Volvo V90 Cross Country: iki dünyanın da en iyisi

Bir kısmı station, bir kısmı SUV

Volvo-V90-Cross-Country    

******

Spor amaçlı taşıt anlamına gelen SUV modellerinin yükselişini ve araba pazarındaki hakimiyetini kaçırmış olmak için mağarada yaşıyor olmak lazım herhalde. Volvo gibi bir marka bile değişime ayak uydurdu, XC60, XC40 modelleri ile en popüler ve en iyi SUV’ların arasına girmeyi başardı.

Ama belki de siz sert yolları da kaldırabilecek 4WD çekiş sistemi olan ama SUV olmayan bir araç düşlüyorsunuz? Volvo’nun bu isteğinize bir yanıtı var: V90 Cross Country. Geniş V90 station özelliğini başlangıç noktası yapan V90 Cross Country, 4WD çekiş sistem ve 65mm ek yerden yükseklik ile donatılmış.

Sağlam miras

******

Volvo’nun bu yüksek station çizgisini getirdiği miras güçlüdür, şirket 1997 yılında V70 Cross Country ile bir jenerasyon yaratmıştı malumunuz. O zamanlardan beri Audi, Mercedes ve Skoda da kendi benzerlerini çıkartmıştı.

V90 Cross Country ise kendini V90 station modelden, sürüş yüksekliğini artırarak ve Volvo’nun “charcoal” adını verdiği dış plastik aksamı sağlıklı bir dozda eklemesiyle ayırıyor. Bu sadece görüntü için de değil, koyu aksam, özellikle off-road sürüşlerde arabanın boyasını da koruyor.

Araç, bazı SUV’ları utandıracak kadar da büyük; 4936mm uzunluğunda ve 1879mm genişliğinde. Bu da V90 Cross Country’nin 4 yetişkin için rahatlıkla uygun olduğunu ve bagaj kısmı sınıfının lideri olmasa da, koltuklarla 560 litrelik, koltukları öne kapattığınızda ise 1526 litrelik bir hacime sahip olduğunun kanıtı. IKEA’dan alabileceğiniz pek çok eşyayı sığdırabilmeniz mümkün mesela.

İç bölüm

Volvo arabalarının hepsinin iç kısımları oldukça iyidir, V90 Cross Country de bunlardan biri. Koltukların ne kadar rahat olduğunu oturur oturmaz anlayacaksınız, etrafınızı sarmalayan açık renkler ve minimal materyal ile, kendinizi iyi hissedeceksiniz, özellikle de önünüzde uzun bir yol varsa. Arka görünürlük daha iyi olabilirmiş ancak arka park sensörleri standart ve seçenekler listesinden Xenium Park seçmenizi tavsiye ederiz – bu şekilde 360 derecelik bir kameraya sahip olyorsunuz ki bu da park ederken oldukça işinie yarayacak.

Scandi tasarımın belirgin kıvrımıyla orta konsol hem şık, hem modern, hem de diğer yeni Volvo’larda olduğu gibi geniş ve portre odaklı 9inç dokunmatik ekran paneli var.

Arabanın neredeyse her bir bölümü bu panelden kontrol edilebiliyor ve toplam kullanıcı deneyimleri oldukça iyi, küçük detaylar dışında – bazı kontrol ya da ayarlara giriş için ekrana birden çok kez basmak gerekiyor. Minimal tasarımdan anlaşıldığı üzere klima kontrolü için de özel bir bölüm yok ve bu ayarlamaları düzenlemek biraz zaman kaybettirebiliyor.

Apple CarPlay ya da Android Auto seçenekleri mevcut, ikisi de Volvo’nun Sensus Infotainment sistemi ile tamamen uyumlu ve iki adet USB girişi var.

V90 Cross Country standardında 14 hoparlör 600W HarmanKardon ses sistemi ile geliyor, ciddi müzik meraklıları için ise 18 hoparlörlü 1400 W Bower&Wilkins sistem seçeneği mevcut.

 Sürücü destek sistemi

Volvo her zaman güvenlidir, V90 Cross Country için de bu geçerli; olası kazaları önlemek için geniş bir destek ve güvenlik sistemi bulunmakta. Buna entegre radar kullanan otomatik acil durum freni ve önünüzdeki nesneleri fark edecek ve olası bir çarpışma için sizi uyaracak bir kamera sistemi de dahildir. Öyle akıllı bir sistem ki, zamanında hareket etmeseniz bile olası çarpışmanın etkisini azaltacak kadar fren uygular.

Ayrıca Kör Nokta Bilgi Sistemi de vardır ve siz karayolunda şeridinizden çıkmaya başladığınızda kör noktanızda kalan biri varsa yan aynanın olduğu yerden bir uyarı sesi ve flaş ışığı alacaksınız.

Eski Volvo’larda da olan oldukça etkileyici bir başka özellik, ne mutlu ki V90 Cross Country’nin standart özelliklerinde mevcut: Pilot Assist teknolojisi. Pilot Assist direksiyonu kullanarak aracı şerit yan işaretleri arasında sürmenin yanı sıra öndeki araçla önceden belirlenmiş zaman mesafesiyle birlikte araç hızını aynı düzeyde korumada sürücüye yardımcı olan bir teknoloji. Bu fonksiyon örneğin trafik akışının normal olduğu otoyollarda yapılan uzun yol seyahatlerinde daha konforlu sürüş deneyimi sunuyor.

On Road ya da Off Road

 

4 silindirli turbo dizel ve hepsi otomatik motora sahip. Üstelik off-road sürüş modeli de diğerlerinde olmayan bir özelliği, bu arabayla off-road’a çıkacaksanız yokuş iniş kontrolü de mevcut.

Biz T5 motoru trafik içinde kullandık ve ekstra süspansiyon sürüşü sayesinde çok başarılı bir şehir sürüşü gerçekleştirdik. Belki en dinamik sürüş deneyimi değildi, ancak bu arabadan beklenecek şey de bu değil. Olağanüstü sessiz ve rafine bir araç, size sakin, stressiz bir sürüş deneyimi sunuyor.

Sonuç

V90 Cross Country için, standart V90 ile kıyasla çok fazla bir bütçe ayırmanız gerekiyor olabilir ancak bunun sebepleri azımsanacak gibi değil. İki dünyaya da en iyisini sunan V90 Cross Country, geniş ve konforlu bir station, üstelik off road imkanı da var ve böyle bakınca pek çok SUV’dan daha iyi.