Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Instagram, Kayıp Çocukları Bulmaya Yardımcı Olmak İçin AMBER Alarm Sistemi Ekliyor
İstenmeyen e-posta mesajları bir baş belası olarak algılanabilir. Ancak bir Kaspersky raporuna göre, insanların sadece spam mesajlar arasında gezinerek veya filtreleyerek yılda 80 saate kadar kaybedebileceklerini gösteren bir rapora göre, aslında insanların üretkenliğine oldukça zarar veriyorlar.
Güvenlik Bulvarı hakkında bir rapora atıfta bulunan şirket, her gün üretilen tüm e-postaların %45 ila %85’inin gerçek spam (kötü amaçlı yazılım ve diğer kötü amaçlı dosyalar içeren e-postalar dahil) olduğunu söylüyor.
Ancak tüm çalışanlar aynı miktarda spam mesajı almaz ve onlara aynı şekilde hitap etmez. Günde 30’a kadar harici e-posta alan kişiler ayrıca her hafta yaklaşık 30 spam mesajı alır. Bu mesajları sıralamak yılda yaklaşık beş saat sürüyor.
Büyük sayılar yasası
Günde 30 ila 60 arası harici e-posta alan kişiler genellikle aynı görev için yılda yaklaşık 11 saat harcarken, günde 100’e kadar e-posta alanlar, bunları sıralamak için 18 saat kadar harcıyorlar.
Son olarak, her gün 100’den fazla mesaj alanların gelen kutularını temizlemek için genellikle yılda yaklaşık 80 saate ihtiyaçları vardır.
Kaspersky E-posta Tehditlerini Koruma Grup Müdürü Andrey Kovtun için yılda beş saat kulağa çok fazla gelmeyebilir. Ancak gözden kaçırılmaması gereken gizli tehlikeler var.
“Yüzlerce çalışanı olan bir kuruluşa ölçeklendiğinde, bu oldukça büyük bir adam-saat miktarına dönüşebilir. Çalışanların dış taraflarla daha aktif iletişim kurduğu hizmetler sunmaya odaklanan işletmelerde sayı daha fazla görünebilir” dedi.
Kovtun, spam mesajları okuyup sildikten sonra işe dönmenin de biraz zaman aldığını, bunun da çoğunlukla insanların dikkatinin dağılmasından kaynaklandığını da sözlerine ekledi.
“Spam’in bu olumsuz etkileri çok açık olmayabilir. Ancak kuruluşlar bunların farkında olmalı ve çalışanlarını özel istenmeyen posta önleme ve kimlik avı önleme araçlarıyla korumalıdır.”
E-posta hizmetinde istenmeyen e-posta önleme ve istenmeyen e-posta işlevlerini etkinleştirmenin bariz hareketinin yanı sıra, işletmeler ayrıca çalışanları spam iletileri tanımaları ve özel e-posta koruma hizmetleri uygulama konusunda eğitmelidir.
Yorum Yaz