Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Google, Zoom, Teams ve Webex Toplantılarını Android Auto’ya Getiriyor
Tesla’nın ülkede sattığı hemen hemen her arabaya bir yazılım düzeltmesi uygulanacak.
Tesla’nın en son büyük ölçekli geri çağırması, bir ülke için tüm üretimini etkili bir şekilde kapsıyor. Çin’in piyasa düzenleyicisi, rejeneratif fren sisteminde bildirilen bir kusur nedeniyle 1,1 milyondan fazla Tesla arabasının veya ülkede sattığı neredeyse tüm araçların geri çağrılmasını emretti. Sürücüler, rejeneratif frenlemenin yoğunluğunu ayarlayamadıkları veya gaz pedalına sürekli basarak uyarı alamadıkları için, yetkililer, araç sahiplerinin pedalları yanlış kullanma (motor devrini duyamadıkları için) ve kaza yapma riskinin olduğuna inanıyor.
EV üreticisi, hem varsayılan rejeneratif frenleme seviyesini ayarlayan hem de kullanıcıların sistemin gücünü özelleştirmesine izin veren bir yazılım güncellemesiyle sorunu çözecek. Tesla, gaza uzun süre basan sürücüleri de bilgilendirecek. Geri çağırma, Ocak 2019 ile bu yılın Nisan ayı arasında Çin’de üretilen Model 3 ve Model Y otomobillerin yanı sıra bazı ithal Model 3, Model S ve Model X örneklerini kapsıyor.
Tesla PR ekibini dağıttı ve geri çağırma hakkında yorum yapmadı. Bloomberg, Çinli sürücülerin hızlanma ve frenleme sorunları hakkında birçok kez şikayet ettiğine dikkat çekiyor. Bir sürücü, 2021 Şanghay Otomobil Fuarı’nı, frenler arızalandıktan sonra babasının neredeyse ölmek üzere olduğu ciddi bir kazayı vurgulamak için kullandı. Tesla özür diledi. Ancak bir aksaklığı kabul etmedi ve çarpışmadan önceki yüksek hızı fark etti.
Çoğu Tesla geri çağırmasında olduğu gibi, yazılım güncellemesi kısa vadede şirketin işini önemli ölçüde aksatmayacak. Bununla birlikte, geçen sonbaharda Çin’de yazılım ve emniyet kemeri sorunları nedeniyle 80.000 kişi de dahil olmak üzere son yıllarda çok sayıda geri çağırma yaşayan bir marka için bu iyi bir görünüm değil. Tesla, gelir için büyük ölçüde Çin’e bağlı – şu anda her yıl firmanın arabalarının yarısından fazlasını üreten dev Gigafactory Shanghai’a ev sahipliği yapıyor. Tesla ne müşterileri ne de yetkilileri kendinden uzaklaştırmayı göze alamaz.
Yorum Yaz