Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Sensormatic, Yoluna ‘SecuritasTechnology’ İsmiyle Devam Edecek
İyi niyetlere rağmen, bu tür uygulamaların yaygın bir şekilde benimsenmesi pek olası değildir.
Pandemiden çıkan iyi bir şey, daha fazla insanın bisiklet sürmeye başlaması. 2021’in ilk üç ayında, Amerikan tüketicisinin bisiklet ve bisiklet aksesuarlarına yaptığı harcama yıllık yüzde 34 artarak 8,2 milyar dolara ulaştı. Bununla birlikte, pandemi ayrıca bisiklet sürerken daha fazla ölüm ve yaralanma gördü. Ulusal Güvenlik Konseyi’ne göre, 2020’de 1.260 bisikletçi öldürüldü. Bu 2019’a göre yüzde 16’lık bir artış.
Ford’un teknolojinin çözebileceğini düşündüğü bir sorun. Pazartesi günü otomobil üreticisi Commsignia, PSS, Ohio Eyalet Üniversitesi, T-Mobile ve Tome Software ile bir akıllı telefon uygulamasının sürücüleri göremeyecekleri yayalar ve bisikletliler konusunda nasıl uyarabileceğini keşfetmek için çalıştığını duyurdu. Arabayla yolu paylaşan biri olarak, şirketin yazılımını telefonunuza yüklersiniz. Bluetooth Low Energy’nin yardımıyla Ford’un Sync bilgi-eğlence sistemine sahip araçlar sizi “işaretçi” olarak görecekti. Araba daha sonra bir çarpışma potansiyeli olduğunu belirlerse, sürücüyü görsel-işitsel ipuçları kullanarak uyaracaktır.
Ford’a göre, yaklaşımının birkaç avantajı var. Birincisi, Bluetooth LE’nin neredeyse her yerde bulunmasıdır. Teknoloji, 2009’dan beri Bluetooth protokolünün bir parçası, yani her modern akıllı telefonun buna erişimi var. Bir Ford aracınız varsa, Sync sistemi Bluetooth uyumluluğuna sahip olduğundan, donanım yükseltmesi için aracınızı bir bayiye götürmeniz gerekmez. Bluetooth LE kullanmanın diğer bir avantajı da, aracınızın sizi uyarmadan önce yayaları ve bisikletlileri görmesine gerek olmamasıdır. Ford ve T-Mobile, uygulamanın Bluetooth LE yerine 5G kullanan bir sürümü üzerinde de çalışıyor.
Uygulamada, şirketin yaklaşımı, pandeminin başlangıcında dağıtılan bazı ülke ve eyaletlerde COVID maruziyet bildirimi uygulamalarını andırıyor. Hatırlayacağınız üzere Bluetooth LE de kullanılıyordu. Ancak Apple ve Google’ın desteğine rağmen, düşük kullanım nedeniyle hiçbir zaman etkili olmadılar. Örneğin Kanada’da federal COVID Alert uygulaması yalnızca 6.9 milyon kez indirildi ve 63.117 pozitif test kaydetti. Başka bir deyişle, hiçbir yerde yeterince Kanadalı, yazılımı etkili bir kişi izleme aracı haline getirecek kadar indirmedi. Ford’un uygulamasının aynı sorunlardan bazılarını yaşaması muhtemeldir.
Hevesli bir bisikletçi olarak, geceleri kendilerini trafikte görünür kılmak için LED ışığı olmadan bisiklet sürerken görülen kaç kişi olduğunu size anlatmak zor. Öte yandan istatistikler, sürücülerin son yıllarda daha agresif bir şekilde araç kullandıklarını ve bunun da araç kazalarının yanı sıra bisikletçi ölümlerinde yukarıda bahsedilen artışa yol açtığını gösteriyor. Her türlü müdahale memnuniyetle karşılanacaktır. Ancak Ford’un uygulaması piyasaya çıkarsa anlamlı bir çözüm olması muhtemel değildir. COVID için Bluetooth LE çözümü yalnızca bir yokuş yukarı tırmanışa sahipken, Ford’unki gibi uygulamalarda iki tane var; bisikletçiler tarafından benimsenmesi ve otomobil üreticileri tarafından benimsenmesi.
Yorum Yaz