Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Yeni nesil ChatGPT rakibini ertelediği bildirilen Google’ın yapay zeka planları sekteye uğradı
Anahtarsız araba hırsızlığı hem Avrupa’da hem de Amerika Birleşik Devletleri’nde yaygındır, ancak Apple liderliğindeki yeni bir konsorsiyum, ultra geniş bant bağlantısı (UWB) için bazı yeni endüstri standartları oluşturarak dijital araba anahtarlarını daha güvenli ve daha popüler hale getirmeyi planlıyor.
The Verge tarafından bildirildiği üzere, yeni grup iki güçlü konsorsiyumun birleşiminden oluşuyor ve akıllı telefon ve otomotiv dünyasındaki büyük oyuncuların çoğunu bir araya getiriyor.
Bu yeni grubun (ne yazık ki Ortak Ultra Geniş Bant (UWB) MAC PHY Çalışma Grubu ya da JUMPWG olarak adlandırılıyor) amacı, dijital araba anahtarları için bazı gelişmiş standartlar ve en iyi uygulamaları ortaya koymak. Mevcut en iyi uygulamaların eksikliği, bazı otomobil üreticilerinin NFC’yi tek başına kullanırken, diğerlerinin düşük enerjili Bluetooth ve ultra geniş bant bağlantısı (UWB) ile eşleştirdiği anlamına geliyor.
Bu durum oldukça yaygın bazı güvenlik sorunlarına yol açmıştır. İngiliz araç kurtarma uzmanı Tracker kısa süre önce, 2022 yılında kurtardığı tüm araçların yüzde 94’ünün röle teknolojisi kullanılarak çalındığını belirtti. Forbes’a göre, ABD’deki araba hırsızlıkları da 2021’de 937.976 iken 2022’de bir milyonun üzerine çıktı ve muhtemelen Kia ve Hyundai’nin artan araba hırsızlığı rakamlarıyla yaşadığı kabusu duymuşsunuzdur.
Birçok otomobil üreticisi – ve akıllı telefon şirketleri – hala telefon tabanlı bir anahtarın ileriye dönük uygun bir yol olduğuna inanıyor, bu nedenle bu yeni konsorsiyum yakında dijital araba anahtarının benimsenmesinin daha güvenli ve kullanımı daha kolay hale geldiğini görebilir. Apple’da kablosuz sistemler mühendisi olan Jinjing Jiang’ın öncülük ettiği grup, yeni standartların oluşturulmasını tartışmak üzere Car Connectivity Consortium (CCC) ve FiRa Consortium’u bir araya getiriyor.
Bunlardan ilki Apple, Samsung, Xiaomi’den mühendisler ve çoğu büyük otomobil şirketinden düşünürlerden oluşan köklü bir grupken, ikincisi UWB’yi destekleyen ve Apple, Google, Cisco, Samsung, Qualcomm ve daha fazlası gibi şirketleri içeren kar amacı gütmeyen bir organizasyondur.
The Verge’ün haberine göre, CCC Başkanı Alysia Johnson yaptığı açıklamada bu grubun “CCC Dijital Anahtarı için geliştirilen gelişmiş UWB teknolojisinin uzun vadeli birlikte çalışabilirliğini ve ölçeklenebilirliğini sağlayacağını ve araç erişimi için güvenli ve doğru aralık belirleme için UWB teknolojisinin daha geniş çapta benimsenmesini teşvik edeceğini” söyledi.
Fikir basit: otomobil üreticilerini ve teknoloji sağlayıcılarını bir masa etrafında toplayarak gelecek için güvenli ve güvenilir dijital anahtarlar geliştirmek.
Daha güvenli bir standart mı?
Dijital araba anahtarlarına karşı çıkan ve anahtarsız hırsızlık olaylarındaki artışı bundan kaçınmak için bir neden olarak gösteren pek çok insan olacaktır. Ancak aslında, akıllı telefon tabanlı dijital araba anahtarlarının geçmişte hacklenmesinin çok zor olduğu kanıtlanmıştır.
SlashGear, Tesla’nın 2019’daki bir ‘Pwn2Own’ etkinliği sırasında Telefon-anahtar teknolojisindeki kusurları ortaya çıkarmak amacıyla bilgisayar korsanlarına para ödülü bile sunduğunu bildirdi.
Bir CNBC raporuna göre, yetenekli hackerlardan oluşan bir ekip Model 3’ün dahili web tarayıcısına girmeyi başardı, ancak hiç kimse Anahtar Fob rölesi veya giderek daha fazla gördüğümüz “rolljam” saldırıları ile ilgili girişlere katı bir yasak getiren “Key Fobs veya Phone-as-Key” kategorilerini kırmayı başaramadı.
Sonuç olarak, hem NFC hem de UWB teknolojisinin, araca erişmek ve aracı çalıştırmak için cihazın sahip olması gereken yakınlık nedeniyle engellenmesi çok zordur.
Elbette akıllı telefon hırsızlığı ve bunun hırsızlar için kayıtlı araçlara kolay erişimle sonuçlanmasıyla ilgili sorunlar var, ancak aynı şey hem uzaktan kilitleme hem de analog araba anahtarlarının fiziksel hırsızlığı için de söylenebilir.
Daha fazla haber için;
Yorum Yaz