Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Android 14’ün 4. Beta Sürümü, Otomatik Onayla Kilit Açma Özelliği Getiriyor
Twitter artık içerik oluşturucularına, gönderilerine verilen yanıtlarda sunulan reklamlardan elde edilen gelirinin bir kısmı için ödeme yapacak. Twitter Blue’ya abone olan ve son 3 ayda her ay 5 milyondan fazla tweet gösterimi kazanan kullanıcılar katılabilecekler. Elon Musk’a göre, içerik oluşturucu ödemelerinin ilk turu toplam 5 milyon doları bulacak ve bu ödemeler Stripe aracılığıyla olacaktır.
Bazı büyük içerik oluşturucuların Twitter’da paylaştıklarına göre, ödemelerin bazıları yapıldı bile. Yaklaşık 750.000 takipçisi olan yazar Brian Krassenstein, Twitter’ın kendisine 24.305 dolar ödediğini iddia etti.
Yaklaşık 230.000 takipçisi olan bir yaratıcı olan SK, Twitter’dan 2.236 dolar kazandığını iddia edenler arasında ve 1,7 milyon takipçisi olan siyasi yorumcu Benny Johnson, 9.546 dolar kazandığını söylüyor.
Twitter’ın ödemeleri, tweet gösterimlerine göre belirlenir. Babylon Bee yazarı Ashley St. Clair (710.000 takipçi), 7.153 $ kazandığını ve söylediğine göre Şubat’tan Temmuz’a kadar yaklaşık 840 milyon gösterim aldığını söyledi. Bu, oranını yaklaşık 0,0085 BGBM (bin başına maliyet) veya milyon gösterim başına 8,52 $ yapar. Bireysel BGBM’lerin kullanıcıdan kullanıcıya değişip değişmediği tam olarak belli değildir.
Akışta sunulan reklamlar için hangi içerik oluşturucularına ödeme yapacağını belirlemek zor olacağından Twitter, tweet yanıtlarında sunulan reklamlardan para kazanıyor (bu, TikTok gibi kısa biçimli video platformlarının gelir paylaşımıyla aynı mantıktır). Elbette bu, içerik oluşturucuların kullanıcıları tweet’lerine yanıt vermeye teşvik etmek isteyecekleri anlamına gelir.
Farzad Mesbahi’nin attığı tweet gibi, “Yanıtlarınızda ne kadar çok nefret varsa, Twitter’da o kadar çok para kazanırsınız.” Musk ise bu söylemi, “Şiirsel adalet” diye yanıtladı.
Bu program aracılığıyla ne tür içerik oluşturucuların para kazanabileceği konusunda sınırlamalar vardır. Twitter’ın içerikten para kazanma standartlarına göre cinsel içerikten para kazanılamaz. Twitter, yetişkinlere yönelik içeriğe izin verilen tek ana sosyal platformlardan biri olduğundan, bu, Twitter’ın seks işçileri topluluğuna bir darbedir. Twitter ayrıca içerik oluşturucuların “piramit şemaları veya hızlı zengin olma planları” (kripto spam göndericileri), şiddet, suç teşkil eden davranışlar, kumar veya uyuşturucu ve alkol hakkındaki içeriklerden para kazanmasına izin vermez. Bir içerik oluşturucu, sahibi olmadığı telif hakkıyla korunan içerikten para kazanmaya çalışırsa, bu da tehlikeli bir işarettir.
Twitter içerik oluşturuculara 5 milyon dolar öderken, şirket kısa süre önce Musk’ın devralınması sırasında işten çıkarılan çalışanlarına ödenmemiş 500 milyon doların üzerinde kıdem tazminatı davası var. Bunula birlikte Twitter, ofis alanlarının kirasını dahi ödeyemedi.
Yorum Yaz