Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
YouTube, 1 Şubat’ta Shorts İçerik Oluşturucularıyla Reklam Gelirini Paylaşmaya Başlayacak
Şirket, sistemi anlaşmanın bir parçası olarak vaat etti.
Meta, teknoloji yoluyla reklam ayrımcılığını azaltma sözüne göre hareket ediyor. Şirket, bir reklamın gerçek kitlesinin uygun hedef kitleyle daha yakından eşleşmesini sağlayan bir Varyans Azaltma Sistemini (VRS) kullanıma sunuyor – yani, belirli kültürel gruplara haksız yere eğilmemeli. Yeterli sayıda kişi bir reklamı gördüğünde, bir makine öğrenimi sistemi, izleyicilerin toplu demografik özelliklerini pazarlamacıların ulaşmayı amaçladıkları kişilerle karşılaştırır. Ardından, reklamın açık artırma değerini (yani, reklamı görme olasılığınızı) belirli gruplara daha sık veya daha az gösterecek şekilde ayarlar.
VRS, bir reklam çalışması boyunca çalışmaya devam eder. Ve evet, Meta olası gizlilik sorunlarının farkındadır. Sistemin bir bireyin yaşını, cinsiyetini veya tahmini etnik kökenini göremediğini vurguluyor. Diferansiyel gizlilik teknolojisi, yapay zekanın bireysel demografik bilgileri zaman içinde öğrenmesini önleyen “gürültü” de sunar.
Ayrımcılıkla mücadele yöntemi, öncelikle yerleşime yol açan konut ilanlarına uygulanacak. Meta, VRS’nin önümüzdeki yıl ülkede kredi ve istihdam reklamlarına ulaşacağını söylüyor.
Bu özellik, hem Adalet Bakanlığı hem de Konut ve Şehircilik Bakanlığı ile birlikte bir yılı aşkın bir çalışmanın ardından geliyor. Meta (daha sonra Facebook), 2019’da reklamverenlerin Adil Konut Yasası tarafından korunanlar da dahil olmak üzere belirli demografik bilgileri hariç tutmasına izin vererek konut reklamlarında ayrımcılığı sağlamakla suçlandı. Haziran 2022’de yapılan bir anlaşmada sosyal medya devi, hem VRS’yi kullanacağını hem de algoritmasının ayrımcılığa yol açtığı iddia edilen “Özel Reklam Hedef Kitlesi” aracını kaldıracağını söyledi. Meta, başka bir davaya cevaben 2019’da zaten reklam hedeflemesini sınırlamıştı.
Meta, ayrımcı reklamları sınırlamaya çalışırken yalnız değil. Google, 2020’den itibaren reklamverenlerin kredi, konut ve iş ilanlarını hedeflemesini yasakladı. Ancak, bu ayrımcılığa karşı savaşmak için kullanılan teknoloji nispeten yeni. Meta’nın yapay zekası etkili olduğu sürece, diğer internet servislerinin kendi VRS benzeri sistemlerini uygulamaları şaşırtıcı olmayacaktır.
Yorum Yaz