Groq’un ultra hızlı LPU’su ilk LLM-yerel işlemci olabilir

Sıradaki içerik:

Groq’un ultra hızlı LPU’su ilk LLM-yerel işlemci olabilir

e
sv

Bir rapora göre Apple, otomobilini üretmeyi bitirdi

28 Şubat 2024 00:02

Bu olasılığı araştırmak için potansiyel olarak milyarlarca dolar harcadı mı, hatta tüm çabalarının odak noktası olarak Titan Projesi’ni başlattı mı? Evet, harcadı. Hatta 2019’da en az bir otomobil teknolojisi şirketi olan Drive.AI’yi satın aldı mı? Evet, satın aldı. Ancak şirketin kalbinin ya da en azından Apple CEO’su Tim Cook’un kalbinin bu işte olduğundan emin değilim. Cook, büyük ekranlı bir iPhone’a ev sahipliği yapacak büyük, çoğunlukla mekanik bir cihaz üretme gibi zor bir işe saplanıp kalmayacak kadar tedarik zinciri ve iş süreçleri konusunda bilgili biri.
Apple’ın sırlarını araştıran Mark Gurman’a göre Apple, Apple Car ekibinin çabalarını daha açık ve net bir hedefe kaydırıyor: üretken yapay zeka.

Durduruldu
Apple’ın WWDC 2024’ünün Apple’ın önemli yeni jeneratif yapay zeka çabaları için bir sıçrama tahtası olacağı artık kabul edilen bir bilgelik. OpenAI’nin ChatGPT, DALL-E ve Google Gemini’sine rakip olacak metin, görüntü ve daha fazlasında üretken yapay zeka güçlerine sahip yepyeni bir Siri görmeyi bekliyoruz.

Bir Apple Car yerine Üretken Yapay Zekaya odaklanmanın güzelliği, Apple’ın herhangi bir yeni donanım sunmak zorunda olmamasıdır. Neredeyse tüm sihir yazılım, makine öğrenimi ve algoritma tarafında olacak. Elbette, eninde sonunda, bu üretken yapay zeka yeteneklerini öne çıkaracak yeni bir iPhone 16 alacağız. Ancak Apple muhtemelen yeni Vision Pro karma gerçeklik başlığıyla halkın ilgisini çekmeye çalışırken tüm yeni ürün kategorisi çabalarına ara veriyor.

Gurman’ın raporunda Apple otomobil projesinin zorluklarına dikkat çekiliyor, ancak bu Titan Projesi’nin yanlış okunması olabilir. Elbette, Apple elektrikli araçlar ve otonom sürüş üzerine çalışmak için çok para harcadı, ancak bunların hepsi potansiyel bir iCar’a hizmet etmek için miydi yoksa Apple’ın önemli ve büyüyen bir pazar olarak gördüğü şeyi inşa edebilmesi için miydi?

Elektrikli araç pazarı 2020’den bu yana yıldan yıla astronomik bir büyüme kaydetti ve bazı aksaklıklar olsa da (bakımsız elektrikli araç şarj altyapısı gibi) üreticilerin bu kategoriye olan bağlılığı ve hükümetin iklim değişikliğini yavaşlatma konusundaki ilgisi yadsınamaz. Apple için bu bir pazar fırsatı. Bu otomobilleri desteklemek için iPhone’da daha fazla özellik oluşturabilir veya CarPlay özelliklerini daha da genişletebilir. Apple, elektrikli araçlar için pazar sonrası entegrasyonlar bile oluşturabilir ya da en azından Project Titan’ı canlı tutarsa yapabilirdi.

Burada dikkat edilmesi gereken – ve eminim Cook ve Apple’ın tamamen farkında olduğu – şey, EV pazarı için büyümenin göreceli bir şey olduğudur. Otomobil pazarı genelinde, EV’nin dilimi küçük kalmaya devam ediyor; 2023’te satılan tüm otomobillerin sadece %18’i EV idi. Yeni Vision Pro hariç tutulduğunda, Apple milyarlarca olmasa da milyonlarca insana ürün satma işinde. Belki de EV çok küçük bir pazardı.

Apple’ın nihayet uygulanabilir bir yarı otonom EV geliştirmenin çok uzun sürdüğünü ve pazarın onu geçtiğini fark etmiş olma ihtimali de var. Bu argüman benim için geçerli değil: Apple’ın yöntemi, bir pazarın büyümesine, hatta gelişmesine izin vermek ve ardından herkese nasıl yapıldığını göstermektir (iPod, iPhone, iPad).

Bence Apple’ın otomotiv sektörüne özgü tüm zorlukları keşfetmeye devam etmesi daha olası. Bunları çözmüş ve sektörü kendi imajına göre yeniden şekillendirmiş gibi görünen Tesla gibi bir şirketin bile kritik kütleye ulaşması yıllar aldı. Şimdi güçlü bir rekabetle karşı karşıya. Eskiden Apple’ın bir otomobil işine sahip olmaması ile sahip olması arasındaki en kısa mesafenin Apple’ın Telsa’yı satın alması olacağına inanırdım, ancak sonra çok pahalı oldu … ve CEO’su ve sahibi Elon Musk çok zehirli hale geldi.

Gerekçe ne olursa olsun, Apple’ın araba projesinin bittiğini ve şirketin dikkatinin en iyi yaptığı işe odaklanacağını varsaymak güvenli görünüyor: ev, mobil ve iş donanımı, yazılım ve son derece kazançlı hizmetler aracılığıyla hayatlarımızı iyileştirmek.

2015’te, 2017’de ve hatta 2022 gibi yakın bir tarihte size Apple’ın bir Apple Car inşa etmediğini söylemeye çalıştım. Buna şaşırmamalısınız. Sürücüsüz, tamamen elektrikli bir Uber çağırma ve yola devam etme zamanı.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!