Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Zoom’un Avatarları Kendinizin Çizgi Film Versiyonu Olarak Görünmenize İzin Veriyor
Bu Ram yıldırım yiyor.
Sonunda bir elektrikli Ram kamyonu var – ya da en azından bir konsept. Stellantis, aralarında Jeep, Ram, Dodge, Maserati ve Fiat’ın da bulunduğu bir düzineden fazla Kuzey Amerika ve Avrupa markasıyla dünyanın en büyük beşinci otomobil üreticisidir. Şirket, Dare Forward 2030’un bir parçası olarak karbon ayak izini on yılın sonuna kadar büyük ölçüde azaltmak için son derece iddialı hedefler belirledi ve Avrupa satışlarının yüzde 100’ü ve ABD satışlarının yarısı tamamen elektrikli modelden olacak. Bu çabanın bir parçası olarak Stellantis, Chrysler’den bir EV konseptiyle bizimle dalga geçti, hemen ortaya çıktı ve bize gelecek yılın elektrikli Jeep’ini gösterdi ve Perşembe günü Ram 1500 Revolution BEV Concept’i tanıttı.
Ram 1500 BEV, 2024 model yılında henüz adı açıklanmayan Jeep’in (aynı zamanda bir STLA EV çerçevesini paylaştığı) yanında satışa sunulacak. Perşembe günü tanıtılan Konsept, yaklaşan üretim aracı için bir tasarım şablonu görevi görecek.
Stellantis, Ram BEV’in dışını “acımasız”, “acımasız ama güzel”in bir karışımı olarak tanımlıyor. Bence kabin ve çeyrek paneller arasındaki belirgin ayrım, onu henüz dönüştürmeyi tam olarak bitirmemiş bir Autobot gibi gösteriyor.
Elbette bir konsept araç olarak Ram, “büyük salon tarzı” kapılardan animasyonlu RAM ızgara logosuna ve tamamen animasyonlu LED arka lambalara ve armalara kadar aracın dışına yapabildiği her zili ve ıslığı yapıştırdı. Yan aynalar, ağırlığı ve sürüklemeyi azaltmak için 3D olarak basılmıştır.
Kaputun altında Ram, çift motorlu AWD ve 15 dereceye kadar artikülasyon ile dört tekerlekten direksiyon sunacak. Şirket henüz pil boyutunu açıklamadı, ancak sistemin 350 kW DC hızlı şarj cihazıyla yaklaşık 10 dakikada 100 mile kadar menzil eklemesini sağlayan 800V mimarisini kullanacağını doğruladı.
Ram BEV Concept’in iç tasarımı, düz kabin zemininden büyük ölçüde yararlanır. Ram’ın “tek uzay ortamı” teması, koltukların ve konsolların hareket etmesine ve hatta tamamen çıkarılmasına olanak tanıyan bir ray bağlantısı/zemin ray sistemi ile esnekliği merkeze alıyor. Konsept araç aynı zamanda bir minivan gibi ama daha düşük kullanışlılığa sahip üçüncü sıra takviyeli koltuklar için alana sahiptir. Geçiş penceresi açıkken, Ram konsepti arka bagaj kapağının indirilmesine gerek kalmadan 18 fitlik nesneleri sığdırabilir.
Ram konseptinin orta konsolu iki adet 14 inçlik ekrandan oluşuyor. Üst ekran, sürüş durumuna göre üç konum arasında kaydırılabilir veya hatta tamamen çıkarılıp aracın başka bir yerine takılabilir. Alt ekran da kayar. Artırılmış gerçeklik baş üstü ekranı, ilgili sürüş ayrıntılarını ön cama yansıtır. Açık hava sineması olarak ikiye katlanan bir dış projektörü var. Bu kamyonda dikiz aynasını kıran kişi için üzülüyorum çünkü “360 derecelik görüşe sahip akıllı bir geri görüş kamerası, hoparlörler ve Alexa ve Siri gibi sesli asistanlarla uyumlu alıcılar” barındırıyor. Bunu değiştirmek ucuz olmayacak.
Direksiyon simidi, sözde Seviye 3+ ADAS’a geçtiğinde katlanabilir. Unutmayın, bu bir konsept araç, sadece yetenekler uydurabilirler. Direksiyon ayrıca kapasitif kontroller içerirken, “dokunsal kaydırma teknolojisi, yolcuların güneş siperliklerini veya tüm elektro-kromatik tavanı opaklığı ayarlayabilme özelliğiyle yapılandırmasına olanak tanır.”
BEV’de bir AI asistanı bulunur çünkü burası cehennem, biz cehennemdeyiz ve gelen otoyol HAL’lerimizi hak ediyoruz. Sesli komutlara yanıt verir. Sürüme göre “aracın yüzü olarak” hizmet veren bir 3D RAM avatarı ile.
Sürücünün sözlü komutlar vermesi için araçta olması bile gerekmiyor. BEV konsepti, “pencereleri kapat, müzik çal, fotoğraf çek” ve “beni takip et” gibi özel bir dış kontrol alt kümesine sahiptir; Sesli komutlar, yerleşik sensörler ve kameraların bir karışımını kullanarak “aracın aracın önünde yürüyen sürücüyü otomatik olarak takip etmesine izin veriyor”. RAM’e göre bu özellik, “sürücünün kısa bir mesafe hareket etmesi gerektiğinde ve kamyona geri dönmek istemediği durumlarda yararlı olabilir.” Hadi, sizi tembel mankafalar, bize en iyi Jeremy Renner izleniminizi gösterin.
Yorum Yaz