Apple iPhone SE 4’ün ekranını iPhone 14’ten ödünç alacağı söyleniyor

Sıradaki içerik:

Apple iPhone SE 4’ün ekranını iPhone 14’ten ödünç alacağı söyleniyor

e
sv

İşte Google AI Genel Bakışlarınızdaki reklamlar geliyor

08 Ekim 2024 23:27

Google, reklamverenlere yapay zeka planlarının potansiyel müşterilere ulaşmalarını engellemeyeceği sözünü verdi ve teknoloji devi, Google Arama’daki Yapay Zeka Genel Bakışları özelliğine reklam ekleyerek bunu yerine getirdi. Bunun, arama sorgularınıza yapay zeka tarafından yazılan Gemini özetlerini daha cazip hale getirip getirmeyeceği tartışmalı. AI Overviews, bir soruya yanıt almak için bir bağlantıya tıklamanıza gerek kalmayabileceği anlamına geliyor ve bu yıl Google I/O’da tanıtıldı. Web sitelerini tanıtmak için Google’ın arama motoruna güvenen şirketler, sponsorluk sonuçlarını değersiz hale getirecek gibi görünen bir araca karşı temkinli davrandılar.

Google bu tepkiyi öngördü ve reklamların AI Overviews’ın bir unsuru olacağına söz verdi. Aylar süren testlerin ardından reklamlar yayınlanmaya başladı. Esasen, yapay zeka tarafından yazılan metinde bahsedilen ve bağlantı verilen ürünleri göreceksiniz. Şimdilik reklamları sadece ABD’deki mobil kullanıcılar görecek, ancak testlerin hataların çoğunu giderdiğini varsayarsak muhtemelen hızla genişleyecektir.

Buradaki fikir, Google’ın geleneksel olarak kendisini desteklemek için reklamları nasıl kullandığını yeni yapay zeka göreviyle birleştirmek ve Gemini’yi şirketin ekosisteminin her köşesine getirmek. Doğrudan ürün önerilerini faydalı bulsanız da bulmasanız da, insanların bir ürüne tıklayıp satın alma olasılığını, Gemini’nin AI Overview’ı yazmak için kullandığı içeriğe yalnızca biraz ince köprüler olmasına kıyasla kesinlikle daha yüksek hale getirecek. Şirket, sponsorlu bağlantıları yalnızca doğrudan alakalı olduğunda dahil edeceğini, bu nedenle AI Overview’da herhangi bir reklam spam’i görmemeniz gerektiğini söyledi.

Google aşağıdaki videoda, giysilerdeki çim lekelerini çıkarmaya ilişkin ipuçlarını nasıl arayabileceğinizi gösterdi. Yapay Zekaya Genel Bakış normalde yöntemler önerir ve bağlantılar sağlarken, bir temizlik ürünü şirketinin sponsorluğu, bu amaç için satın almak isteyebileceğiniz ürünlerin bir listesini de göreceğiniz anlamına geliyor. Ürünler, tıpkı bir arama sonucu sayfasının üst kısmında bir grup sponsorlu bağlantı gördüğünüzde olduğu gibi sponsorlu olarak işaretlenmiştir.

Yapay Zekaya Genel Bakış Sadece Sizin İçin

Google bir blog yazısında “Bu yeni reklam biçimi, kullanıcıların yeni markaları keşfetmelerine ve bilinçli satın alma kararları vermelerine yardımcı olmak için tasarlandı” dedi. “İnsanlar AI Overviews içindeki reklamları yararlı buluyorlar çünkü tam ihtiyaç duydukları anda bir sonraki adımı atmak için ilgili işletmeler, ürünler ve hizmetlerle hızlı bir şekilde bağlantı kurabiliyorlar.”

Google, cevapların ne kadar güvenli olduğuna dair bazı büyük sorunlara ve Google’ın kullanıma sunma konusunda geri adım attığına dair haberlere rağmen AI Overviews’ı kullanıcılara sunma konusunda istekliydi. Yine de bu özellik artık uluslararası bir nitelik taşıyor ve belli ki Google, yapay zeka modellerine çok önemli reklam dolarlarını emanet edebilecek kadar bu konuda kendini rahat hissediyor.

Temel hizmetleri olan arama ve reklamları yapay zeka ile birleştirmek, hem reklamcılar hem de bir soruya sahip olmak ve sorunu çözmek için bir ürün almak arasında daha hızlı bir yol isteyen tüketiciler için bir nimet olabilir. Bu aynı zamanda hem arama hem de yapay zeka alanında rakipleriyle eşleşmeye ve onları geçmeye çalışan Google için de gerekli. Microsoft, sponsorlu takip sorularıyla Perplexity gibi Copilot AI sohbet robotunda reklamlarla oynuyor. Amazon ise benzer bir hedefi diğer yönden takip ederek web sitesinde Rufus adında, satın alımlar için sponsorlu öneriler de sunacak bir yapay zeka sohbet robotu oluşturdu.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!