Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Google, Chrome için bir Microsoft Copilot rakibi üzerinde çalışıyor
Microsoft Office, Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access, Outlook ve daha pek çok güçlü uygulama aracılığıyla – ister bir yazılım paketi olarak indirin, ister bulut tabanlı Microsoft 365 paketi olarak kullanın – belgeler, elektronik tablolar, sunumlar ve daha fazlası için en popüler verimlilik paketi olmaya devam ediyor.Ancak, bir dizi alternatif rakip, lisans ücretlerinin daha rekabetçi olması – bazıları hatta ücretsiz kullanılabiliyor – nedeniyle giderek daha cazip hale geldi. Ve yine de, bu, yazılımın mutlaka daha düşük kalitede olduğu anlamına gelmez, açık kaynak topluluğu bunu kanıtlayabilir.
Yine de, farklı ofis paketi platformları arasında belgeleri paylaşmada sorunlar olabilir, bu gerçek bir endişe kaynağı olabilir. Bu yüzden, bir veya daha fazla farklı ofis paketi olan diğer kullanıcılarla belgeleri paylaşmanız veya üzerinde işbirliği yapmanız gerekiyorsa, ortaya çıkabilecek herhangi bir eksikliğin farkında olmanız gerekiyor.
Bununla birlikte, en iyi Microsoft Office alternatifleri genellikle tam işlevliliğe sahip güçlü programlar ve diğer platformlarla dosyaları paylaşmakta az sorunlarla, ancak azı Microsoft 365’in tam işlevselliğine, hatta devasa 2TB bulut depolama alanına OneDrive aracılığıyla yaklaşabilir.
Microsoft Office alternatiflerini, fiyatlandırma modelleri, destekledikleri platformlar, arayüz ve performans, geldikleri araç sayısı gibi çeşitli yönleriyle karşılaştırdık. Ayrıca işbirliği yeteneklerini ve çalıştırabildikleri dosya formatlarını da değerlendirdik.
İşte Listemiz
2023’ün En iyi Microsoft Office Alternatifleri
1.LibreOffice
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Açık kaynak
+Çapraz platform
+Güçlü süit
+Ücretsiz kullanım
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Ekstra şablonların manuel olarak indirilmesi ve kurulması gerekiyor
LibreOffice, The Document Foundation’ın bir ürünü olup 2010 yılında OpenOffice’ten ayrıldı. Paketin kendisi ücretsiz ve açık kaynaklıdır ve bir kelime işlemci, elektronik tablo ve sunum yazılımından oluşur ve 110 dilde mevcuttur.LibreOffice, ODF (OpenDocument) formatını kullanmasına rağmen, Microsoft Office’te kullanılanlar gibi diğer format türlerini de destekler. LibreOffice, çoğu Linux dağıtımının varsayılan paketi olup Windows ve macOS’ta da kullanılabilir. Ayrıca Android için bir LibreOffice görüntüleyici bulunmaktadır.Çoğu açık kaynaklı yazılımda olduğu gibi, tüm teknik desteğinizi çevrimiçi alırsınız, ancak bunun ne kadar kolay kullanıldığını düşündüğünüzde, destek nadiren gerekecektir. Platform, dosyalarınızı PDF formatı dahil olmak üzere diğer formatlara dışa aktarma seçeneğini de sunar ayrııca eb sitesinden LibreOffice’ye ek özellikler ekleyebilirsiniz.
2. FreeOfiice
SATIN ALMA NEDENLERİ
+ Tanıdık arayüz
+Dokunmatik ekran uyumluluğu
+Windows, Mac ve Linux için
+Ücretsiz kullanım
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Büyük çalışma sayfaları ile yavaşlamakta
Microsoft Office’ye ücretsiz ve kolay bir alternatif arıyorsanız, FreeOffice sizin için ideal bir pakettir. SoftMaker adlı şirket, 1987’den beri ofis yazılımları geliştiriyor ve ofis paketi onların amiral gemisi ürünüdür.FreeOffice, hem evde hem de iş yerinde kullanmak üzere ücretsiz olan tam bir ofis paketidir. Hem Windows hem de Linux için geliştirilmiştir ve Android kullanıcıları için temel bir sürüm sunar.Paketin kendisi, tüm Microsoft Word, Excel ve PowerPoint formatlarıyla tamamen uyumludur. Bu, sadece görüntülemekle kalmayıp, DOCX, XLSX ve PPTX gibi formatlarda dosyaları kaydedebileceğiniz anlamına gelir. Ayrıca PPT ve XLS gibi daha eski dosya türlerini de destekler.Bu yıl başlatılan yeni arayüz, modern veya klasik menüler ve araç çubuklarıyla çalışma seçeneğini sunar. Arayüzün ürkütücü şekilde benzer olması nedeniyle, bu Microsoft Office’den geçişi kolaylaştırır.Dokunmatik ekranlı bir PC’ye sahip olan kullanıcılar için, daha büyük ikonlarla dokunmatik modu kullanabilirsiniz. Bu mod hem daha yeni görünümlü versiyon hem de klasik menü tabanlı arayüz için mevcuttur.
3. WPS Office
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Bolca ücretsiz katman
+Çoklu dil desteği
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Bazı özellikler yalnızca premium üyelere açık olması
WPS Office, Çinli yazılım geliştirici Kingsoft tarafından 2016’da yayınlandı. Bu ofis paketi, Windows, Linux, Android ve iOS için kullanılabilir ve İngilizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca, Portekizce, Lehçe ve Rusça gibi dillerde mevcuttur.Ücretsiz ve premium olmak üzere iki farklı seviye sunmaktadır. Ücretsiz seviye, Microsoft Office paketine benzer ve onun alternatifi olan Writer, Presentation ve Spreadsheets kullanmanıza olanak sağlar. WPS, hızlı ve kolay kullanılan bir PDF’den Word’e dönüştürücü sunar. Toplu dışa aktarmayı destekler ve gerekirse PDF dosyalarını bölebilir/birleştirebilir.Paket, iOS ve PC kullanıcılarına ücretsiz 1GB bulut depolama alanı sunar, ancak bu hizmet henüz Android için mevcut değildir.’Premium’ seviye, kullanıcının aynı anda 9 cihaza kadar bağlanmasına olanak tanır. Ayrıca, ücretsiz seviyede yaygın olan rahatsız edici reklamları da ortadan kaldırır. WPS, değişiklikleri izleyen ve kullanıcıların yorum eklemesine izin verenlerin ötesinde işbirliğine izin vermediği için eleştirilmiştir. Kullanıcılar, arayüzün bazen belgeleri yükleme konusunda oldukça yavaş olabileceğini belirtmişlerdir. Linux kullanıcıları, tüm yazı tiplerinin otomatik olarak dahil edilmediğini ve ayrı ayrı yüklenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Android kullanıcıları için kurulum oldukça büyük olup, geliştiricinin bunu daha hafif hale getirmesi yönünde eleştiriler de yapılmıştır.
4. Calligra
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Linux için mevcut
+Ücretsiz, açık kaynaklı yazılım
+Zihin haritası ve proje yönetimi araçları
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-MS Office uyumluluk sorunları
Calligra Office paketi, ilk olarak Ekim 2000’de KOffice’in bir parçası olarak yayınlandı. KDE tarafından geliştirilen bir ofis paketi olup, aynı zamanda grafik sanat tasarımı için de uygun bir yazılımdır. Linux, macOS, Windows ve Android’de kullanılabilir.Calligra, ücretsiz ve açık kaynaklı bir yazılım paketidir ve doğrudan kendi web sitesinden veya KDE’nin indirme sayfasından indirilebilir. LibreOffice’den tamamen farklıdır.LibreOffice, MS Office’nin tanıdık görünüm ve hissine sahipken, Calligra’nın öyle bir özelliği yoktur. Kullanılabilir özelliklerin çoğu, ekranın sağ tarafına yerleştirilmiş sekmelerde bulunur ve MS Office ve diğer ofis paketlerinde olduğu gibi üst tarafta değildir. Bu, düzenlemekte olduğunuz sayfanın tam ekran kaplamasını engeller.Calligra’yı öne çıkaran ekstra özelliklerden biri, zihin haritası oluşturma ve proje yönetim aracı sunmasıdır. Genellikle bu tür özellikler ekstra ücrete tabidir.Calligra, DOCX ve DOX formatlarını okumanıza izin verir ancak düzenleyemezsiniz.
5. Office Suit
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Cihazlar arasında senkronizasyona izin verir
+Ücretsiz kısım
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Ücretsiz kısmı temel özellikler içerir
OfficeSuite, MobiSystems tarafından geliştirilen ve Android, iOS ve Windows için kullanılabilir olan bir uygulamadır. Amazon, Toshiba, Sony ve Alcatel tarafından üretilen cihazlar genellikle OfficeSuite ile ön yüklenmiş olarak gelir. Android uygulaması, iş için en iyi uygulamalar arasında yer almıştır. OfficeSuite hesabınızı kullanarak cihazlar arasında senkronizasyon yapabilir ve tüm cihazlarınız için yalnızca bir lisans gerekir. Seçim yapabileceğiniz birkaç seviyesi vardır. ‘Basic’ seviyesi ücretsizdir ve kullanıcıların Word, Excel ve PowerPoint belgelerini görüntülemesine ve düzenlemesine izin verir. Bu paket, ODT, RTF, CSV, DOC ve ZIP gibi birçok formatla tam uyumluluk sağlar. Ücretsiz seviye ayrıca kullanıcıların PDF belgelerini görüntülemesini ve Dropbox, OneDrive ve Google Drive gibi hizmetler aracılığıyla bulut desteği almasını sağlar. ‘Personal’ seviyesi paketin bir masaüstünde, bir tablette ve bir telefonda kullanılmasını sağlar. Ücretsiz seviyenin sunduğu tüm özelliklere ek olarak değişiklikleri izleme, PDF’leri diğer düzenlenebilir formatlara dışa aktarma ve dijital imzalar ve şifreler gibi gelişmiş PDF özellikleri sunar.
6. Polaris Office
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Mükemmel ücretsiz özellikler
+Çapraz platform
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Reklamlar dikkat dağıtıcı olabilir
Polaris Office, Intraware tarafından geliştirilmiştir ve ilk olarak Mart 2014’te piyasaya sürülmüştür. Android, iOS, Windows ve macOS için kullanılabilir olan ücretsiz bir ofis paketidir. Amazon ve Samsung gibi şirketler tarafından kullanılan popüler bir paket gibi görünmektedir. Ücretsiz sürüm oldukça cömert olsa da, yükseltebileceğiniz bir iş sürümü bulunmaktadır. En ucuz planları Polaris Office Smart’tır ve yılda yaklaşık 40 dolar karşılığında tüm cihazlarınızda kullanabilirsiniz. Alternatif olarak, yaklaşık 80 dolar karşılığında bir PC’ye sınırlı ömür boyu kullanım hakkı satın alabilirsiniz. Bu güçlü paketle PPT, XLS, DOCX ve HWP gibi birçok farklı dosya formatını düzenleyebilirsiniz. Hesabınız cihazlarınız arasında senkronize olduğundan, nerede olursanız olun düzenleme ve oluşturma işlemlerini yapabileceksiniz. Tüm verileriniz AWS (Amazon Web Services) tarafından güvence altına alınmaktadır. Polaris’in son sürümü ile artık PDF belgeleri dönüştürebilir ve düzenleyebilirsiniz. Kullanıcılar, gerektiğinde ses ve resim dosyalarını belgelere dönüştürebilirler. Paket Fransızca, Almanca, Korece, İngilizce ve Rusça gibi birçok farklı dili desteklemektedir. Polaris hakkındaki tek gerçek eleştiri, ücretsiz sürümün geniş bir özellik yelpazesi sunmasına rağmen, reklamların bazen biraz dikkat dağıtıcı olabilmesidir.
7. OnlyOffice
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Ücretsiz ve açık kaynak
+Mükemmel ücretsiz sürüm
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Destek sorunları
OnlyOffice, Ascensio Systems SIA tarafından geliştirilen açık kaynaklı bir ofis paketidir. 22’den fazla dilde mevcuttur ve Oracle’ın önde gelen müşterilerinden biri olduğunu belirtmektedir. Tamamen ücretsiz sürüm, ‘Community Edition’ olarak bilinir ve genellikle küçük işletmeler için uygundur ve aynı anda 20 bağlantıya izin verir. Bu paket, yalnızca kelime işlem veya hesap tabloları gibi alışılmış özellikleri sunmakla kalmaz, aynı zamanda sipariş yerine getirme ve satışların belgelenmesi konusunda çok faydalıdır. Kullanışlı takvim özelliği, kullanıcıların kişisel ve işle ilgili görevleri takip etmelerine ve son tarihleri göz önünde bulundurmalarına olanak sağlar. Üçüncü taraf entegrasyonu da desteklenmektedir. ‘Mail’ aracı ile kendi posta kutularınızı oluşturabilirsiniz. Diğer ofis paketlerinde olduğu gibi, belgeler oluşturma ve düzenleme, hesap tabloları ve sunumlar yapabilme özelliği vardır. Kullanıcılar projeler üzerinde işbirliği yapabilir ve gerektiğinde dosyalarda yorum yapabilirler.
8. WordPerfect
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Ücretsiz deneme sürümü
+MS Office uyumlu
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Masraflı
WordPerfect, 1970’lerin sonlarında geliştirildiğinden beri bir dizi sahibe sahip oldu. 1996 yılına hızla ilerlediğimizde, Corel tarafından satın alındı ve o zamanlar Microsoft ve Adobe ile rekabet edebilecek bir iş oluşturmak istiyordu. WordPerfect, 80’lerde DOS ve Microsoft Windows sürümleri ile bilindiği için en popüler dönemini yaşadı. Ancak Microsoft Office’in çıkışı ile yakında gözden düştü. WordPerfect, tümü bir arada bir ofis paketidir. Kendi kelime işlemcisi, hesap tablosu programı ve bir slayt oluşturucu sunar. Son sürüm şimdi geliştirilmiş fotoğraf düzenleme ve yönetimini içeriyor. WordPerfect, ana siteden indirebileceğiniz ücretsiz bir deneme sürümü sunmaktadır. Diğer paketler gibi birçok farklı formata kaydedebilir, örneğin DOCX, PDF ve HTML. WordPerfect dosyaları için yaygın dosya uzantısı WPD’dir. Ayrıca e-kitap yayıncılığı ve makro yönetimi sunar. PDF özelliği, kullanıcılara PDF aracılığıyla formları düzenleme ve doldurma yeteneği sağlar, ayrıca formun görünümünü değiştirme (örneğin, yazı tipi/renk) imkanı sunmakta.
9. Zoho Workplace
SATIN ALMA NEDENLERİ
+ İyi sunulmuş
+Rakiplerden daha iyi
+Site oluşturma aracı
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Bazı araçlar çok basit
Zoho’nun yeni görünümlü kelime işlemcisi (klasik Word tarzı arayüzü bir biçimlendirme yan çubuğu lehine terk eder) çok iyi sunulmuş ve profesyonel görünümlü belgeler üretme yeteneğine sahiptir ve yanında harika bir hesap tablosu ve makul bir sunum paketi bulunur.Ancak bunlar sadece buz dağının ucu – Zoho Workplace, güçlü bir site oluşturma aracı, bir dosya yönetim çözümü ve birçok işbirlikçi araç içerir. Bazıları basit tarafta olduğu için, muhtemelen zaten yerinde olan herhangi bir şeyi değiştirmeyecekler, ancak küçük bir işletme olarak başlıyorsanız, Zoho muhtemelen iyi bir başlangıç noktasıdır. Zoho Workplace’ün ücretsiz sürümüne kaydolmak istiyorsanız, “Forever free” planını fiyatlandırma sayfasında aramanız gerekiyor. Ancak, tek tıklamayla kurulum veya erişim yoktur ve bunun yerine mevcut bir iş alanı domaini ayrıntıları sağlayarak başlayan bir kayıt sürecinden geçmeniz gerekmektedir.
10- Google Workspace
SATIN ALMA NEDENLERİ
+Çapraz platform
+Google Drive ile entegre
+Mobil uygulamalar mevcut
KAÇINMAK İÇİN NEDENLER
-Biçimlendirme sorunları
Google Workspace, işbirlikçi ve grup çalışması için özellikle Google tarafından geliştirildiği için dikkate değer bir Microsoft Office alternatifidir. Üç ana araç, herhangi bir web tarayıcısında mutlu bir şekilde çalışır ve Apple ve Android cihazlar için mobil uygulamalar olarak mevcuttur. Google’ın ücretsiz ofis paketi, Microsoft 365’te veya birçok rakipte bulabileceğiniz gelişmiş araçları sunmaz, ancak her şey açık, mantıklı bir şekilde düzenlenmiştir ve tüm dosyalarınız otomatik olarak kaydedilir ve senkronize edilir, böylece aktarımlar ve yedeklemeler hakkında endişelenmeniz gerekmez. Workspace’ın en büyük dezavantajı, diğer ofis yazılımı kullanılarak oluşturulan dosyaları açmanın zorlu bir süreç olması ve dosya biçimlendirmenin her zaman düzgün bir şekilde dönüştürülmemesidir. Bu kısmen, Google’ın ofis araçlarının yerel olarak cihazınızda depolananlardan ziyade web fontları kullandığı ve kısmen Microsoft belgelerinin bazen Google tarafından desteklenmeyen özellikler içermesinden kaynaklanmaktadır.
Sizin için en iyi Microsoft Office alternatiflerini nasıl seçersiniz?
Microsoft Office alternatiflerini kendiniz için seçerken iş gereksinimlerinizi göz önünde bulundurun: ekibinizin boyutu ne kadar büyük, hangi işletim sistemlerini kullanıyorsunuz (Windows, macOS veya Linux). Daha sonra bütçenizi değerlendireceksiniz. Sıkı bir bütçeniz varsa ücretsiz seçenekler oldukça kullanışlı olacaktır ancak cömert bir bütçeniz varsa gelişmiş özelliklere sahip ücretli planlar daha uygun olabilir.
Yorum Yaz