Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
DAIKIN TÜRKİYE, KADIN ÇALIŞAN ORANINI YÜZDE 50’YE ÇIKARACAK
Apple ve Samsung’un başarısı, küresel akıllı telefon satışlarında büyük artış görüyor.
5G ve karantinanın gevşetilmesi talebi artırıyor, ancak 2021’in ikinci yarısında satışlar duruyor. Yeni rakamlar, pazarın pandemi sonrası talepte bir toparlanma gördüğü için 2021’de dünya genelinde akıllı telefon satışlarının %6 arttığını iddia etti.
Gartner’ın yeni rakamlarına göre, genel büyüme hala bileşen kıtlığı ve tedarik zinciri aksamalarına ilişkin süregelen zorluklar nedeniyle yavaşlamış olsa da, geçen yıl boyunca dünya çapında karantina önlemlerinin hafifletilmesi telefon satışlarına yardımcı oldu.
Perakendecilerin kapılarını kapatması ve tüketicilerin satın alma işlemlerini ertelemesi nedeniyle 2020 yılında satışlar %12,5 düştü. Ancak pazar yerlerinin yeniden açılması ve 5G el cihazlarının daha fazla fiyat noktasında bulunması son 12 ayda, özellikle yılın ilk yarısında büyümeye katkıda bulundu.
Dünyanın en büyük beş üreticisinin tümü bir artış gördü ve Samsung satışları %7,6 artarak 272 milyon adede ulaştı ki bu, pazarın %19’u için yeterli. Apple cihaz satışları %19,7 artarak 239 milyona ve %16,7 pazar payına ulaşırken, Xiaomi, Oppo ve Vivo sevkiyatlarının tümü çeyrek ile üçte bir arasında arttı.
Bununla birlikte, pandeminin neden olduğu bileşen sıkıntısı hala bir etkiye sahip ve 2021’in ikinci yarısında satışları etkiliyor.
Üreticiler, radyo frekans üniteleri, güç yönetim devreleri ve bitmiş ürünlerin tedarikini etkileyen diğer yongalar gibi bileşenleri ele geçirmek için mücadele ettiler.
Öneri, bu eksikliğin orta ve alt uç segmentleri orantısız bir şekilde etkilediği ve Gartner’ın 4. çeyrek rakamlarının bu teoriyi doğruladığı görülüyor.
Apple satışları çeyrek için %3,8 artarak 83 milyona yükselerek onu %21,9 pazar payıyla dünyanın en büyük satıcısı haline getirirken, Samsung yıllık %11 artışla %18,2’lik bir pay elde etti. Oppo da %3,2 büyüme kaydetti ancak Oppo ve Vivo satışları üç aylık dönemde düştü.
Çinli üreticiler, Huawei ve LG’nin anayurtları dışındaki bölgelerde dağıtım ağlarını güçlendirerek akıllı telefon işinden çekilmelerinden yararlanmayı ummuş olsalar da, analistlere göre iPhone’un Çin’deki popülaritesi genişleme alanlarını sınırladı.
Gartner’ın kıdemli araştırma direktörü Anshul Gupta, “Hindistan ve Çin gibi büyük pazarlarda 2020’den gelen talebi bastıran gelişmiş bir tüketici görünümü, yılın ilk yarısında satışların artmasına yardımcı oldu” dedi.
“Ancak bu eğilim, tüketicilerin yüksek talebine rağmen yılın ikinci yarısında tersine döndü. Popüler modeller ve sınırlı stoklar için stokta kalmama durumları, olası satışların bir kısmını 2022’ye itti.”
Yorum Yaz