Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Atlas, Akrobatik Becerilerini Sergiliyor
Ancak medya ortakları hiçbir yere gitmiyor.
Twitter’ın reklam işi, günlük gelirinin bir yıl öncesine göre yüzde 40 düştüğü bildirildi. The Information’a göre, şirketin en iyi reklamverenlerinden 500’den fazlası, Elon Musk’ın Ekim ayında devralmasından bu yana platformdaki harcamalarını durdurdu. Buna rağmen Twitter, medya anlaşmalarını cezbetmeye ve elinde tutmaya devam ediyor çünkü bundan vazgeçmeleri onlar için çok kazançlı.
Musk, Twitter’ı reklamcılıktan uzaklaştırarak çeşitlendirmeyi planlasa da, şirket bu yıl büyük olasılıkla başa çıkmakta zorlanacak. Twitter, 2022’nin ilk çeyreğinde 1,2 milyar dolar kazandığından, bunun yüzde 40 altında olması günlük yaklaşık 8 milyon dolar (ve çeyrek için yaklaşık 720 milyon dolar) getirdiği anlamına gelir. Bu yıl zarara uğramak, şirketin Musk’ın satın alma için topladığı borçtan yıllık 1,5 milyar dolar faiz öderken şirketin 3 milyar dolar gelir elde etme kabiliyetine bağlı olacak.
Reklam sorunları daha fazla maliyet düşürmeye yol açabilir. Bazı büyük reklamverenlerin, Musk’ın Donald Trump’ı yeniden görevlendirmek ve nefret söylemini engellemekten sorumlu yöneticileri kovmak da dahil olmak üzere, iletişim denetimi yaklaşımından memnun olmadığı bildiriliyor. Twitter’ın iş gücü, Musk’ın devralmasından bu yana şimdiden yaklaşık yüzde 75 oranında küçüldü ve kanama durmazsa ufukta daha fazla işten çıkarma hayal etmek kolay.
Ancak Twitter, medya ortaklarını çekme ve elinde tutma becerisiyle biraz teselli bulabilir. Axios’a göre, platformun hala üç düzineden fazla medya şirketi, haber kaynağı (Wall Street Journal, Reuters, Bloomberg, Forbes, Conde Nast ve USA Today dahil) ve spor ligleri (NFL, NBA, NHL, MLB dahil) ile anlaşmaları var. Twitter’ı belirsiz bir ekonomide bırakamayacak kadar kârlı buluyorlar.
Yorum Yaz