Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Meta, Ayrımcılığı Azaltmak İçin AI Reklam Hedefleme Teknolojisini Kullanıma Sunuyor
‘Oluştur’ düğmesi bir zamanlar olduğu yere geri döndü.
Instagram’ın alışveriş takıntısının “yeni gönderi” düğmesini bir köşeye indirmesinden rahatsız oldunuz mu? Yalnız değilsin. Instagram, Şubat ayında Mağaza sekmesini eksenleyen ve Oluştur düğmesini alt gezinme çubuğunun ortasına geri getiren bir ana ekran yenilemesini ortaya çıkardı. Bu da Reels sekmesini yana kaydırır.
Sosyal ağdan Adam Mosseri bir videoda alışverişin beslemenizde, Makaralarda, Hikayelerde ve reklamlarda yer almaya devam edeceğini ekledi. Bunun için özel bir sekme olmayacak. Bu bölüm genellikle alışılagelmiş yayın ortası tekliflerinin ötesinde alışverişi teşvik etmek için hedefe yönelik öneriler sunar.
Instagram, Eylül ayında yeni tasarımı test etmeye başladı. Sunumu duyuran bir videoda Mosseri, yenilemeyi hizmeti “basitleştirme” ve insanları “sevdikleri şeylere” bağlamaya odaklanma teklifi olarak nitelendirdi. Açıkça söylemek gerekirse, Insta bunun bir sosyal ağ olduğunu hatırlıyor.
Ancak değişiklik, daha büyük bir strateji değişikliğinin parçası da olabilir. The Verge’in belirttiği gibi The Information, Eylül ayında Instagram’ın birçok alışveriş özelliğini kapatacağını belirten bir dahili not gördüğünü iddia etti. Bunun yerine site, reklam gelirine “daha doğrudan bağlı” olan ticaret çabalarına odaklanacaktı. Basitçe söylemek gerekirse, alışveriş baskısı yardımcı olmuş gibi görünmüyor – bu, meta veri deposuna dönerken Meta’nın kârlılığını artıracaktır.
Bir de rekabet meselesi var. Sayısız Instagram özelliğinin ilham kaynağı olan TikTok’ta hâlâ göze çarpan bir “yeni gönderi” düğmesi bulunuyor. Bu yerleşim elbette bir başarı garantisi değil, ancak bu platform Instagram’a rağmen gelişmeye devam etti. Data.ai rakamlarına göre, Ekim ayı itibarıyla aylık yaklaşık 1,64 milyar aktif kullanıcısı vardı. Instagram yeniden düşünmek, daha fazla gönderiyi teşvik edebilir.
Yorum Yaz