Starfield’ın eşya sistemindeki bir hata, oynadıkça oyununuzun çökme olasılığını artırıyor

Sıradaki içerik:

Starfield’ın eşya sistemindeki bir hata, oynadıkça oyununuzun çökme olasılığını artırıyor

e
sv

Tesla’nın Autopilot sistemi güvenlik sicili nedeniyle yeniden eleştirilerin hedefi oluyor 

12 Aralık 2023 00:47

Tesla’nın Autopilot yarı otonom sürüş işlevselliği lehine karar veren son mahkeme işlemlerine rağmen, yeni bir rapor sürücü sorumsuzluğu ile ilgili daha derin sorunları ortaya çıkardı.

Önceki mahkeme süreçlerinde jüri, Tesla’nın Autopilot ve Full Self Driving Beta teknolojisinin nihai sorumluluğunun direksiyon başındaki insana ait olduğunu kabul etmişti.

Ancak Washington Post geçtiğimiz günlerde, 2019 yılında bir Tesla’nın saatte yaklaşık 70 mil hızla bir T kavşağından geçerek park halindeki bir araca çarptığı ve araçtakilerden birinin ölümüne, bir diğerinin de ağır yaralanmasına neden olduğu özel görüntülere ulaştı.
The Post’a göre, yayın organı tarafından elde edilen özel polis vücut kamerası görüntülerinde, sarsılan sürücü “seyir halindeyken” araba kullandığını ve telefonunu düşürdüğünde gözlerini yoldan ayırdığını söylüyor.
Her ne kadar en bariz sorun sürücünün dikkatsizliği olsa da, The Post bu olayın Tesla Autopilot’un kullanılmasının amaçlanmadığı yol senaryolarında meydana gelen bir avuç ölümcül ya da ciddi kazadan biri olduğunu da belirtmek istiyor.

The Post tarafından yürütülen araştırmaya göre Tesla, Autopilot’un temel özelliği olan Autosteer’ın “orta bölücü, açık şerit işaretleri ve çapraz trafik olmayan” “kontrollü erişimli otoyollarda kullanılmak üzere tasarlandığını” kabul etti. Bu durum kılavuzlarda, yasal belgelerde ve hatta federal düzenleyicilerle yapılan iletişimde belirtilmiştir.

Aslında, Tesla’nın web sitesine göre, Autosteer’ın “görüş mesafesi zayıfsa (şiddetli yağmur, kar, sis vb.) veya hava koşulları sensörün çalışmasını engelliyorsa” kullanıldığında “amaçlandığı gibi çalışması özellikle olası değildir”.

Tepeler, virajlı veya “aşırı engebeli” yollar, parlak ışık koşulları ve gişeler de teknoloji üzerinde aynı olumsuz etkilere sahip olabilir.

The Post’un iddiasına göre, şirket Autopilot’un kullanılabilirliğini coğrafyaya göre sınırlama teknik becerisine sahip olsa da, yazılımın kullanımını kısıtlamak için çok az kesin adım attı.

İhbarcı Tesla’nın teknolojisini daha da kötülüyor


The Post’un bağımsız bulgularına ek olarak, eski bir Tesla çalışanı kısa süre önce BBC’ye konuştu ve Autopilot donanımının ya da yazılımının henüz hazır olduğuna inanmadığını belirtti.

Lukasz Krupski, Mayıs ayında Alman Handelsblatt gazetesine Tesla’nın frenleme ve otonom sürüş yazılımıyla ilgili müşteri şikayetlerini de içeren verileri sızdırdı. İşvereni tarafından görmezden gelindiği için o zamandan beri basına başvuruyor.

BBC’ye göre Bay Krupski, şirket verilerinde, belirli bir düzeyde otonom veya yardımcı sürüş teknolojisine sahip araçların güvenli bir şekilde çalıştırılmasına ilişkin gerekliliklere uyulmadığını gösteren kanıtlar bulduğunu söyledi.

“Bu hepimizi etkiliyor çünkü aslında kamuya açık yollarda deneyler yapıyoruz. Yani bir Tesla’nız olmasa bile, çocuklarınız hala yaya yolunda yürüyor,” dedi BBC’ye.

The Post’un haberine göre, ABD’deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), emsal kuruluşu Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu’nun (NTSB) sert tavsiyelerine rağmen Tesla’nın Autopilot hataları konusunda henüz harekete geçmedi.

NTSB Başkanı Jennifer Homendy bu yılın başlarında The Post gazetesine verdiği bir röportajda şunları söylemişti “Eğer üretici güvenliği ciddiye almayacaksa, güvenliği sağlamak için başkalarının yanında yer aldıklarından emin olmak federal hükümetin görevidir”.

“Tesla söz konusu olduğunda güvenlik öncelik gibi görünmüyor” diye ekledi.

 

Daha fazla haber için;

Starfield’ın eşya sistemindeki bir hata, oynadıkça oyununuzun çökme olasılığını artırıyor

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!