Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
AWS, Anabilgisayarınızı Modernize Etmenize Yardımcı Olmak İçin Burada
Depolama alanı kullananlar ise ağırlıklı olarak Google’ı tercih ediyor.
Özel bir anket, insanların dörtte birinden fazlasının fotoğraflarını hiç yedeklemediğini ortaya koydu.
OnePulse tarafından yürütülen 1000 kişilik anketin sonuçları, şaşırtıcı sayıda kullanıcının bir cihaz arızası veya güvenlik ihlali durumunda eski fotoğraflarını veri kaybına açık bıraktığını gösteriyor.
Bulut depolama tercihleri ve veri yedekleme alışkanlıkları sorulduğunda, katılımcıların %25,6’sı medyalarını güvence altına almak için fotoğraf bulut depolama kullanmadıklarını kabul etti.
Dijital medya nerede tutuluyor?
Bir depolama ortamı seçimi söz konusu olduğunda, en büyük insan grubu (%37,4) bulut depolama (%33,4) yerine fiziksel sürücüleri tercih ediyor. Bu, USB flash sürücülere güvenerek %12,2, teyp üzerinde %5.6 yedekleme ve harici sabit sürücüler ve NAS sürücüleri kullanarak %19,6 içerir.
Tüketici ve kurumsal bulut depolama hizmetlerinin dijital yaşamlarımızı güvence altına almada daha büyük bir rol oynamasına rağmen, fiziksel cihazlar genel olarak tercih edilen çözüm olmaya devam ediyor.
Anket ayrıca hangi bulut tabanlı hizmetin en popüler olduğunu ortaya çıkardı ve katılımcıların yarısından fazlası “fotoğrafları çoğunlukla Google’da depoladıklarını” söyledi.
Çoğu (%42,1), Google One’a abone olmayanlara uygulanan yükleme ve çözünürlük sınırlarına bağlı olmaksızın ücretsiz sürümü tercih ediyor. Ancak, fotoğraf depolamaları için Google veya bir Google Fotoğraflar alternatifi ile %20’nin biraz altında ödeme yapıyor.
Facebook, %8,9’unun sosyal ağın bulut olanaklarından yararlanması ile şaşırtıcı derecede popüler bir seçim olduğunu kanıtladı. Diğer %8.4’ü ise fotoğraflarını saklamak için diğer ücretsiz hizmetleri kullanıyor.
Sonuçları gözden geçirme
Anket, bizim için en önemli olan medyayı nasıl korumayı seçtiğimize dair bir fikir veriyor.
Bugün, videolar ve görüntüler anlatılmaz bir değere sahip. İster çalıntı bir cihaz ister bir veri ihlali olsun, yürek burkan herhangi bir kayıp, önemli güvenlik ve mahremiyet etkileriyle birlikte gelir.
Bununla birlikte, fotoğraf yedeklemeye direnç (görüntüleri hiç çevrimiçi depolamayan %21’de olduğu gibi) kısmen diğer güvenlik ve gizlilik endişeleri tarafından yönlendirilebilir. Bulut veri ihlallerinin artmakta olduğu ve teknoloji şirketlerine olan güvenin azalmasına neden olduğu bir sır değil.
İşletmeler ayrıca güçlü bir medya yedekleme süreci oluşturmak ve sürdürmek için mücadele ediyor olabilir. Departmanlar arasında akan çok sayıda dijital varlıkla, bunları uygun şekilde kataloglamak ve depolamak için gereken kaynaklar çoğu firmanın sahip olmadığı zaman alır.
Bununla birlikte, umut verici bir şekilde, yaklaşık% 71’inin sorun olması durumunda fotoğraf yedekleri var. Ve şimdilik, fiziksel ve bulut depolama arasında neredeyse baş başa.
Çevrimiçi fotoğraf yedeklemenin gelecekte liderliği ele geçirmesini bekliyoruz. Video konferans gibi, uzaktan ve hibrit çalışmaya geçiş, artık herkesin bulut depolamaya aşina olduğu anlamına geliyor.
Yorum Yaz