Google’ın AirTag Gibi Bir Konum İzleyici Üzerinde Çalıştığı Bildiriliyor

Sıradaki içerik:

Google’ın AirTag Gibi Bir Konum İzleyici Üzerinde Çalıştığı Bildiriliyor

e
sv

Amazon, Şubat ayında AmazonSmile yardım programını kapatıyor

20 Ocak 2023 14:00

Programın umduğu “etkiyi yaratacak şekilde gelişmediğini” söylüyor.

Amazon, alıcıların her alışverişte en sevdikleri hayır kurumlarına bağışta bulunmalarına olanak tanıyan bağış programı AmazonSmile’ı 20 Şubat 2023’e kadar sonlandırmayı planlıyor. Görünüşe göre, programın anlamlı bir etki yaratma yeteneği, dünya çapında 1 milyondan fazla uygun kuruluşa sahip olması gerçeğiyle engellendi. Bağışlar genellikle çok ince yayıldı.

İnsanlar bir satın alma işlemi yapmak için AmazonSmile web sitesini her kullandıklarında, şirket kendi seçtikleri hayır kurumuna hiçbir ek ücret ödemeden ödediklerinin yüzde 0,5’ini bağışlıyor. Katılımcı kuruluşlara bir veda bağışı olarak Amazon, onlara program aracılığıyla 2022’de kazandıklarının üç aylık eşdeğerini verecek. Bundan sonra şirket, hayırsever çalışmalarını “anlamlı değişiklik yapabileceği diğer alanlara” odaklayacak. Uygun fiyatlı konutlar inşa etmek ve korumak için 2 milyar dolarlık yatırım yapmak, binlerce okulda 1 milyon öğrenci için bilgisayar bilimleri müfredatını finanse etmek ve bu yıl gıda bankaları aracılığıyla 12 milyon yemek dağıtmak gibi gelecek planlarından birkaç örnek verdi.

Amazon, programın anlamlı bir etki yaratamamasının ne anlama geldiğini açıklamadı. Bloomberg through’a göre şirket, son 10 yılda AmazonSmile aracılığıyla hayır kurumlarına yaklaşık 500 milyon dolar bağışta bulundu, ancak çok sayıda katılımcı kuruluş nedeniyle bağış başına ortalama miktar yalnızca 230 dolar. Yine de eleştirmenler, bunun Amazon’un maliyet düşürme taktiklerinden yalnızca biri olup olmadığını merak etmekten kendilerini alamıyorlar.

Hatırlarsanız, Amazon geçtiğimiz günlerde planlı işten çıkarmalarını 18.000’den fazla rolü ortadan kaldırmak için genişlettiğini duyurdu. Amazon, son birkaç yılda COVID kısıtlamalarından yararlanan ve talebe ayak uydurmak için binlerce yeni insanı işe almak zorunda kalan şirketlerden biriydi. Tüketiciler sonunda pandemi öncesi alışveriş alışkanlıklarına geri döndüler ve Amazon’un (dönüşten etkilenen alt çizgisiyle) hangi birimlerin para getirmediğini anlamak için maliyet düşürücü incelemeler yaptığı bildirildi. Sonuç olarak Amazon, işleri kesmenin yanı sıra işe alımları dondurdu, gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazaları kapattı ve iş birimlerini kapattı.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!