Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Microsoft, Planlanan 2025 Kapanışının Bir Parçası Olarak Windows 10 İndirmelerini Durduracak
Fuara katılan firmalar ürünlerini ücretsiz sergileyecek
Dünyanın her bölgesinden ziyaretçiler ve satın almacıların katılacağı “İSFA Elektrik, Elektronik, Beyaz Eşya ve Ev Teknolojileri İhracat Fuarı”, İstanbul Fuar Merkezi’nde 100.000 m2’lik alanda beyaz eşya, elektrikli ve elektronik ev teknolojilerine dair her şeyi kapsıyor. Fuarın bu yılki teması “Yaşamı kolaylaştıran akıllı evler ve ev teknolojileri” olacak. Fuar sırasında katılımcılar, akıllı ev sistemleri, IoT cihazları, ev otomasyonu ve enerji verimliliği ürünleri gibi son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olabilecekler ve bu ürünleri deneyimleyebilecekler. Ayrıca, fuar sırasında “Sürdürülebilir İhracat” temalı 3 günlük uzman konuşmacılar tarafından düzenlenen İSFA TALKS Paneli ve Tuyad Derneği eğitim seminerleriyle “Akıllı ev teknolojilerinin bugünü ve yarını” konuşulacak. Dünya fuarcılık tarihinde ilk kez gerçekleşen “bedelsiz” fuar organizasyonu, Cumhuriyetimizin 100. yılı onuruna gerçekleştirilecek.
Konu ile ilgili olarak Ambiyans Fuarcılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Tıraş: “Sektörel ihracat ağırlıklı fuarımıza; beyaz eşya, elektrikli ve elektronik ev teknolojileri ile ilgili tüm üretici ve markalarımız bedelsiz katılabilecek. Yüksek teknoloji ve yüksek katma değerli ürünler üreten markalarımızın, tüm dünyaya ürünlerini sergilenmesine aracılık ederek ihracata ekonomiye sürdürülebilir katkı sağlamayı hedefliyoruz.
Türkiye, ihracatta 225 milyar dolar ile 22 trilyon dolarlık dünya ticaretinde yaklaşık %1 pay alarak, 29. sırada yer alıyor. İthalatta ise 271 milyar dolar ile 23. sırada. Bu rakamlar dünya ekonomisinde 10. büyük ekonomi olma iddiasında olan Türkiye açısından daha yapılacak çok şey olduğunu da ifade ediyor. Türkiye, elektrik elektronik ürünleri ihracatında 14 milyar dolar ile toplam ihracatın 5. sırasında yer alıyor. ” dedi.
İrfan Tıraş sözlerine şu şekilde devam etti: “Elektrik ve Elektronik Ev Teknolojileri sektörü, dünya genelinde hızla büyüyor ve hayatımızı kolaylaştırıyor. Özellikle, akıllı ev teknolojileri, IoT (Internet of Things) cihazları, ev otomasyonu ve enerji verimliliği ürünleri gibi alanlarda hızlı bir büyüme eğilimi gözlemliyoruz. Raporlar, dünya genelinde Elektrik ve Elektronik Ev Teknolojileri sektörünün 2023 yılında yıllık ortalama %16-20 arasında büyüyeceğini öngörüyor. Bu büyüme, özellikle Asya, Kuzey Amerika ve Avrupa gibi bölgelerde yoğunlaşıyor.
Sektörde büyümenin temel nedenleri arasında; artan nüfus, gelişen ekonomiler, yükselen yaşam standardı, artan enerji maliyetleri ve çevre koruma bilinci yer alıyor. Bu nedenlerle, evlerde enerji verimliliği ürünleri, akıllı ev teknolojileri ve ev otomasyonu sistemleri gibi ürünlerin kullanımı her geçen gün daha çok yaygınlaşıyor.
Türkiye, gerek beyaz eşyada gerekse de elektrik ve elektronik cihaz üretiminde Dünyada Çin’den sonra 2. üretim üssüdür. Avrupa’nın ise en büyük beyaz eşya ve televizyon üreticisidir. Bu ürünlerimizin en büyük satış kanalı da halen Avrupa dır. Avrupa pazarında en tepede olmamız, kalite olarak bir sorun olmadığı, en zor ve talepkar bir pazarda bile lider olabileceğimiz gösteriyor olması açısından çok önemlidir. Bununla birlikte Dünya ticaretinden %1 pay alan ve bunu artırmak isteyen ülkemizin Avrupa pazarından başka ülkeler ile ticaretini artırmak gerektiği, pazarlarını çeşitlendirmesi gerektiği aşikardır.”
İrfan Tıraş, pandemi sonrası Türkiye’nin Avrupa ve çevre ülkelerde bir lojistik merkezi haline geldiğini ve üretim gücümüzle ihracat kapasitemizi arttırabileceğimizi belirtti. Bu noktada fuarlarının önemine dikkat çeken İrfan Tıraş: “Türkiye, bu sektördeki ihracatı pandemi nedeni ile 2019 da yaklaşık %9 küçülmüş, sektör pandemi sonrası bu küçülmeyi fazlası ile pandemiden hemen sonra 2021 de yerine koymuş ve ülkemizin büyümesi bir dünya rekoru kırarak %11 olmuştur. Hızlı bu ekonomik iyileşme işaretleri ilerisi için şimdiden hazırlık yapılması için bir fırsat penceresi doğurmaktadır. Bu sebeple tüm üreticilerimizin ve markalarımızın yurt dışında potansiyel gördükleri en iyi müşterilerini masrafları fuar organizasyona ait olmak üzere bu fuara davet etmelerini, onları burada misafir etme fırsatını bize yaratmalarını, 10 yılık perspektifimize ve Ambians Fuarcılık’ın 20 yıllık tecrübesine güvenmelerini, şimdiden burada yerlerini almalarını istiyoruz. Bu uzun yolda beraber yürümek isteyenlere kapıları sonuna kadar açtık.
Fuarı düzenleme amacımız; özellikle pandemi etkileri, iklim değişikliği ve karbon ayak izini azaltma, FIT55 gibi kriterlerin tedarik zincirlerindeki değişimi zorunlu kılması, yakından tedariğin, tedarik güvenliğinin öne çıkarması, yükselen navlun fiyatları, artık döngüsel ticaretin sağlanması gerekliliği, karbon sınır vergisi ve tüm sürdürülebilirlik kriterlerine bir an önce uyum sağlama zorunluluğu gibi hususlar İstanbul’u ister istemez yeni bir merkez yapmaktadır. Çünkü İstanbul merkezine bir pergel yerleştirdiğinizde yaklaşık 2000-3000 km çapında dünyanın en önemli tüketim merkezlerini pek saat farkı da olmaksızın içeri almanız mümkündür. Bu fiziksel yakınlık, kültürel, tarihsel ve çevresel sahip olunan zenginlikler kasımızın güçlü olduğu üretim, esneklik ve fiyat rekabet avantajlarının ihracata çevrilmesi için tüm bileşenleri şimdi bir araya getirmiştir.” şeklinde konuştu.
Beyaz eşya ve elektrik – elektronik üretim potansiyeli Türkiye’nin güçlü kaslarıdır. Bu kasların gücünden daha fazla yararlanmak için ülkemizin pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermesi gerektiği ortadadır. Türkiye’nin bölgenin bu sektördeki en güçlü ülkesi olmasına rağmen pazarlama ve display boyutunda cazibe merkezlerini başka Avrupa ülkelerine kaptırması ise bir çelişkidir. Madem üretimin “Avrupa’daki Hub”ı İstanbul; neden pazarlamanın, yeni ticari ağların merkezi İstanbul olmasın?! İşte bu eksiklik görülerek, devlet büyüklerimizin de teşviki ile; Avrupa pazarının yanı sıra yakın coğrafya Avrasya , Kuzey Afrika, Hindistan Pakistan gibi pazarları adresleyen bir beyaz eşya, elektronik – elektronik ve ev teknolojileri konusunda bir fuarının İstanbul’da düzenlenmesinin ülkemiz ihracatına katkıda bulunacağını düşündük. İki dev sektör bir arada sloganıyla yola çıkarak “İSFA Elektrik, Elektronik, Beyaz Eşya ve Ev Teknolojileri Fuarı” ve “Ambiyans Ev ve Mutfak Ürünleri İhracat Fuarı” nı birlikte düzenliyoruz. İlk kez gerçekleştireceğimiz bu fuarlar, 10 yıllık bir perspektifi içeriyor. Yıllardır başarılı bir şekilde organize ettiğimiz Züccaciye Ev ve Mutfak Eşyaları sektörünün ilk fuarı Züchex, en önemli referansımız.
Yorum Yaz