Türk Startup’ları Girişimci Cenneti Amerika’ya nasıl gider?

Sıradaki içerik:

Türk Startup’ları Girişimci Cenneti Amerika’ya nasıl gider?

e
sv

Meta’nın ‘augment’ları fiziksel alanınızın etrafına dijital nesneler yerleştiriyor

28 Eylül 2023 01:17

Meta’nın yeni Quest 3 karma gerçeklik başlığı, kullanıcıların fiziksel alanlarını, gerçek dünya ortamlarına dijital olarak yapıştırılan bir dizi nesne ve araç olan “augment” ile kişiselleştirmelerine olanak tanıyacak.

Meta’nın baş teknoloji sorumlusu Andrew Bosworth, Çarşamba günü Meta’nın yıllık Connect konferansı sırasında “Gelecek yıl, fiziksel nesnelerin yapamayacağı şekilde dünyayla etkileşime giren bir augment kütüphanesi ile alanınızı özelleştirebileceksiniz” dedi. “Bunlar dinamik 3D nesneler veya 2D ekranlar olabilir ve hepsi aynı alanda birlikte var olabilir.”

Güçlendirmeler görünüşte çok çeşitli nesneler içerebiliyor. Beat Saber hayranları zor kazandıkları dijital kupalarını gerçek dünyadaki raflarına yerleştirebilirler. Müzikseverler bir iHeartRadio aracı kullanarak favori sanatçılarını ve istasyonlarını hayata geçirebilirler. Spor tutkunları, motivasyonlarını korumak için Supernatural fitness eğitmenlerinin bir bobblehead’ini asabilirler. Ya da kullanıcılar mekanlarını dekore etmek, dijital bir saat koymak veya bir avatar aynası asmak gibi basit şeyler yapabilirler.

Bosworth, “Güçlendirmeleri boyutlandırabilir, yerleştirebilir ve uzamsal olarak sabitleyebilirsiniz, böylece kulaklığınızı her taktığınızda bıraktığınız yerde olurlar” dedi.

Quest 3, Quest Pro tarafından atılan teknoloji temelleri, yani karma gerçeklik yönleri üzerinde ilerliyor. Buradaki fikir, Quest 3’ü taktığınız anda ilk olarak etrafınızdaki dünyayı göreceksiniz. Bosworth, Quest 3’ün “mekanınızı otomatik olarak haritaladığını ve duvarlar, mobilyalar ve nesneler gibi unsurları anladığını” söylüyor. Haritalanan bu nesneler daha sonra sanal ortamınızın bir parçası haline geliyor.

Bosworth, “Oyunlar çevrenizi oyunlarına dahil edebiliyor” diyor. “Yani First Encounters’da uzaylı bir uzay gemisi tavanınızdan inip sehpanızın üzerine konuyor.”

Özellikle, bu aynı zamanda Quest 3’ün nerede hareket etmenin güvenli olduğunu anlayabileceği anlamına geliyor; yani kullanıcıların, belirlenen oyun alanlarının sınırına yaklaştıklarında onları uyaran önceki bir güvenlik özelliği olan sanal bir sınır oluşturmaları gerekmeyecek.

Bosworth, Meta’nın bu entegrasyonu sağlamak için renk doğruluğunu geliştirdiğini, bozulmaları ve gecikmeyi azalttığını söylüyor. Teknolojiyi test eden çalışanlarına göre uzamsal hesaplama yönü kesinlikle etkileyici ve VR’den çok AR’ye odaklanan Apple’ın Vision Pro AR başlığı ile rekabet edebilmek için de böyle olması gerekiyor.

Meta’nın Quest 3’ü kendini farklılaştırıyor çünkü “bir özellik değil ve Bosworth’a göre her ikisini de yapabiliyor.” Canlı spor izliyorsanız, kulaklığın yan tarafına iki kez dokunarak sürükleyici bir özel tiyatrodan oturma odanızın duvarındaki büyük ekrana geçiş yapabilirsiniz, diye devam etti.

Artırmalarınızın diğer kullanıcılar tarafından görüntülenip görüntülenemeyeceği belli değil, örneğin bir arkadaşınız kendi kulaklığıyla geldiğinde ve siz de havalı dijital-fiziksel alanınızı göstermek istediğinizde bundan faydalanabilirsiniz. Meta açıklık getirmek için zamanında yanıt vermedi.

 

Daha fazla bülten için; 

Fwd: TRAI Yapay Zeka Girişimleri Haritası’nın Eylül 2023 sonuçları açıklandı

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!