Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Microsoft Windows 11 dosya yönetimi oyununu hızlandırıyor – WinRAR ve &-Zip’e veda etmeye hazır olun
OpenAI’nin yapay zeka destekli sohbet robotu ChatGPT, mobil cihazlardaki diğer tüm yapay zeka sohbet robotu uygulamalarını indirme sayısı açısından geride bırakıyor ve gelir açısından da pazar lideri konumunda. Bununla birlikte, şaşırtıcı bir şekilde gelir açısından en iyi yapay zeka uygulaması değil ve birkaç fotoğraf yapay zeka uygulaması ve hatta diğer yapay zeka sohbet botları, yapay zeka sohbet deneyimi için bir isim haline gelmesine rağmen, ChatGPT’den daha fazla para kazanıyor.
Bu yılın Mayıs ayında mobil cihazlarda kullanıma sunulmasından bu yana ChatGPT’nin indirilme sayısı ve geliri artmaya devam etti. Apptopia tarafından yapılan yapay zeka uygulama pazarı analizine göre, uygulama yalnızca iOS’ta mevcut olduğu ilk ayında 3,9 milyon indirmeyi aştı ve bu rakam Haziran ayında 15,1 milyona ulaştı. Ardından, Temmuz ayında hafif bir düşüşün ardından ChatGPT tekrar büyüyerek Eylül 2023 itibariyle 23 milyon indirmeye ulaştı.
Buna ek olarak, ChatGPT’nin mobil cihazlardaki kullanımı da benzer şekilde Mayıs ayında 1,34 milyondan biraz fazla aylık aktif kullanıcıdan Eylül ayı itibariyle 38,88 milyona ulaştı.
Belki de daha da önemlisi, ChatGPT’nin mobil uygulaması, piyasaya sürüldüğü ay 352.929 $’dan Eylül itibariyle 1,98 milyon $’a ve mevcut veri setinin sona erdiği 24 Ekim itibariyle yaklaşık 2,39 milyon $’a ulaşan tüketici harcamalarıyla AI chatbot pazarının çoğunu geride bırakıyor.
Ancak AI chatbot alanında gelir açısından en iyi uygulama değil. “Chat & Ask AI” ve “ChatOn – AI Chat Bot Assistant” Eylül ayında sırasıyla yaklaşık 3,38 milyon dolar ve 2,11 milyon dolar ile daha fazla para kazandı. Diğer uygulamalar da “AI Chatbot – Nova” ve “AI Chatbot” ile ChatGPT’nin hemen arkasından geliyor: AI Chat Smith” Eylül ayında sırasıyla yaklaşık 1,44 milyon dolar ve 1,72 milyon dolar kazandı.
ChatGPT, kullanıcıların mobil cihazlarda geçirdikleri zaman için çok fazla rekabete sahip olduğundan, şu anda Eylül ayında 2 milyon indirmeyi aşan en az beş AI chatbot uygulaması var; bunlar arasında “Chat & Ask AI”, “ChatOn – AI Chat Bot Assistant”, “AI Chatbot – Nova” ve “AI Chatbot: AI Chat Smith” sırasıyla 2,44 milyon, 2,02 milyon, 3,1 milyon ve 2,9 milyon indirildi. Bu uygulamalar App Store SEO’sundan faydalanıyor gibi görünüyor; yani kullanıcıların “AI Chat” ve benzeri terimleri aratarak iyi bir sıralama elde ediyorlar. Bu rakam ChatGPT’nin geçen ay elde ettiği 23 milyonluk rakamın hala çok gerisinde olsa da, OpenAI’nin yarattığının ötesine uzanan bir yapay zeka uygulamaları pazarını gösteriyor.
Buna ek olarak, kullanıcıların kendi yapay zeka kişilikleriyle etkileşime girmesine ve bunları oluşturmasına olanak tanıyan a16z destekli sohbet robotu girişimi Character.ai, Eylül ayı itibariyle 2,39 milyon indirme sayısıyla yarışta yer alıyor.
Dahası, birçok yapay zekalı chatbot uygulaması da aktif bir kullanıcı tabanına sahip. Örneğin, Soru-Cevap sitesi Quora’nın chatbot uygulaması Poe, ChatGPT’nin yaklaşık 39 milyon kullanıcısına kıyasla Eylül ayı itibariyle 1,18 milyondan fazla aylık aktif kullanıcıya (MAU) sahipti.
Jenerik uygulamaların takipçileri var yani sadece indirme satın almıyorlar, aynı zamanda kullanıcılarını da ellerinde tutuyorlar. “Chat & Ask AI” Eylül ayında 9,7 milyon MAU’ya sahipken, “ChatOn – AI Chat Bot Assistant” 3,5 milyon MAU’ya sahipti, onu “Genie – AI Chatbot AI Assistant” (2,3 milyon), “AI Chat – Chatbot AI Assistant” (2,17 milyon), “AI Chatbot – Nova” (8,55 milyon) ve “AI Chatbot: AI Chat Smith” (8,48 milyon). Character.ai de o ay 5,92 milyon aylık aktif kullanıcıya sahipti.
Bir de efektleri düzenlemek ya da kendi fotoğraflarınızı kişiselleştirmek için yapay zeka teknolojilerini kullanan yapay zeka fotoğraf uygulamaları var.
ChatGPT’ye komşu bir alanda faaliyet göstermelerine rağmen, bu uygulamalardan bazıları indirilme, kullanım ve uygulama içi satın alma geliri gibi ölçütlerde yapay zeka asistanını geride bırakıyor.
Eylül ayında 23 milyon indirmeyle ChatGPT hala liderliğini sürdürüyor, ancak “Remini” gibi viral olan uygulamalar ChatGPT’nin yüklemelerine yaklaştı. Örneğin “Remini”, yapay zekalı vesikalık fotoğraf özelliğinin TikTok’ta patlamasından aylar sonra, geçen ay 16,17 milyon indirmeyi aştı. “PicsArt AI Photo Editor” da yaklaşık 16,05 milyon yükleme ile sağlam bir Eylül ayı geçirdi.
“Remini” de geçen ay 6,2 milyon aylık kullanıcı sayısına ulaşırken, bazı yapay zeka filtreleri içeren “FaceApp” 6,4 milyondan fazla indirildi. “PicsArt” (4,27 milyon MAU), “Wonder – AI Art Generator” (4,77 milyon MAU) ve “Facetune AI Photo/Video Editor” (5,22 milyon MAU) gibi diğer uygulamalar da yüksek kullanım görüyordu.
ChatGPT ile karşılaştırıldığında, pek çok yapay zeka fotoğraf uygulaması uygulama içi satın alımlar yoluyla daha fazla gelir elde ediyor. Ancak burada birkaç faktör rol oynuyor olabilir. Öncelikle ChatGPT, ChatGPT Plus premium aboneliğini birçok kişinin chatbot asistanını kullandığı web üzerinden de satıyor. Bu arada yapay zekalı fotoğraf uygulamaları, kullanıcıların Film Rulosunda depolanan fotoğraflarla etkileşime girdikçe gelirlerinin büyük kısmını kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden elde ediyor. Ayrıca, birçok uygulama “viral” olarak 15 dakikalık şöhret kazanıyor ve bu şöhret bazen uzun süreli kullanıma ya da kullanıcılar diğer özelliklerini keşfettikçe devam eden aboneliklere dönüşüyor.
ChatGPT Eylül 2023 itibarıyla mobil tüketici harcamalarında 1,98 milyon dolar elde ederken, “Remini”, “PicsArt”, “Wonder”, “BeautyPlus – AI Photo/Video Edit”, “FaceApp” ve “Facetune: AI Photo/Video Editor” sırasıyla yaklaşık 6,22 milyon dolar, 4,27 milyon dolar, 2,08 milyon dolar, 4,78 milyon dolar, 6,42 milyon dolar ve 5,22 milyon dolar ile daha fazla kazandı.
Bununla birlikte, yapay zekâ fotoğraf uygulamalarının popülerliği bazı durumlarda ChatGPT’den daha kısa ömürlü olabilir. Örneğin, geçen yıl viral olan Lensa, Aralık 2002’de 23,44 milyon indirmeye sahipti. Bu rakam, Aralık ayında yaklaşık 24,9 milyon iken Eylül 2023 itibariyle aylık 413.814 yüklemeye ve aylık 739.000 aktife düştü. Apptopia’nın araştırmasına göre, geçen ay mobil tüketici harcamalarında da 24 milyon doların üzerinde bir artıştan 739.000 dolara geriledi. Mevcut rakamlar hala kayda değer olsa da, yeni özelliklerin başka yerlerde pazarlanması ve geliştirilmesi nedeniyle kullanıcıların bir süre sonra viral AI fotoğraf uygulamaları arasında geçiş yapma eğiliminde olduğunu gösteriyor.
Daha fazla haber için;
Instagram başkanı Threads API’sinin çalışmalarda olduğunu söyledi
Yorum Yaz