Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
PlayStation, Xbox ve PC için GTA 5 hileleri (Eylül 2023)
Meta, WhatsApp’a akış içi reklamlar eklemeyi planladığı yönündeki suçlamalara karşı kendisini savunan bir açıklama yayınladı.
Financial Times’ın haberinde, WhatsApp’ın ana şirketi Meta’daki çeşitli ekiplerin, uygulamanın ana ekranında kişilerle yapılan konuşma listelerinde reklam gösterme seçeneğini değerlendirdiği iddia ediliyordu. Buna karşılık Meta, bu özellikler üzerinde çalışmadıklarını ya da test etmediklerini ve bu konuda herhangi bir planları olmadığını açıkladı.
FT Technology News de benzer iddialarda bulunmuş, hatta Twitter/X hesabında bir makale yayınlamıştı. Daha sonra WhatsApp başkanı Will Cathcart tarafından bir alıntı retweet’inde yalanlandı ve hikayenin yanlış olduğu ve Meta’nın böyle bir özelliği kullanıma sunmadığı belirtildi. Söz konusu yalanlama daha sonra orijinal tweet’e bir topluluk notu olarak eklendi.
Bu, Meta’nın iki milyar aktif kullanıcı tabanından para kazanmaya yönelik bu tür planlarla ilk kez suçlanışı değil, zira analizciler yıllardır böyle bir dönüşü öngörüyordu. Bu durum, Meta’nın bir diğer satın alması olan ve yıllardır kullanıcılarının akışlarında yoğun reklamlar gören Instagram’a dayanıyor gibi görünüyor.
Rahatlayın, Meta WhatsApp akışlarına reklam koymayacak
Ancak bu suçlamalar en azından geçmişte haksız değildi. Meta hem 2018 hem de 2019’da WhatsApp’ta reklam gösterme planları yapmıştı. Wall Street Journal, yavaşlayan reklam gelirleri nedeniyle mesajlaşma uygulamasının Durum özelliğinde reklam gösterme planları olduğunu ortaya çıkarırken, Olivier Ponteville Twitter’da Meta’nın 2020’de WhatsApp’ın durum ürününe Hikayeler Reklamları getireceğini bildirdi. O zamandan beri Wall Street Journal, 2020’de Meta’nın reklam planlarını geri çektiğini ve bunun yerine platformdan para kazanmanın başka yollarını arayacağını belirten bir takip hikayesi yayınladı.
Meta, 200 milyondan fazla aktif kullanıcı kitlesine hizmet ve araçlar sunan WhatsApp Business aracılığıyla para kazanma konusunda şimdiye kadar pek çok başarı elde etti. TechCrunch’a göre, şirketin 3Ç 2022 kazanç çağrısı sırasında, “WhatsApp’a tıklama” reklamları yıllık %80 büyüme ile 1,5 milyar dolarlık yıllık gelir oranına ulaştı.
Meta ayrıca WhatsApp Business’tan elde edilen geliri artırmak için Haziran 2023’te fiyatlandırma yapısını ve mesajlaşma kategorilerini güncelledi. Bu, işletmelerin uygulama aracılığıyla Facebook ve Instagram’da kullanıcılara kişiselleştirilmiş mesajlar göndermesi için bir yol eklemek gibi hizmetten para kazanmanın daha fazla yolunu ekleme planlarının üstünde. Ya da ödemeleri Eylül 2023’te küresel olarak başlatılan yeni Kanallar özelliğine entegre ederek.
Başka bir deyişle, WhatsApp şu anda Meta’ya çok para kazandırıyor ve teknoloji/sosyal medya devinin WhatsApp’ı mahvetmeden gelir elde etmek için daha sürdürülebilir planları var.
Daha fazla haber için;
Yorum Yaz