Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
CASPER OYUN TUTKUNLARINA ÖZEL EXCALIBUR G870 SERİSİ
İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından, Portuma ana sponsorluğunda gerçekleştirilen” Gamertising” temalı etkinlik, Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük Dijital Oyun ve Oyun Teknolojileri Merkezi StartGate Campus’te düzenlendi. Sektörün uzmanlarını bir araya getiren etkinlikte, oyun ekosisteminin geldiği nokta, markaların bu alanı iş planları içinde nasıl konumlandırdıkları ve verimli bir şekilde nasıl kullanabilecekleri, oyun dünyasından beklentileri, kullanım alanları, ölçümlemede gelinen nokta konuşuldu. Etkinlik kapsamındaki üç panelde ayrıcakreatif olmanın önemi, sektörün gelişimine fayda sağlayacak çözüm önerileri, hedef kitleyle etkileşim kurmanın doğru yolları, oyun geliştiriciler gözünden oyun endüstrisindeki değişimler, markalarla yapılan iş birlikleri ve oyuncuların bakış açısıyla oyun içi reklamlar gibi pek çok konu da değerlendirildi.
Netcom Medya Founding Partner’ı Zeynep Taptık Bilgen’in moderatörlüğünü yaptığı “Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm: Oyun Dünyasının Yükselişi” panelinin konuşmacıları Cüneyt Devrim (CEO, Havas & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, IAB), Ozan Emrah Ünal (Founder & CEO, Portuma) ve Cenk Türkoğlu (Head of Operations & Partnership, AdMatic) oldu.
Panelde öne çıkan konulardan bir tanesi de reklam verenlerin oyun içi reklamlara yönelik bütçe oluşturmalarının önemi oldu. Bu bütçeleme aşamasının doğru yapılması durumunda marka stratejisine ve hedeflerine uygun şekilde oyunların içerisinde yer alabilmek için gereken adımların daha güçlü atılabileceği ve mecraya uygun tasarım vee içeriklerle markaların daha başarılı geri dönüş alabilecekleri uygulamalar yapmasının mümkün olabileceği aktarıldı.
Markalar oyun dünyasında DNA’larına uygun stratejiler üretebiliyor mu?
Markaların oyun içi reklamlara bakış açısının ele alındığı “Markalar Oyuncu mu Olmak İstiyor Bot mu?” panelinin moderatörlüğünü IPG Mediabrands Managing Partner’ı İpek Dorak yaptı. Panelin konukları ise Hilal Yılmaz (Digital Marketing & E-commerce Manager, ETİ), Mine Alara Halil (Dijital Pazarlama Müdür Yardımcısı, TAB Gıda) ve Nihan Göktaş (Creator Success Manager, LIVAD Technologies) idi. Panelin en temel mesajlarından biri markaların bu sekörde kendi DNA’larına ve hedef kitlelerine uygun stratejilerle yer almaları gerektiği oldu. Panelde, vaka örnekleri paylaşılarak markaya uygun doğru strateji ile yapılan çalışmaların, beklentinin üzerinde bir başarıyla sonuçlandığı sonucu ortaya çıktı.
Yeni Hollywood gaming dünyası!
Etkinliğin son paneli olan “Oyun İçi Reklamlar ve Oyuncu Deneyimi: Dengenin Sırrı” paneli ise, Wavemaker Managing Partner’ı Sercan Doğan moderatörlüğünde, Doç. Dr. Güven Çatak (Founder Director, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab) ve Atakan Cankorur’un (Co-Founder & Game Designer, Arvis Games) katılımıyla gerçekleştirildi. Hacim olarak da film ve müzik sektörünü geçtiği söylenen oyun dünyası “yeni Hollywood” olarak nitelendirildi.
Kapanış konuşmasını Havas CEO’su ve IAB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Devrim’in yaptığı etkinliğin sonrasında konuklar, networking etkinliği kapsamında bir araya geldi.
StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş da oyun ve reklam endüstrilerinin iç içe geçmiş iki önemli endüstri olduğu belirterek, “Gaming in Advertising etkinliğine ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Türkiye’nin dijital oyun ve oyun teknolojileri endüstrisinde dünyada daha da ilerlemesini amaçladığımız etkinliklerimiz devam edecek” ifadelerini kullandı. Etkinliğin ev sahibi StartGate Board Member & Partner’ı Berk Üder, şu an Avrupa’da oyun geliştirme alanında ikinci ülke olan Türkiye’nin birinci sıraya çıkması için çalıştıklarını ifade etti.
F1 arabası ile oyun deneyimi etkinliğe renk kattı
Etkinliğin ana sponsoru olan Portuma tarafından StartGate Campus’e yerleştirilen F1 arabası ile etkinlik boyunca katılımcılara eğlenceli anlar ve oyun deneyimi yaşatıldı.
”Portuma’nın Founder & CEO’su Ozan Emrah Ünal, oyun içi reklam pazarının 2021 yılında 6,8 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahipken, 2030’da 17,6 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini paylaşarak reklam verenlerin ve ajans dünyasının oyun sektörüyle kuracağı ilişkiler için gerçekleştirilen etkinliğin öneminden bahsetti. Sektörün ülke ekonomisi için de büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Portuma CEO’su Ünal hem ajansların hem de reklam verenlerin oyun endüstrisindeki fırsatları değerlendirebileceğini söyledi.
Yorum Yaz