Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
LG, 2024 OLED TV’lerinden ATSC 3.0 4K tunerlerini çıkardı; sırada Samsung veya Sony olabilir
YouTube bugün, cinsel ve aile içi istismar, kürtaj ve yeme bozuklukları da dahil olmak üzere tartışmalı konularla ilgili bazı kurallarını gevşeten reklamveren dostu yönergelerinde bir güncelleme yaptığını duyurdu. Değişiklikler, YouTube içerik oluşturucularının bu konulardaki videolarından bazı durumlarda para kazanmalarına izin verecek.
YouTube para kazanma politikası lideri Conor Kavanagh, YouTube’un Creator Insider kanalında yayınlanan bir videoda, şirketin bu konuları tartışan videoların kullanıcılar için yararlı bir kaynak olabileceğini anladığını paylaştı.
“Bu nedenle, mümkün olan her yerde, açıklayıcı ve grafik olmayan bir şekilde tartışılan tartışmalı konuların, para cezasına çarptırılarak caydırıcı hale getirilmemesini sağlamak istiyoruz” dedi.
Kavanagh ayrıca, bazı içerik üreticisi topluluklarının YouTube’a, bu konuları tartıştıkları için diğerlerinden daha fazla “sarı simge” aldıklarını yani videonun reklamverenler için uygun olmadığı şeklinde işaretlendiğini hissettiklerini söylediğini de itiraf etti.
YouTube, özellikle yeme bozukluğu içeriğinde yaptığı değişiklikle, reklamveren dostu yönergelerini mevcut YouTube topluluk yönergeleriyle uyumlu hale getireceğini söyledi. Bu, içerik oluşturucuların yeme bozuklukları hakkında tıkınma, yiyecekleri saklama veya istifleme ya da müshilleri kötüye kullanma gibi tetikleyicileri paylaşan videolardan para kazanamayacağı anlamına geliyor. Bununla birlikte, bu tür faaliyetleri teşvik etmeden yeme bozukluklarının bu yönlerine atıfta bulunan eğitici veya belgesel içeriklerin yanı sıra hayatta kalanların içerikleri de para cezasına çarptırılmayacak.
Şirket daha önce, YouTube ve TikTok ve Snap dahil olmak üzere diğer sosyal medya şirketlerinin yöneticilerinin ABD’li kanun yapıcılar tarafından platformlarının yeme bozukluğu içeriğini nasıl ele aldığı konusunda sorgulanmasından yıllar sonra yeme bozukluğu politikası yönergelerini revize etmişti.
Bugünkü güncelleme, YouTube’un bu yılın başlarında videolarda küfür kullanımına ilişkin reklamveren dostu yönergeleri gevşetmesinin ardından geldi ve bu da içerik oluşturucuların tepkisine yol açmıştı. Şirket, yeni küfür kurallarının amaçlanandan daha katı bir yaklaşım yarattığını söyledi ve YouTube içerik oluşturucularının şeytanlaştırma riski olmadan orta ve güçlü derecede küfür kullanmalarına izin verecek şekilde değiştirdi.
Daha önce, videonun ilk 15 saniyesinde küfür içeren herhangi bir video, para kazanma için uygun değildi ve değişiklik geriye dönüktü. Geri dönüşle birlikte, içerik oluşturucular bir videonun ilk yedi saniyesinde veya video boyunca küfür kullanırlarsa sınırlı reklamlar için uygun olurken, orta düzeyde küfür içeren videolar, terimlerin videonun neresinde kullanıldığına bakılmaksızın para kazanmaya uygun olmaya devam edecek.
Kavanagh, yeni yönergeleri tanıtırken bu değişikliklere atıfta bulunarak YouTube’un içerik oluşturucuların geri bildirimlerine göre hareket ettiğinden emin olmak istediğini söyledi. İçerik oluşturucu topluluğu, yeni küfür kurallarıyla ilgili hayal kırıklıklarını dile getirmiş ve değişikliklerin duyurulduğu sırada etkileri konusunda yeterince bilgilendirilmediklerini söylemişti.
Kavanagh, “Kılavuzlarımızı güncellediğimizde, değişikliklerin yalnızca güncelleme günlüğümüzdeki gönderiler ve stüdyo bildirimleri yoluyla değil, aynı zamanda belirli bir politika alanında çalışan bazı kişilerden değişikliklerin açık terimlerle açıklandığını duymaya değer verdiğinizi bize söylediniz” dedi. “Dolayısıyla, reklam yönergelerimizde yapılan güncellemeler için, size değişiklikleri anlatan bunun gibi daha fazla video bekleyebilirsiniz” diye ekledi.
Daha fazla bülten için;
ASUS Vivobook S 15 OLED BAPE® Edition Teknoloji ve sokak modasını buluşturan tasarım
Yorum Yaz