Dying Light 2 ve The Walking Dead’in İş Birliği

Sıradaki içerik:

Dying Light 2 ve The Walking Dead’in İş Birliği

e
sv

Threads, Elon Musk’ın Twitter’ından daha fazla para kazanabilir mi?

07 Temmuz 2023 14:00

Teknoloji milyarderleri Mark Zuckerberg ve Elon Musk, bir kafes maçı konusunda şakalaşıyorlar. İş dünyasında mücadele çoktan başladı.  

Bay Zuckerberg, Twitter’a alternatifi olan Threads’i başlattıktan 24 saatten daha kısa bir süre sonra, şimdiden yaklaşık 30 milyon kayıta ulaştı. Bu da onun sosyal medya dünyasında ciddi bir rakip olduğunu kanıtladı ve büyük bir itibar kazandırdı. 

Bu rakam, yüz milyonlarca Twitter kullanıcısının hala küçük bir kısmıdır. Ancak analistler, Bay Zuckerberg’in Meta’sının Facebook, Instagram ve WhatsApp’taki 3 milyardan fazla devasa kullanıcısını Threads’a çekme ve reklamcıları beraberinde getirme konusunda iyi bir şansa sahip olduğu düşünülüyor. 

Ne de olsa, Meta’sı geçen yıl 117 milyar dolardan fazla satış yapan Bay Zuckerberg’in reklam satışında mükemmel bir sicili var ve elektrikli otomobil şirketindeki reklamları küçümseyen Bay Musk gibi görünürdeki endişelerinin hiçbiri yok. Bay Musk yalnızca Tesla ve Twitter’a fon sağlamanın alternatif yollarını arıyordu.

Bay Zuckerberg başlangıçta Threads’te reklam olmayacağını söyleyerek şirkete uygulamada ince ayar yapması için zaman tanıdı, bu da kullanıcıların metin tabanlı gönderiler arasında sonsuz bir şekilde gezinmesine olanak tanıyan güzel bir özellik oldu. 

Mark Zuckerberg “Yaklaşımımız diğer tüm ürünlerimizle aynı olacak: önce ürünün iyi çalışmasını sağlayın, sonra onu 1 milyar kişiye net bir yoldan getirip getiremeyeceğimize bakın ve ancak o zaman para kazanmayı bu noktada düşünün” diye yazdı. 

KeyBanc Capital Markets hisse senedi araştırma analisti Justin Patterson, bir yazısında, sonunda, Threads reklamlarının Meta’nın toplam gelirine %1 ila %5 oranında katkıda bulunabileceğini ve en iyimser senaryoda 6 milyar dolardan fazla gelir üreteceğini yazdı. 

Bay Musk’ın devralması karışıklığa yol açmadan önce 2021’de 4,5 milyar dolar reklam geliri elde eden Twitter’a çok yakın bir rakam olarak gözümüze çarpıyor. 

Kullanıcılar Kalacak mı ?

Bu paranın kazanılıp kazanılmayacağı, Threads’in önümüzdeki haftalarda ve aylarda ne hale geleceğine bağlı olacaktır.   

Bay Musk Perşembe günü karşı bir yumrukla hazırdı ve söylenene göre Meta’yı ticari sırları çaldığı için yasal işlemle tehdit etti. 

Ancak Twitter’la ilgili hayal kırıklığı, pek çok insanı başka bir alternatife aç bıraktı; Insider Intelligence analisti Jasmine Enberg, Meta’nın Twitter’dan “daha aklı başında, daha nazik bir yer” sözlerinin erken kayıtları “güçlendirdiğini” söyledi.   

Shakira, Oprah ve Khloe Kardashian ve Sex and the City yıldızı Sarah Jessica Parker mücadeleye katılan bazı yıldızlar arasındadır.

Analistler, başarının Twitter’ın güçlü kullanıcılarını veya uygulamaya en başta hiç kaydolmamış kişileri uygulamaya çekerek kazanmaya bağlı olacağını söylüyor. 

Düzenleyici Riskler 

Reklamverenler ayrıca, kendilerini yanlış bilgilendirme ve gizlilik gibi sorunlara bağlı risklere maruz bırakan bir platforma para harcamadıklarına dair güven arayacaklardır. 

Bay Musk’ın yönetimi altında, kârlı olmak için mücadele eden Twitter, sitenin içeriği yönetme biçimindeki ani değişikliklerle ve son zamanlarda izleyicilerin görebileceği gönderi sayısına ilişkin yeni bir sınırla reklamverenleri uzaklaştırdı. 

Analistler, Meta’nın Twitter’ın işlevini kaybetmesinden yararlananlardan biri olduğunu söylüyor. 

Ancak Bay Zuckerberg de bu konuda temiz bir sicile sahip değil.

Şirketi, verilerinin şeffaflığı ve doğruluğu konusunda yıllardır pazarlamacılarla çatışırken, kullanıcı verilerini ve yanlış bilgileri ele alması yaygın eleştirilere yol açan konular arasındadır. 

AJL Danışmanlık’ın CEO’su Lou Paskalis, “Reklamverenler, içeriğin üzerinde anlaşmaya varılan hüküm ve koşullara göre tutarlı bir şekilde denetlendiği temiz, iyi aydınlatılmış bir ortam istiyor” dedi. “Genel olarak, günümüzde sosyal medya bu konuda kaos ortamını andırıyor.

” Meta hisseleri lansmandan önce Çarşamba günü %4 arttı. Facebook Dating gibi başarısızlıklara rağmen Bay Zuckerberg’in Threads’i yükseltme yeteneğine sahip olduğuna dair yatırımcı güveninin bir işareti olarak medyada yer aldı. 

Paskalis, “Anahtarlardan birinin, Threads’in reklamdan ne kadar süre kaçınacağı olacak” dedi. “Bu süre ne kadar olursa olsun, Twitter’ın bu konuda kendine çeki düzen vermesi gerekiyor.

 

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!