Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
TikTok artık yapay zeka destekli Adobe uygulamaları, CapCut, Twitch ve daha fazlasından doğrudan gönderimi destekliyor
Adobe, yaratıcılara yönelik yıllık konferansı MAX’te bugün, üretken yapay zeka görüntü oluşturma hizmeti Firefly’a güç veren modelleri güncellediğini duyurdu. Adobe’ye göre, resmi adıyla Firefly Image 2 Modeli, örneğin yüz özellikleri, cilt, vücut ve eller (benzer modelleri uzun süredir rahatsız eden) dahil olmak üzere insanları oluşturmada daha iyi olacak.
Adobe bugün ayrıca Firefly kullanıcılarının, hizmetin yaklaşık yarım yıl önce başlatılmasından bu yana üç milyar görüntü ürettiğini ve bunun bir milyarının sadece geçen ay üretildiğini duyurdu. Firefly kullanıcılarının büyük çoğunluğu (%90) Adobe’nin ürünlerini yeni kullanmaya başladı. Bu kullanıcıların büyük çoğunluğunun Firefly web uygulamasını kullanıyor olması, şirketin neden birkaç hafta önce Firefly için demo niteliğinde olan bir siteyi tam donanımlı bir Creative Cloud hizmetine dönüştürmeye karar verdiğini açıklamaya yardımcı oluyor.
Adobe’nin üretken yapay zeka ve Sensei’den sorumlu Başkan Yardımcısı Alexandru Costin, yeni modelin sadece Adobe Stock ve diğer ticari olarak güvenli kaynaklardan alınan daha yeni görüntüler üzerinde eğitilmediğini, aynı zamanda önemli ölçüde daha büyük olduğunu söyledi. “Firefly birden fazla modelden oluşan bir topluluk ve sanırım boyutlarını üç kat artırdık” dedi. “Yani üç kat daha büyük bir beyin gibi ve bu bağlantıları nasıl yapacağını bilecek ve kullanıcı için daha güzel pikseller, daha güzel ayrıntılar oluşturacak.” Şirket ayrıca veri setini neredeyse iki kat artırdı; bu da modelin kullanıcıların ne istediğini daha iyi anlamasını sağlayacak.
Bu daha büyük modelin daha yoğun kaynak gerektirdiği açık, ancak Costin bunun ilk modelle aynı hızda çalışması gerektiğini belirtti. “Damıtma, budama, optimizasyon ve niceleme konusundaki keşiflerimize ve yatırımlarımıza devam ediyoruz. Müşterilerin benzer bir deneyim elde etmesini sağlamak için çok fazla çalışma var, ancak bulut maliyetini çok fazla balonlaştırmıyoruz.” Ancak şu anda Adobe’nin odak noktası optimizasyondan ziyade kalitedir.
Yeni model şimdilik Firefly web uygulaması üzerinden kullanılabilecek, ancak yakın gelecekte Photoshop gibi Creative Cloud uygulamalarına da gelecek ve burada jeneratif dolgu gibi popüler özelliklere güç verecek. Costin de bunu vurguluyor. Adobe’nin jeneratif yapay zeka hakkındaki düşüncesi içerik oluşturmaktan çok jeneratif düzenleme ile ilgili.
“Müşterilerimizin yaptığını gördüğümüz şey, Photoshop generative fill’in bu kadar başarılı olmasının nedeni de bu, sadece yeni varlıklar üretmek değil, mevcut varlıkları almak ve daha sonra temelde mevcut iş akışlarını geliştirmek için üretken yetenekleri kullanmak. Bu nedenle, üretkenliği tanımlamak için kullandığımız genel terimi metinden görüntüye yerine daha üretken düzenleme olarak adlandırıyoruz çünkü bunun müşterilerimiz için daha önemli olduğunu düşünüyoruz.”
Bu yeni modelle birlikte Adobe, Firefly web uygulamasında kullanıcıların görüntüleri için alan derinliğinin yanı sıra hareket bulanıklığı ve görüş alanı ayarlarını yapmalarına olanak tanıyan birkaç yeni kontrol de sunuyor. Ayrıca mevcut bir görüntüyü yükleme ve ardından Firefly’ın bu görüntünün stiliyle eşleşmesini sağlama özelliğinin yanı sıra istemlerinizi yazarken yeni bir otomatik tamamlama özelliği (Adobe, daha iyi bir görüntüye ulaşmanıza yardımcı olmak için optimize edildiğini söylüyor) yeni özellikler arasında yer alıyor.
Daha fazla bülten için;
Yorum Yaz