Google Chrome, Güvende Kalmanıza Yardımcı Olmak İçin Önemli Bir Güncelleme Yapıyor

Sıradaki içerik:

Google Chrome, Güvende Kalmanıza Yardımcı Olmak İçin Önemli Bir Güncelleme Yapıyor

e
sv

‘EV’ Devrimi 2022’de Bir Olasılık Haline Geldi

30 Aralık 2022 16:00

Sektör için yoğun bir yıl oldu.

İlk Tesla EV’nin ticari lansmanından bu yana on yıl geçti ve Amerikan otomotiv toplumunun elektrifikasyonu ciddi bir şekilde başladı. Yeni çıkan teknolojinin kabulü ilk başta yavaştı, ancak son on yılda pil kapasitelerinin artması ve menzil endişelerinin azalmasıyla elektrikli araçlar ülkenin çoğu yerinde günlük bir görüş haline geldi. Gezegendeki hemen hemen her kayda değer otomobil üreticisinin, pil ve üretim teknolojilerine büyük yatırımlar yaparak ve on yıl kadar bir süre içinde serilerini elektriklendirme sözü vererek elektrikli çoğunluğa atlaması zarar vermez.

Son yıllarda COVID salgınının neden olduğu üretim yavaşlamaları ve tedarik zinciri kesintileri bile endüstrinin ivmesini durduramadı. Ocak ayında Uluslararası Enerji Ajansı, EV’lerin geçen yıl dünya çapında 6,6 milyon adet satılarak 2019 ile 2021 arasında pazar paylarını üçe katlamayı başardığını bildirdi. Bu, neredeyse bitmek üzere olan elektrikli araç filolarının gerekli bileşenleri beklerken park halinde ve rölantide kalmasına neden olan çip kıtlığının sakatlayıcı etkilerini göz ardı etmiyor. Veya Tesla’nın durumunda, sadece gerekli parça olmadan satılır.

2022, EV’lerin burada kalıp kalmadığına dair bitmeyen şüpheleri ortadan kaldırdı (ipucu: öyleler). Morgan Stanley’e göre, “Şimdiye kadar 2022’de, küresel elektrikli araç satışları yüzde 70 arttı veya 2021 rakamlarına göre yaklaşık 2 milyon birim arttı.” 2023’te yüzde 22 daha artış – yaklaşık 1,8 milyon adet daha – bekleniyor. Çinli BYD, yıl boyunca aylık EV satış rekorları kırdı. Yurt içinde, Ekim ayında yayınlanan bir Experian araştırması, 2022’nin ilk on ayında 600.000’den fazla yeni EV kaydı kaydetti ve bu, yıldan yıla yüzde 60’lık bir artış. EV’ler hibrit kuzenleri kadar dayanıklı olmayabilir, ama 800V Audi S1 ​​Hoonitron ile Vegas Strip’in kapılarını havaya uçuran Ken “Bakalım Bu Arabayı Namluyla Yuvarlayabilir miyim” Bloğuna sahipken, bu kimin umurunda? Veya VW, 21. yüzyıl için yeniden tasarlanmış bir Hippy Wagon ile Amerikan halkının derinlere oturmuş nostaljisini gıdıklıyor mu? Sony bile EV oyununa giriyor. EV’ler artık niş değiller, kültürün silinmez bir parçası haline geldiler.

Pazar payı açısından Tesla ve BYD, ilgili pazarlarındaki baskın konumlarını korudular ve BYD geri çekilmeden önce kısa bir süre dünyanın bir numaralı yeri için yarıştılar. Çinli otomobil üreticisinin EV satışları şu anda küresel toplamın yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor. Tesla, Texas Gigafactory’de üretilen 10.000’inci Model Y’de ve Gigafactory Shanghai’da üretime giren milyonuncu araçta kayda değer kilometre taşlarını geçti.

2022, özellikle Ford ve General Motors olmak üzere otomotiv endüstrisinin geri kalanından büyük hamleler ve daha büyük yatırımlar gördü. Ford merakla beklenen F-150 Lightning EV kamyonetini Mayıs ayında teslim etmeye başladı, Cisco’nun yardımıyla onları gezici konferans salonlarına dönüştürdü, GM gibi Kaliforniya’nın kamu hizmetinde çift yönlü şarj etme yeteneklerinin beta testine başladı, yeni bir pil kimyası geliştirdi, planlarını duyurdu 2024 yılına kadar Avrupa pazarına yedi EV modeli daha getirmek ve EV satışları için bayi teşhir salonlarının olmadığı bir dünya hayal etmek. General Motors’un kendine ait bir afiş yılı vardı. Şirket, yeni çerçevesi Lyriq EV’de üretime başladı, Yukon Denali, Silverado, Blazer ve Celestiq EV’lerini tanıttı; yaklaşmakta olan Corvette hibrit modeliyle dalga geçti ve pil üretim üssünü genişletmek için oldukça büyük bir federal kredi aldı.

Hyundai, 2022’de Gürcistan’daki yeni bir elektrikli araç fabrikası da dahil olmak üzere ABD merkezli üretim kapasitesine 5 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu. Son yıllarda ABD pazarında sessizce öne çıkan Koreli otomobil üreticisi, Hyundai’nin on yılın sonuna kadar 17 elektrikli araç modelini piyasaya sürme çabasının en sonuncusu olan bir sonraki EV amiral gemisi Ioniq 6’yı Temmuz ayında duyurdu. Hyundai’nin kardeş markası Kia, Monterey Otomobil Haftası’nda şirketin güçlü EV6 GT’sini sergiledi.

VW’nin 2022 yılı da verimli geçti ve görünüşe göre otomobil üreticisi elektrikli geleceğini tamamen benimsedi (dizel skandalının ardından, nasıl olmasın?). VW, Tennessee’de yeni bir ID.4 üretim tesisi açtı, önümüzdeki beş yıl içinde Kuzey Amerika üretim kapasitesine 7,1 milyar dolar daha yatırım yapmayı planladığını duyurdu ve EV pil işine de ayak bastı. Pfft, Volvo’nun bu yıl yaptığı tek şey “şimdiye kadarki en güvenli arabayı” piyasaya sürmek oldu.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!