Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Meta’nın ‘augment’ları fiziksel alanınızın etrafına dijital nesneler yerleştiriyor
Snap, AR uzmanlığını kurumsal müşterilere sunmak üzere tasarlanan şirketinin bir bölümünü kapatıyor. AR Enterprise Service ya da ARES olarak adlandırılan girişim, bu yılın Mart ayında duyurulmuş ve markaların AR deneme özelliklerine, bir ürüne birden fazla açıdan bakmaya yarayan 3D görüntüleyiciye, uyum ve boyutlandırma öneri teknolojisine ve markaların tüm dijital varlıkları barındırıp yönetebilecekleri bir kurumsal yöneticiye erişmelerine olanak tanıyan bir Alışveriş Paketi içeriyordu.
Kapanış ilk olarak Bloomberg tarafından, Snap CEO’su Evan Spiegel’den gönderilen ve Snap’in doğruladığı bir iç nota dayanılarak bildirildi. Notta yönetici, Snap’in rekabet avantajını etkileyen yapay zeka araçlarının ortaya çıkışına ve “teknik olarak karmaşık ve müşterilerimiz için daha az ilgi çekici” olarak tanımladığı mobil yerine web araçlarına daha fazla yatırım yapma ihtiyacına işaret etti.
Spiegel, özellikle yapay zeka konusunda şunları yazdı: “Üretken yapay zekanın ortaya çıkışı, her büyüklükteki şirketin müşterileri için deneme deneyimleri yaratmasını kolaylaştırdı ve bizim teklifimizi farklılaştırmamızı zorlaştırdı.”
Şirket, ARES’i kurmanın “önemli” yatırım gerektireceğine ve bu çabaları finanse etmeye devam edemeyeceğine karar verdi. Notta, işletmenin kapatılmasıyla Snap’te 170 kişinin işten çıkarılacağı, ancak bazı çalışanların CameraKit desteği, Sponsorlu AR reklamcılığı ve diğerleri de dahil olmak üzere diğer roller için yeniden işe alınabileceği belirtiliyor. Snap, notta her gün 250 milyon kişinin AR deneyimleriyle etkileşime geçtiğini belirtti.
Mart ayında ARES’in tanıtılmasının ardından Snap, Nisan ayındaki İş Ortakları Zirvesi’nde markalara sunduğu AR teknolojisini gerçek dünyadaki fiziksel ekranlara taşımak için tasarlanan AR Mirrors adlı yeni bir teklifi de tanıttı. Snap, Coca-Cola’nın bu teknolojiyi AR özellikli bir otomat yapmak için kullandığını ve Men’s Wearhouse ve Nike gibi diğer perakendecilerin de ürünü test ettiğini söyledi.
Bu arada alışveriş paketi, perakendecilerin Lens Studio’da 3D varlıkları yüklemelerine olanak tanıyarak AR varlık oluşturmayı kolaylaştıran bir araç olan Canlı Giysi Aktarımı gibi özelliklerle genişletildi. İşletmeler Snap’in Shopping Suite çözümüne, AR varlıklarını oluşturup yönetebilecekleri, AR deneyimleri oluşturabilecekleri, 3D varlık kataloglarını yönetebilecekleri ve Shopping Suite SDK’yı uygulayabilecekleri bir ön uç gösterge paneli ve arka uç altyapısı aracılığıyla erişebilecekler.
Snap ayrıca, müşterilere işe başlama ve paketin özelliklerini kullanma konusunda yardımcı olacak bir şirket içi ekip de sağladı.
Bölümün kapatılması, Snap’in gelirlerinin azaldığı bir döneme denk geliyor. Şirket ilk çeyrekte halka açık bir şirket olarak ilk gelir düşüşünü yaşadı ve ikinci çeyrekte bir önceki yıla göre bir başka düşüşle 1,07 milyar dolar gelir bildirdi. Bununla birlikte şirket, ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre %14 artışla 397 milyona ulaşan günlük aktif kullanıcı sayısını artırdı ve kısa süre önce Snapchat+ için 5 milyon ücretli aboneyi aştığını duyurdu.
Spiegel, “AR Enterprise ekibimizin sıkı çalışması için derinden minnettarım,” diye yazdı. “Yeni bir iş yaratmak çok zor ve onu sonlandırmak inanılmaz derecede acı verici, ancak risk alma ve yeni şeyler deneme isteği dünyayı yenilik ve deneylerle ileriye taşıyor. AR Enterprise ekip üyelerimizin cesareti ve gücü Snap’te sevdiğim pek çok şeyi temsil ediyor ve bu girişim umduğumuz gibi sonuçlanmadığı için çok üzgünüm. Artırılmış gerçeklik alanında liderlik etmek bazen başarısız olacağımız anlamına geliyor ve başarılı olamasak bile ekibimizin bu işi kurmaya cesaret etmesinden gurur duyuyorum” dedi.
Daha fazla bülten için;
ASUS Vivobook S 15 OLED BAPE® Edition Teknoloji ve sokak modasını buluşturan tasarım
Yorum Yaz