvidia’nın GTX Titan’ı modern oyunlarla kıyaslandı

14 Şubat 2024 18:26

Gerçekten eski bir amiral gemisi grafik kartının günümüz PC oyunlarında nasıl bir performans sergileyeceğini merak ettiyseniz, artık merak etmeyin çünkü bu soruya bir cevabımız var.

Söz konusu GPU, 2013 yılında piyasaya sürülen ve 11 yıl sonra PC Games Hardware (Tom’s Hardware aracılığıyla bir Alman sitesi) tarafından yeniden test edilen orijinal Nvidia GTX Titan.

Bu, Nvidia’nın Kepler mimarisi üzerine inşa edilmiş bir amiral gemisiydi ve ABD’de fiyatı bin dolar sınırına ulaşan (ve başka yerlerde de buna paralel olarak) ilk grafik kartıydı, bu da tahmin edebileceğiniz gibi o zamanlar birkaç kaşın kalkmasına neden oldu.

Bu paraya 2.688 çekirdek, 6GB VRAM ve 876MHz boost clock (evet, bu uzun zaman önceydi) sunuyordu.

Peki, orijinal GTX Titan şimdi nasıl bir performans sergiliyor? Kısa cevap kötü.

Biraz daha uzun olan cevap ise, buradaki tuhaflığın büyük bir kısmının GTX Titan’ın pek çok modern oyunu çalıştırmaması olduğu. Bunun başlıca nedeni, denklemin yazılım tarafının 2013’ten bu yana çok ilerlemiş olması ve Titan’ın çağdaş özellikleri desteklememesi.

Aslında Titan, DirectX 12 çıkmadan önce piyasaya sürülmüştü, bu nedenle DX12 oyunlarını desteklemek için yazılım emülasyonu gerekiyor ve bu da tahmin edebileceğiniz gibi (donanım seviyesindeki desteğe kıyasla) performans çalışmalarında başlı başına bir engel.

Yine de GTX Titan hiçbir çağdaş oyunu çalıştıramıyor değil, ancak bu durumlarda bile PC Games Hardware belirgin bir şekilde eksik olan performans seviyelerini keşfetti.

Yüksek profilli bir örnek vermek gerekirse, Cyberpunk 2077 çalıştı, ancak Titan saniyede yalnızca 12 kare (fps) elde edebildi ve bu da ışın izleme olmadan (zaten eski GPU tarafından desteklenmediği açık).

Diablo 4 gibi daha az zorlayıcı bazı oyunlar makul kare hızlarında çalışabildi ve 50 fps’ye yaklaşarak akıcı bir deneyim yaşattı. Yine de çalışan oyunların çoğu 30 fps’nin altındaydı ya da bu seviyeye ancak ulaşabiliyordu (bu, fena olmayan bir kare hızı için minimum olarak kabul edilir).

Titan’ın 1.250 MHz’e (büyük bir hızlanma) hız aşırtması yardımcı oldu ve Control’ün (özellikle yeni bir oyun değil, belirtilmesi gerekiyor) örneğin 33 fps’de çalıştırılabileceği anlamına geliyordu (varsayılan saat hızlarında tanık olunan 25 fps’den daha iyi). Yine de genel olarak bu, bin dolarlık bir GPU’ya göre oldukça düşük bir performanstı.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!