Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
iPhone Ultra’nın Söylentilere Göre Kamera Yükseltmesi iPhone 15’i Sıradan Hissettirebilir
Zoom, videokonferansın kalabalık pazarında rekabette kalabilmek için, daha önce Zoom IQ olarak bilinen üretici yapay zeka asistanı da dahil olmak üzere yapay zeka destekli özelliklerinin birçoğunu güncelliyor ve yeniden markalaştırıyor.
Haberler, Zoom’un yapay zeka araçlarını ve modellerini eğitmek için müşterilerin videolarını kullanma hakkını saklı tuttuğunu ima eden Zoom’un hizmet şartlarında yapılan değişikliklerle ilgili tartışmaların ardından geldi. Tepkiler üzerine Zoom, politikasını güncelleyerek “iletişim benzeri” müşteri verilerinin Zoom veya dış ortakları için yapay zeka uygulamaları ve hizmetlerinin eğitiminde kullanılmayacağını açıkça belirtti.
Açık kaynak projeleri için destek ve yasal hizmetler sunan kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Software Freedom Conservancy, kısa süre önce geliştiricilere hizmet şartlarındaki değişiklikler nedeniyle Zoom’u terk etmeleri çağrısında bulundu.
Zoom, paylaştığı basın açıklamasında “Zoom’un amacı, güven, güvenlik ve gizliliğe öncelik verirken kullanıcı deneyimini ve üretkenliği artıran yapay zeka odaklı inovasyona yatırım yapmaktır” dedi. “Ağustos ayında Zoom, müşterilerin ses, video, sohbet, ekran paylaşımı, ekler veya benzeri diğer iletişimlerini kullanmadığını paylaştı.
Zoom’un veya üçüncü taraf AI modellerini eğitmek için müşteri içeriği (anket sonuçları, beyaz tahtalar veya tepkiler gibi).”
Zoom AI Companion
AI Companion olarak adlandırılan yeniden markalaşmış Zoom IQ, Zoom IQ ile aynı teknoloji karışımından güç alıyor: Zoom’un şirket içi üretken yapay zekasının yanı sıra Meta, OpenAI ve Anthropic gibi tedarikçilerin yapay zeka modelleri Zoom Whiteboard, Zoom Team Chat ve Zoom Mail de dahil olmak üzere Zoom ekosisteminin daha fazla köşesine ulaşıyor.
Belki de en büyük haber, Zoom’un AI Companion aracılığıyla ChatGPT benzeri bir bot kazanıyor olması. 2024 baharında Zoom, kullanıcıların doğrudan AI Companion ile sohbet etmelerine ve önceki toplantılar ve sohbetler hakkında sorular sormalarına ve kendi adlarına işlem yapmalarına olanak tanıyan bir konuşma arayüzüne sahip olacak.
Örneğin, kullanıcılar AI Companion’ı projelerin durumu için sorgulayabilecek, yazıya dökülmüş toplantıları, sohbetleri, beyaz tahtaları, e-postaları, belgeleri ve hatta üçüncü taraf uygulamaları çekebilecekler. Önemli noktaları yakalamak için bir toplantı sırasında AI Companion’a sorular sorabilecek, destek biletleri oluşturup dosyalayabilecek ve sorulara yanıt taslakları hazırlayabilecekler. Ve Zoom IQ’da mümkün olduğu gibi, AI Companion’ın toplantıları özetlemesini, eylem öğelerini otomatik olarak tanımlamasını ve sonraki adımları ortaya çıkarmasını sağlayabilecekler.
Ayrıca önümüzdeki ilkbahardan itibaren AI Companion, kişilerin toplantılardaki durumu hakkında “gerçek zamanlı geri bildirim” verecek ve konuşma ve sunum becerileri konusunda koçluk yapacak.
Bu, her kullanıcının hoş karşılayacağı bir özellik değil – özellikle de Zoom’un yapay zeka konusundaki potansiyel art niyetlerinden endişe duyanlar. Ancak Zoom, AI Companion’ın diğer özellikleriyle birlikte gerçek zamanlı geri bildirimin bir hesap sahibi veya yönetici tarafından herhangi bir zamanda kapatılabileceğine dikkat çekiyor.
Başka bir yerde, Zoom’un mesajlaşma uygulaması Zoom Team Chat’te, kullanıcılar yakında (birkaç hafta içinde) AI Companion aracılığıyla sohbet konularını özetleme seçeneğine sahip olacaklar – Zoom IQ’nun da sunduğu bir özellik. (Bu muhabir yapay zekanın özetleme becerilerine şüpheyle yaklaşıyor, ancak Zoom’un teknolojisini iş başında görene kadar karar vermeyeceğim). 2024’ün başlarında kullanıcılar, Zoom IQ’da vaat edildiği gibi Microsoft Teams ve Google Meet’in yapay zeka tarafından oluşturulan yanıtlarına benzer şekilde sohbet cümlelerini otomatik olarak tamamlayabilecek ve bir sohbetten toplantı planlayabilecek.
Zoom’un işbirliğine dayalı beyaz tahta aracı Zoom Whiteboard, 2024 baharından itibaren daha önce anlatılan bir özellik olarak, AI Companion sayesinde görüntüler oluşturabilecek ve şablonları doldurabilecek. Hangi görüntü oluşturma modelinin bu özelliği destekleyeceği belli değil, ancak muhtemelen sonuçlar OpenAI’nin DALL-E 2 ve MidJourney gibi metinden görüntüye araçlarıyla uyumlu olacak.
Sonbaharın başlarında, Zoom’un e-posta istemcisi Zoom Mail kullanıcıları, Zoom IQ’da olduğu gibi AI Companion’dan AI tarafından oluşturulan e-posta önerileri alabilecekler. Ve 2024 baharında Zoom kullanıcıları, platformun not alma uygulaması Notes’a toplantı özetleri ekleyebilecek ve Zoom’un VoIP hizmeti Zoom Phone’dan gelen metin mesajlarını ve aramaları özetleyebilecek.
AI Companion özelliklerinin çoğu olmasa da birçoğu Zoom uygulamasının yan panelinde yer alacak. Ancak tüm kullanıcılar için değil. Yalnızca ödeme yapan Zoom müşterileri bu özelliklere canlı yayınlandıktan sonra erişebilecek.
Zoom Gelir Hızlandırıcısı
Zoom’un satış asistanı aracı Zoom IQ for Sales, bugün Zoom’un ikinci yeniden markalaşmasıyla Zoom Revenue Accelerator adını alıyor.
Zoom IQ for Sales lansmanında pek iyi karşılanmamış, eleştirmenler özellikte kullanılan duygu analizi algoritmalarının temelde kusurlu olduğunu savunmuştu. İki düzineden fazla hak grubu, Zoom’u “yanlış” ve “yeterince test edilmemiş” teknoloji olarak nitelendirdikleri teknolojiyi keşfetme çabalarını bir kenara bırakmaya çağırdı.
Zoom nihayetinde Zoom IQ for Sales’i sonlandırmadı. Bunun yerine, aracın özellik setini duygu analizinden daha sıradan kullanım durumlarına kaydırdı ve görünüşe göre bunu yapmaya devam ediyor.
Zoom, satış ekibi üyelerini işe alma ve eğitme amaçlı görüşmeleri simüle etmek için bir “sanal koç” da dahil olmak üzere Gelir Hızlandırıcı’ya gelen birkaç yeni özelliği duyurdu. Sanal koç, piyasadaki diğer yapay zeka destekli satış eğitimi platformlarına benzer şekilde, satış elemanlarının çeşitli satış yöntemlerini kullanarak ürün sunma performanslarını değerlendirebiliyor.
Anlaşma risk sinyalleri de Gelir Hızlandırıcı’ya geliyor ve satış ekibi üyelerinin kural tabanlı bir motor kullanarak bir anlaşmanın belirli bir süre içinde ilerlememesi durumunda uyarılar göndermesine olanak tanıyor. Yakında kullanıma sunulacak bir diğer özellik olan aylık keşif özelliği, rakiplerin görüşmelerde nasıl anıldığını takip edecek ve trendleri aylık bazda özetleyecek.
Zoom’un yenilemeleri, 2023 mali yılının dördüncü çeyrek sonuçlarında 2018’den bu yana ilk kez 108 milyon dolar çeyreklik zararla karşılaşan teknoloji devi için çok önemli bir zamanda geldi. Şubat ayında Zoom, pandemi sonrası talepteki düşüşü ve Microsoft, Cisco, Webex, Slack ve diğerlerinin artan rekabetini gerekçe göstererek personelinin %15’ini ya da yaklaşık 1.300 kişiyi işten çıkardı. (Zoom, sosyal mesafe kurallarının video konferansı önemli bir araç haline getirdiği pandeminin en büyük faydalanıcılarından biriydi).
Zoom’un görünümü, Nisan ayında sona eren çeyrekte şirketin kemer sıkma sürecine girmesiyle biraz daha iyiye gitti. Zoom, %3 ile rekor düzeyde en yavaş çeyrek büyümesini kaydederken ve çevrimiçi geliri düşerken, yıllık gelir tahminini 4,44 milyar dolardan 4,46 milyar dolara çıkararak yaklaşık %2’lik bir artışla 4,47 milyar dolar ile 4,49 milyar dolar arasına yükseltti.
Daha fazla haber için;
ASUS Vivobook S 15 OLED BAPE® Edition Teknoloji ve sokak modasını buluşturan tasarım
Yorum Yaz