Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Malezya’nın e-posta altyapısı IceWarp’a emanet
MeloKnows’un ilk ürünü olan Melo App, Türkiye’de kişisel bakım ve güzellik hizmetlerini sadece “bir tıkla” müşterilerinin bulunduğu konumda; evinde, ofisinde, otelinde almasını sağlayan teknolojik ilk girişim.
Melo App, Türkiye’de başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere 15’ten fazla şehirde, 1000’den fazla uzman ile 200’den fazla kişisel bakım ve güzellik hizmetini müşterilerinin bulunduğu konuma götürüyor. 500 müşteriyle başlayan hizmet hayatı bir yıl içerisinde 17 bin kişiye çıkan Melo App, bu süre zarfında 2 Milyon TL şirket değerlemesini önce 4 Milyon TL sonra ise 5 Milyon TL değerlemeye çıkararak 2.5 kat büyüdü ve bir yıl içinde 3 tohum yatırım almayı başardı. Melo App Kurucusu Melis Bilgili Baki, “Güzellik ve teknoloji alanındaki küresel trendleri yakalayarak, ülkemizi sektörünün öncüsü haline getirmeyi amaçlıyoruz” diyor.
Pandemi hayatımızda birçok şeyi değiştirdi, dijitalleştirdi. Kim derdi ki güzellik ve bakım hizmetlerinin de dijitalleşeceğini! Melo App, geçmişi çok eskilere dayanan kuaför ve güzellik hizmetlerinin yeni dönem ekonomisine kazandırılmasının özel örneklerinden biri. Kişisel bakım ve güzellik sektöründe yer alan firmaların, müşterilerin ve uzmanların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş ve inovatif çözümler üreten bir teknoloji ve reklam şirketi olan MeloKnows Bilgi Teknolojileri ve Reklam Hizmetleri AŞ’nin de ilk ürünü.
Melo App, Türkiye’de kişisel bakım ve güzellik hizmetlerini sadece “bir tıkla” müşterilerinin bulunduğu konumda; evinde, ofisinde, otelinde almasını sağlayan ilk teknoloji girişimi. En yetenekli kişisel bakım ve güzellik uzmanlarını bir araya getirerek bu hizmetlere ihtiyacı olan müşterilerin, istediği uzmandan istediği yer ve zamanda kolayca randevu almasını ve güvenli ödeme yapmasını sağlayan bir dijital güzellik asistanı olarak hizmet veriyor.
500 müşteriyle başlayan hizmet hayatı bir yıl içerisinde 17 bin kişiye çıkan Melo App, bu süre zarfında 2 Milyon şirket değerlemesini önce 4 Milyon TL sonra ise 5 Milyon TL değerlemeye çıkararak 2.5 kat büyüdü ve bir yıl içinde 3 tohum yatırım almayı başardı. Melo App’in hikayesi, makyaj sanatçısı olan kurucusu Melis Bilgili Baki’nin “Teknoloji bu denli hayatımızın merkezindeyken, neden mesleğimi dijitale taşıyarak insanların güzellik ve kişisel bakım alanındaki ihtiyaçlarını online bir hizmet ile karşılamıyorum?” sorusuyla başlıyor. Melis Bilgili Baki, Melo App’i kurma fikrini şöyle anlatıyor: “Melo’dan önce, makyaj sanatçılarının boş zamanlarını değerlendirebilecekleri, çalışmalarını profesyonel şekilde yürütebilecekleri bir platform yoktu. Müşteriler sadece özel günlerinde kuaförünü ve makyaj sanatçısını eve çağırabiliyordu. Oysa trafiğin ve şehir hayatının yoğun olduğu pek çok şehirde, birçok kadın ve erkek güzellik merkezlerine gitmek için büyük bir zaman harcıyordu. Üstelik hamile, hasta, yaşlı ya da yorgunsanız; bebeğiniz ya da çocuğunuz varsa, mahremiyet ya da hijyen endişeleriniz nedeniyle dışarı çıkamıyorsanız bakımlı olmak hiç de kolay değildi. İşte dijital güzellik asistanı Melo tam da bunun için doğdu.”
Azebaycan, İran ve Bahreyn’den talep görüyor
Kişisel bakım ve güzellik alanında yer alan müşterilerin, profesyonellerin ve markaların ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda yaratıcı, yenilikçi projeler üreterek onların hedeflerine ulaşmasını sağladıklarını anlatan Melis Bilgili Baki, “Biz ülkemizde ve dünyada “güzellik” denince ilk akla gelen uygulama olmayı hedefliyoruz. Bugün haftalık olarak yüzde 120, aylık yüzde 98 gibi bir büyüme rakamına sahibiz. Güzellik ve teknoloji alanındaki küresel trendleri yakalayarak, ülkemizi sektörünün öncüsü haline getirmeyi amaçlıyoruz” diyor.
Türkiye’nin yanı sıra Azebaycan, İran ve Bahreyn’den de hatırı sayılır sayıda takipçileri olduğunu anlatan Melis Bilgili Baki, yurtdışında öncelikle MENA Bölgesine açılmak istediklerini anlatıyor. Pandemi döneminde büyük bir talep artışı yaşadıklarını anlatan Melis Bilgili Baki, İran pazarını büyütmek istediklerini ve bu süreçte dijital yatırımlarını sürdürerek teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiklerini söylüyor. MeloApp sistem ve dil altyapısını da bu bölgelere göre geliştiriyor.
Melo App’i en sık 25 ila 42 yaş arasındaki çocuklu kişiler kullanıyor!
Melo App hem müşteriler hem de uzmanlar için hayatı kolaylaştırmak üzere tasarlanmış bir uygulama. Üstelik Melo App sadece müşteriyi ve uzmanları bir araya getirmiyor, seçkin kozmetik markalarının deneme veya orijinal boy ürünlerini de randevularda hediye ederek yeni ürünlerin keşfedilerek deneyimlenmesine de imkân sağlıyor.
Halihazırda New Essential, Gulsha, Cotoneve, Roc ve Miniso markalarıyla çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan Melis Bilgili Baki, marka deneyimlemelerinin müşteri artışında büyük rol oynadığını ve 6 ay içinde 20 global marka ile anlaşmayı hedeflediklerini dile getiriyor. Melo App, Türkiye’de İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere 15’ten fazla şehirde, 1000’den fazla uzman ile 200’den fazla kişisel bakım ve güzellik hizmetini 17 binden fazla müşterinin bulunduğu konuma götürüyor. Melis bilgili Baki, “İdeal servis ulaştırma süresi 15 dakika ve 2022 yılında bunu sağlayarak her mahallede ekip kurduğumuz bir sistem geliştirmeyi hedefliyoruz” diyor.
Yazları düğün makyajı, kışları kaş kirpik bakımı tercih ediliyor
Melo App’i en sık 25 ila 42 yaş arasındaki çocuklu kişilerin kullandığını anlatan Melis Bilgili Baki, “Uygulamamızı daha çok evde çocuğunu yalnız bırakamayan ya da bırakacak birini bulamayan kişiler tercih ediyor. Kullanıcılarımızın yüzden 82’sini kadınlar oluşturuyor. Hizmet talepleri ise sezonlara göre değişkenlik gösteriyor. Örneğin, yaz aylarında düğün makyajı ve fön tercih edilirken kış aylarında kaş, kirpik, el-ayak bakımı ve ağda gibi hizmetler öne çıkıyor.”
MeloKnows, teknoloji ve güzellik alanlarında uzmanlaşmış, dinamik ve genç bir ekipten oluşuyor. Türkiye’nin ve dünyanın tanınmış markalarına hizmet verdiklerini anlatan Melis Bilgili Baki, “Güzellik ve teknoloji alanındaki küresel trendleri yakalayarak, ülkemizi sektörünün öncüsü haline getirmek için büyük bir özveriyle çalışıyoruz. Biz aslında kendimizi ithal güzellik asistanı olarak da tanımlayabiliriz. Müşterilerimiz bizimle sadece hizmet almıyor, sosyal medya platformları gibi kullanılabilen sistemimiz sayesinde saç tasarımı, bakım önerileri gibi trendleri keşfedebiliyor. Kullanıcılar güzelliğe dair her şeyi Melo App’te bulabiliyor.”
Yorum Yaz