Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Yeni AMD RX 7900 XTX varyantı devasa 3x PCIe güç konektörü gerektiriyor
Chrome’un adres çubuğu, web sitesi URL’lerinin yazıldığı bir yer olmanın ötesinde güçlü bir araç haline geldi – Google buna ‘çok amaçlı adres kutusu’ diyor çünkü aynı zamanda bir arama alanı ve birçok başka görevi yerine getirmenize de olanak tanıyor – ve makine öğrenimi sayesinde çok daha akıllı hale gelmek ve ne aradığınızı daha iyi anlamak üzere.
Chrome’un çok amaçlı kutusu, siz Chrome’u kullanırken daha kesin ve daha alakalı öneriler sunacak şekilde donatılacak ve siz Chrome’u zaman içinde kullandıkça, arkasındaki yapay zeka modelleri, yükseltilmiş ‘alaka puanlaması’ sayesinde arama önerilerinizi geliştirecek.
Google Chromium blogundaki bir yazıyla yeni özelliği duyuran Chrome omnibox mühendislik lideri Justin Donnelly, omnibox’ı geliştirmenin yollarını soran meslektaşlarına anket yaptığını ve “Duyduğum bir numaralı cevap ‘puanlama sistemini geliştirmek’ oldu.” dedi. XDA Developers’a göre bu puanlama sistemi, omnibox’ın kullanıcının yazdığı girdiye göre ne aradığını nasıl yorumladığını gösteriyor.
Yazıda ayrıca bu geliştirilmiş özelliğin Windows, macOS ve ChromeOS’ta Chrome için geçerli olacağı açıklanıyor.
Donnelly, omnibox’ın puanlama sisteminin zaten oldukça iyi çalıştığını, ancak görünüşe göre, “elle oluşturulmuş ve elle ayarlanmış bir dizi formül” tarafından yönetildiği için oldukça esnek ve statik olduğunu ekledi. Bunlar çok çeşitli girdiler için iyi çalışıyordu ancak yeni senaryolarda iyileştirilmesi veya uyarlanması kolay değildi.
İnovasyondan sorumlu mühendislik ekibinin bir süredir farklı ölçütlere (bir web sitesini en son ziyaret ettiğiniz zaman gibi) daha duyarlı, makine öğrenimi destekli bir puanlama modeli üzerinde çalıştığını ve bu sürecin kısmen her gün gerçekleşen çok sayıda arama nedeniyle biraz zaman aldığını söyledi. Şimdi, geliştirilmiş modeller kullanıma sunulmaya hazır gibi görünüyor.
Ekip, belirli bir web sitesini ne kadar az ziyaret ederseniz, omnibox’ın arama sorgularınızı işlerken o siteyi o kadar az sıklıkla öneri olarak getireceğini tespit etti. Ayrıca daha da ilginç bir bulgu elde edildi: Bir kullanıcı belirli bir web sayfasında gezinmek için kısa bir süre harcadığında, yeni model o sayfanın alaka puanını da düşürüyordu.
Yorum Yaz