Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Apple üç ciddi iOS ve macOS hatası için acil durum düzeltmesi yayınladı – Mac ve iPhone’unuzu hemen güncelleyin
Unity, platformlar arası oyun motoru kullanıcılarının neredeyse oybirliğiyle küçümsediği tartışmalı yeni fiyatlandırma planında 180 derece dönüş yaptı. Yeni fiyatlandırma politikası hala yolda, ancak birçoğu ödeme yapmak yerine motoru ve platformu geride bırakmakla tehdit eden bağımsız geliştiriciler için çok daha az endişe verici.
Değişiklikler daha geçen hafta duyuruldu ve oyun camiasındaki hemen herkesin tepkisini çekerek, belirli bir gelir düzeyini aşan her oyun yüklemesinde ödenmesi gereken “çalışma zamanı ücreti” konusunda panik halinde bir “açıklama” yapılmasına neden oldu. Bu plan, pek çok kişinin maruz kalacağı artan maliyetlerin yanı sıra, Unity’de gösteriyi yöneten kişilerin topluluktan tamamen kopuk olduğunu düşündürdüğü için son derece popüler değildi.
Ancak ilk çıkışından iki haftadan kısa bir süre sonra, çalışma zamanı ücreti politikası neredeyse tamamen tersine çevrildi ve mimarları müşterilerinin önünde kendilerini alçaltıyorlar. Unity Create başkanı Marc Whitten değişiklikleri detaylandıran özür dileyen bir not yayınladı.
Bununla başlamak istiyorum: Özür dilerim.
Yeni Runtime Fee politikamızı duyurmadan önce sizlerle daha fazla konuşmalı ve geri bildirimlerinizi daha fazla dikkate almalıydık.
Unity’yi harika yapan sizlersiniz ve güveninizi kazanmak için sizi dinlememiz ve çok çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Endişelerinizi duyduk ve bunları gidermek için duyurduğumuz politikada değişiklikler yapıyoruz.
Revize edilen koşullara göre, Unity’nin güncel sürümüyle geliştirilen hiçbir oyun için çalışma zamanı ücreti alınmayacak, yalnızca 2024’te en son sürümü benimseyen geliştiriciler için geçerli olacak. Ücretsiz Unity Personal ücretsiz kalmaya devam edecek ve kullanıcıların bir sonraki seviyeye yükseltmeleri gereken gelir tavanı 200.000 dolara yükseltildi. Kullanıcılar 1 milyon doların üzerinde ise kullanıcı başına ücret ya da %2,5 gelir payı arasında seçim yapabilecekler.
Whitten ayrıca bugün PDT saatiyle 13:00’te canlı bir soru-cevap gerçekleştireceğini ve bu esnada daha fazla açıklama yapılabileceğini söyledi.
Genel olarak değişiklikler, insanların yeni şartlarla ilgili sorunlarının çoğunu ele alıyor gibi görünüyor ve daha da önemlisi, 2024’te, şu anda çıkmış olan veya yıllardır olan oyunlarda yürürlüğe girmek yerine, yeni projelerde az çok isteğe bağlı görünüyor.
Ancak Unity’nin müşterilerini sıkıştırmaya yönelik eli yüksek tavrı topluluğu kuşkusuz ürküttü ve tehdit edilen kaçış muhtemelen artık çok daha küçük olsa da, gelecekteki maskaralıklara karşı tetikte olmaya devam edecekler. Unity’nin oluşturduğu güven, bu kötü tasarlanmış girişimle ciddi şekilde zarar gördü ve birçok geliştirici, şirketin anlaşmayı tekrar değiştirme riskini almak yerine rakiplerine daha ciddi bir şekilde bakabilir.
Daha fazla bülten için;
ASUS Vivobook S 15 OLED BAPE® Edition Teknoloji ve sokak modasını buluşturan tasarım
Yorum Yaz