Google, iOS’ta Chrome’u Her Zamankinden Daha Güvenli Hale Getiriyor

Sıradaki içerik:

Google, iOS’ta Chrome’u Her Zamankinden Daha Güvenli Hale Getiriyor

e
sv

Samsung, ‘Yanıltıcı’ Reklamlar Nedeniyle 9,7 Milyon Dolar Para Cezasına Çarptırıldı

25 Haziran 2022 14:00

Samsung reklamları, kullanıcıların cihazlarıyla denizde yüzebileceklerini ima etti.

Samsung Avustralya, reklamlarının bazı müşterilerini bazı telefonlarının sunduğu suya dayanıklılık düzeyi konusunda yanılttığını kabul ettikten sonra 14 milyon Avustralya doları (9,72 milyon ABD Doları) para cezasına çarptırıldı.

Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), web sitesinde Facebook, Twitter ve Instagram’da yayınlanan dokuz reklamın Galaxy S8 de dahil olmak üzere bir dizi el cihazının hem havuz hem de deniz suyunda kullanılabileceğini önerdiğini söyledi.

“Suya maruz kaldıktan sonra Galaxy telefonlarıyla ilgili sorunlar yaşadıklarını bildiren tüketicilerden gelen yüzlerce şikayeti inceledik ve çoğu durumda Galaxy telefonlarının tamamen çalışmayı durdurduğunu bildirdiler.”

Akıllı telefon satışları

Modern akıllı telefonların çoğu, IP Kodu tarafından belirlenen endüstri çapındaki standartlara göre ölçülen, suya karşı bir tür dirence sahiptir. Reklamlarda yer alan Samsung cihazları ‘IP68’ olarak derecelendirildi, yani yarım saat boyunca 1,5 metre derinliğe kadar tamamen su altında kalabilirler.

Ancak bu koruma sadece tatlı suyu kapsar. Akıllı telefonların klor ve tuzlu suda bir miktar koruma sağlaması mümkün olsa da çoğu üretici belirli garantiler sunmuyor.

ACCC’nin görüşüne göre, reklamlar Samsung cihazlarının havuzda veya denizde yüzerken kullanılabileceğini kanıtladı ve Samsung, bu cihazlardaki şarj bağlantı noktasının hala şarj edilirse korozyona uğraması ve çalışmayı durdurması riskinin olduğunu kabul etti.

Cass-Gottlieb, “Samsung Avustralya’nın Galaxy telefonlarını tanıtan reklamlarında, bunun sonunda telefona önemli ölçüde zarar verebileceği gerçeğine rağmen, telefonlarını havuzlarda ve deniz suyunda kullanan kişiler yer aldı.” dedi.

“Bu ceza, işletmelere tüm ürün iddialarının kanıtlanması gerektiğini güçlü bir şekilde hatırlatıyor. ACCC, ürünlerinin doğası veya faydaları hakkında iddialarla tüketicileri yanlış yönlendiren işletmelere karşı yaptırım uygulamaya devam edecektir.”

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!