Microsoft Güneş Enerjisine Büyük Bir Adım Atıyor

Sıradaki içerik:

Microsoft Güneş Enerjisine Büyük Bir Adım Atıyor

e
sv

Netflix’in Akış Hakimiyeti, Büyüleyici Yeni Verilerde Ortaya Çıktı

29 Ocak 2023 13:00

Onaylanması gerektiğinden değil ama Netflix, 2022’de resmi olarak dünyanın en büyük yayıncısı olarak taçlandırıldı.

İzleyici etkileşim şirketi Nielsen tarafından derlenen yeni verilere göre, Netflix geçen yıl yayın ortamına hakim oldu ve 2022’nin en çok izlenen 15 programından 11’i dünyanın en iyi yayın hizmetinden kaynaklandı.

Kimseyi şaşırtmayan Stranger Things, son 12 ayda 52 milyar dakika izlenen mega hit doğaüstü korku dizisiyle zirvede yer aldı. Bu başarı büyük ölçüde, dizinin Mayıs 2022’de başlayan ve çalkantılı bir yılda Netflix’i ayakta tutan dördüncü sezonuna bağlıydı.

Stranger Things 4. sezon incelememizde, dizinin “sürükleyici, aksiyon dolu ve bol bol ifşaatla dolup taşan korku dolu bir giriş sunarak vaadini yerine getirdiğini” söyledik.

En iyi Netflix şovlarından bazıları, yayıncının rakiplerinin çok önünde kalmasına da yardımcı oldu. Cocomelon (üçüncü), Ozark (dördüncü), Çarşamba günü 12. sırada yer alarak Netflix tarihinde en çok izlenen üçüncü dizi oldu ve Cobra Kai (14.), Netflix’in benzersiz başarısına katkıda bulunan orijinal yapımlardır. Netflix, NCIS (ikinci) ve Seinfeld (10.) dahil olmak üzere üçüncü taraf lisanslı dizilerle de canlandı.

Nielsen’in verilerinde yalnızca bir diğer akış hizmetinin – Disney Plus – yer alması, Netflix’in hakimiyetinin altını daha da çiziyor. Encanto (beşinci), Bluey (sekizinci) ve The Simpsons (15) ile Netflix’in sahasında kaslı bir şekilde yer alan Disney’e ait üç yapım listeye girdi. Birden fazla platformda mevcut olan Criminal Minds, Nielsen’in en iyi 15 listesine giren tek özel olmayan yayın programıdır.

Nielsen’in verileri, Netflix için iş modelinin hâlâ eskisi kadar iyi olduğunu kanıtlıyor. Akış devi, çok sayıda Netflix şovunun iptal edilmesi ve yaşam maliyeti krizinin ortasında milyonlarca Netflix kullanıcısının abonelikten çıkmasıyla zorlu bir 2022’ye göğüs gerdi. Bu sorunlar, Netflix’in çok sayıda finansal darbe almasına neden olarak, geliştirme aşamasındaki birden fazla şovu iptal etmesine ve reklam tabanlı abonelik katmanını tanıtma planlarını öne sürmesine yol açtı.

Netflix’in 2022’nin 4. çeyreğinde hayran kitlesine 7,66 milyon yeni abone eklemesi ve TV listesinin ne kadar popüler olduğunun onaylanmasıyla, yayıncının yönetici ekibi geceleri biraz daha rahat uyuyabilir – ya da öyle görünüyor.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

error: Content is protected !!