İletişim dünyasına yeni bir soluk: UPDATE İletişim Danışmanlık

Sıradaki içerik:

İletişim dünyasına yeni bir soluk: UPDATE İletişim Danışmanlık

e
sv

Lotus, su soğutmalı elektrikli araç şarj cihazları ile Tesla’yı Supercharger oyununda yenmeyi hedefliyor

29 Kasım 2023 01:12

Son zamanlarda elektrikli araç haberlerini yakından takip ettiyseniz, Tesla’nın Supercharger teknolojisini enerji sağlayıcılarına ve elektrikli araç şarj ağını hızlandırmak isteyen işletmelere satarak oldukça iyi para kazandığını görmüşsünüzdür.

Ancak Tesla’nın son zamanlarda elektrikli araç pazarında karşılaştığı şiddetli rekabet gibi, şimdi de gelecekte şarj etme şeklimizi şekillendirmeye çalışan büyük rakipleriyle şarj cihazı teknolojisi için savaşmak üzere.

Bir zamanlar Norwich’teki bir fabrikada hafif spor otomobiller üreten Lotus, artık elektrikli araç teknolojisinin geliştirilmesine milyarlar harcayan Çin’in çok uluslu otomotiv şirketi Geely’nin bir parçası. Emeğinin en son meyveleri, bu güç seviyesini kabul edecek şekilde donatılmış araçlara 450kW verebilen ultra hızlı şarj istasyonlarıdır.
Bu araçlardan biri de Geely’den etkilenen Lotus Eletre R. Lotus, şirketin yaklaşık beş dakikalık şarjla 88,5 mil (ya da 142 km) menzil ekleyebildiğini ve bunun “en rekabetçi elektrikli araç şarj cihazlarından biri olduğunu” iddia ediyor. Halihazırda kullanımda olan en hızlı şarj cihazlarından bazılarının yalnızca 360kW güç sağlayabildiği düşünüldüğünde bu iddianın doğru olduğu anlaşılıyor.
Sistemden geçen elektrik miktarı nedeniyle Lotus, “verimliliği artırmak ve otoyol dinlenme durakları gibi şarj süresini en aza indirmek için yüksek enerji gerektiren alanlar için uygun” olan bir Sıvı Soğutmalı Güç Kabini geliştirdi.

Aynı anda dört aracı şarj edebilen daha kompakt bir Sıvı Soğutmalı Şarj Ünitesi de var, ancak en hızlı şarj sürelerine olanak tanıyan 800V şarj donanımına sahip olmayan araçlar için çeşitli hızlar sunmak üzere tasarlandı.

Soğutma sıvısı olarak bir sıvının kullanılması Lotus’un en yüksek şarj hızlarını güvenli bir şekilde sağlayabileceği anlamına gelirken, 450kW’lık yükseklikleri tercih etmek Lotus’un müşteriler için şarj teklifini geleceğe hazırladığı anlamına geliyor.

Buna rağmen Lotus, ağının diğer üreticilerin araçlarına da açık olacağını belirterek hızlı şarj teknolojisinin halihazırda Çin’de kullanıma sunulduğunu, Avrupa ve Orta Doğu’nun ise önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinde (başka bir deyişle Nisan ve Haziran ayları arasında) bu teknolojiye kavuşacağını belirtiyor. Lotus diğer pazarların da “zamanı geldiğinde” duyurulacağını söyledi.

Hız ihtiyacı


Eski bir atasözünün dediği gibi ‘yükselen dalga tüm tekneleri kaldırır’ ve daha fazla üreticinin daha hızlı şarj çözümleri sunmaya başladığına dair haberler, fosil yakıtlara gerçek bir alternatif olarak elektrikli araçlara olan tüketici güvenini artıracaktır.

Şu anda elektrikli araç sahiplerinin en büyük sıkıntılarından biri yavaş şarj seansları ve giderek daha yoğun hale gelen şarj çıkışlarında uzun bekleme süreleridir. Elektrikli araçların bu istasyonlardan mümkün olan en kısa sürede geçmesini sağlamak, içten yanmalı motordan yalnızca elektriğe sorunsuz bir şekilde geçişte en önemli faktörlerden biri olacak.

Tesla’nın mevcut V3 Supercharger’ı araç başına 250kW’lık pik hızlar sunabiliyor ve bu da beş dakika içinde yaklaşık 75 mil ekleme yeteneğine sahip – zaten oldukça etkileyici. Lotus’un teklifi aynı zaman diliminde on mil daha ekleyecektir.

Kulağa çok fazla gelmeyebilir, ancak mevcut şarj süreleriyle karşılaştırıldığında bu, elektrikli araç sahiplerinin yaklaşan bir toplantıya ne kadar geç kalacakları konusunda stres yaparak boş boş kahve yudumladıkları süreyi büyük ölçüde azaltacaktır.

 

Daha fazla haber için;

Bazı Google Drive kullanıcıları altı aylık dosyalarını kaybettiklerini bildiriyor

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!