Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Microsoft Teams Artık ‘Solitaire’ Ve ‘Mayın Tarlası’ Gibi Oyunları İçeriyor
Daha uzun olan lisans ‘çoğu parça’ için geçerli olacaktır.
YouTube’un TikTok içerik oluşturucularını YouTube Shorts’a çekmek için yaptığı son hamlede, akış devi bugün kısa süreli video içerik oluşturucularına Shorts’larında bir dakikaya kadar telif hakkıyla korunan müziğe izin verileceğini duyurdu. Değişiklik, herhangi bir lisanslı şarkı için önceki 15 saniye sınırına göre önemli bir artış.
YouTube, kısa biçimli içerik oluşturucularının “çoğu parça için” 30 ila 60 saniyelik lisanslı müzik kullanabileceklerini söylüyor. Ancak, bazı şarkılar önceki 15 saniyelik sınırda kalacak ve lisans anlaşmaları hangi parçaların hangi pencerede yer alacağını belirliyor. İçerik oluşturucular, YouTube uygulamasının ses seçicisinde her şarkının ne kadar süreye izin verdiğini hızlı bir şekilde görebilir. Yeni şarkı uzunluğu seçenekleri bugün kullanıma sunuluyor ve iOS ve Android’de “önümüzdeki birkaç hafta boyunca” devam edecek.
Kullanıcı tarafından oluşturulan videolar son on yılda patladığından, agresif DMCA yayından kaldırma bildirimleri, tüm platformlardaki yayıncılar için bir baş ağrısı haline geldi. Plak şirketleri genellikle telif hakkı uygulamalarını otomatikleştirerek aşırı hevesli iddialara yol açar. Örneğin, içerik oluşturucular, videolarının yoldan geçen bir arabanın müzik setinden yanlışlıkla birkaç saniyelik telif hakkıyla korunan ses içerdiği için işaretlendiğini gördü.
Şarkı limiti artışı, YouTube’un TikTok içerik oluşturucularını (ve dolayısıyla izleyicileri ve reklam dolarlarını) Shorts’a çekmeye yönelik son girişimidir. Eylül ayında şirket, nitelikli içerik oluşturuculara müzik kullanıp kullanmadıklarına bakılmaksızın reklam gelirlerinde yüzde 45’lik bir kesinti sağlamak için bir reklam geliri paylaşım programı duyurdu. TikTok, önceki “statik para havuzu” yaklaşımıyla ilgili yaygın şikayetlerin ardından bu yılın başlarında benzer bir paylaşım programı başlattı.
YouTube’un agresif yaklaşımı, Shorts’un her ay 1,5 milyardan fazla oturum açmış kullanıcı tarafından izlenme sayısıyla meyvesini veriyor gibi görünüyor. Eylül 2021 itibarıyla TikTok, aylık 1 milyar kullanıcıya ulaştı. Bununla birlikte, YouTube’un video alanındaki genel hakimiyeti göz önüne alındığında, bu sayılar muhtemelen zaten YouTube’da olup diğer içerikleri izleyen kişileri de içermektedir. Öte yandan TikTok’un rakamları, YouTube ve Meta gibi diğer medya devlerinin takip etmeye devam ettiği bir kitle olan, kendine özgü kısa biçimli videolarını arayan insanları daha açık bir şekilde içeriyor.
Yorum Yaz