Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Sahte Nvidia RTX 4090 GPU Oluşturma İşlemleri Dramaya Neden Oldu
Bir Google Chrome reklam engelleyici uzantısının geliştiricisi, birkaç temel özelliğin kaldırılması gerektiğinden, en son sürümlerinin “fazla anlamı” olmadığını kabul etti.
Popüler uBlock Origin Chrome uzantısının arkasındaki beyinler olan Raymond Hill, Google’ın Manifest v3 (MV3) API’sine yaklaşan geçişine atıfta bulunarak GitHub’daki yeni sürümü taahhüdünde yorum yaptı.
Hill, uzantının yeni sürümünün geliştirilmesinde MV3 kapsamındaki Chrome geliştiricilerinin “geniş okuma/veri değiştirme izinlerini” “sınırlayıcı faktör” olarak alıkoyma hareketini belirterek, kullanıcıların faydalanmak istiyorlarsa MV2 uzantısını kullanmaya devam etmelerini tavsiye etti.
Google Chrome’un yeni API değişiklikleri
2018’den beri geliştirilmekte olan Google’ın yeni MV3 API’sinin, kullanıcıların güvenliğini ve gizliliğini koruduğu ve maddi performans artışı sağladığı söyleniyor.
Çoğu Chromium tabanlı gizlilik ve reklam engelleme aracının güvendiği anahtar okuma ve veri değiştirme izinlerinin kaldırılması bu yönde olumlu bir adım gibi görünebilir. Ancak Chrome kullanıcıları gelecekte gizlilik araçlarını bulmayı ve kullanmayı daha zor bulabilir.
Bunun yerine, çevrimiçi ortamda güvenli olmak için VPN hizmetlerine ve en iyi VPN yönlendiricilerine veya yalnızca başka bir web tarayıcısına bakabilirler.
Ocak ayından bu yana Google, yeni MV2 uzantılarının oluşturulmasını zaten yasakladı, ancak Ocak 2023’e kadar geliştiriciler eski API’deki uzantıları güncelleyemeyecek ve tamamen tüketici tarayıcılarında çalışmayı bırakacaklar.
O andan itibaren, Google Chrome reklam engelleme uzantısı kullanıcıları, web sitelerinde gezinmeye devam etmelerine izin verilmeden önce çerezleri kabul etmelerini isteyen ve daha sık sormadan web sitelerinden yönlendirilen daha fazla bilgilendirici pop-up’larla karşılaşabilir.
Sonuç olarak, yeni yılda reklam engelleyicilerin ve gizlilik araçlarının Chrome sürümleri için bir gelecek olup olmayacağı belirsiz.
Yorum Yaz