Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Lenovo, AMD’nin şimdiye kadarki en güçlü GPU’suna sahip ThreadRipper 7000 iş istasyonunu duyurdu
Şeffaflık ve erişilebilirlik adına Twitch, “kapsamlı bir araştırma” yaptıktan ve kullanıcılarının çoğunun kişisel verilerinin nasıl toplandığı ve kullanıldığı hakkında hiçbir fikri olmadığını tespit ettikten sonra, kullanıcıları eğitmek için yeni Gizlilik Merkezi’ni başlattı.
Twitch’in Gizlilikten Sorumlu Ürün Müdürü Mel de Leon, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, Perşembe günü faaliyete geçen Gizlilik Merkezi’nin, gizlilik hakları hakkında “açık, uygulanabilir bilgiler” sağlamak üzere tasarlandığını söyledi. Proje “anlamlı bir şeffaflık ve kullanılabilirlik” ile oluşturuldu.
De Leon yaptığı açıklamada, “Topluluğun geri bildirimleri geliştirme sürecimizin temelini oluşturdu,” dedi. “Hizmetimizi kullanan kişilerle yaptığımız konuşmalardan yararlandık ve daha sonra, gizlilik tercihlerinin nasıl takip edileceği, kullanıcı verilerinin Twitch genelinde nasıl kullanıldığı ve temel düzeyde kişisel verilerin nasıl tanımlandığı gibi soruları ele alan açıklayıcılar oluşturduk.”
Twitch’in kullanıcı tabanı gençlerden oluşuyor; şirket 2022’de izleyicilerinin %70’inden fazlasının 18 ila 34 yaş arasında olduğunu bildiriyor. Kişisel veriler, hevesli oyuncular olsalar bile kullanıcıları için o kadar da endişe verici olmayabilir.
Anketler ve küçük grup ayarları aracılığıyla Twitch, birçok içerik oluşturucu ve izleyicinin gizlilik seçimleri yaptıklarını hatırladıkları, ancak neyi seçtiklerini veya seçtiklerini nasıl kontrol edeceklerini hatırlamadıkları sonucuna vardı. Ayrıca Twitch ve internet genelinde “kişisel verilerin” nasıl tanımlandığını da bilmiyorlardı. Twitch, kullanıcıların verilerinin platformda nasıl kullanıldığına dair “iyi bir fikre” sahip olmadıklarını da söyledi.
“Gizlilik bilgilerinin anlaşılabilir olması gerektiğini düşünüyoruz, aksi takdirde gerçekten yararlı olmaz. Niyet ne olursa olsun, bilgi açık ve erişilebilir bir şekilde paylaşılmazsa, son kullanıcı için çok daha az değerlidir ve hatta daha az eyleme geçirilebilir,” dedi Twitch basın açıklamasında. “Topluluğumuz için daha fazla iş yaratmak ya da ‘şeffaflık’ kisvesi altında karmaşık bir ağ oluşturmak istemedik. Bu nedenle, yasalardan ve kurumsal konuşmalardan kurtulmak için çok çalıştık.”
Sosyal medya platformlarını düzenlemek tam bir canavar ve Twitch gibi siteler, federal kurumlar tarafından belirlenen yönergeler ile ülkeye ve bölgeye göre değişebilen yerel yasaların bir karışımına uyuyor. AB’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği’ne uymak için web sitelerinin kişisel verilerini toplamak ve kullanmak için kullanıcı onayı alması gerekiyor. Çoğu site kullanıcılardan veri toplama işlemine katılmalarını veya katılmamalarını istese de, açılır pencereler her zaman kullanıcıların neye onay verdiğini açıklamıyor.
Twitch’in Gizlilik Merkezi, kullanıcıların paylaştığı verilerin nasıl işlenebileceğine dair kaynaklar içeriyor ve şirket, daha geniş sosyal medya ortamında geçerli olan “genel, bilinmesi gereken tanımlar” ile Twitch’e özgü kullanıcılar hakkında “derinlemesine” bilgiler arasında ayrım yaptığını söyledi. Gizlilik Merkezi aynı zamanda kullanıcıların kendi veri toplama ve kullanımlarını kontrol etmeleri için bir merkezdir ve kullanıcıların kişisel verilerinin kopyalarına erişmelerini sağlar ve devre dışı bırakma araçları için net açıklamalar sunar. Örneğin bir mobil cihazda reklam takibini devre dışı bırakmak, “Twitch platformundayken reklam deneyiminizi geliştirmek için kişisel verilerinizden yararlanılmasına hayır demek” olarak açıklanıyor.
Gizlilik Merkezi ayrıca, Twitch’in devam eden gizlilik çalışmalarını “temellendirmek ve yönlendirmek” için olduğunu belirttiği “Gizlilik İlkeleri” de oluşturuyor. “Şeffaflık”, “Kontrol” ve “Seçim “e ek olarak Twitch, kişisel bilgilerin toplanmasını en aza indiren, kullanıcı verilerini güvence altına alan ve kullanıcıların mevcut verilerini silmelerine olanak tanıyan ürünler geliştirerek “gizliliği göz önünde bulundurarak tasarlama” sözü veriyor.
Twitch sözlerine şöyle devam etti: “Topluluğumuz, Twitch’in kişisel verilerini güvende tutmak için doğru olanı yaptığına, gizlilik haklarına saygı duyduğumuza ve Twitch deneyimleri hakkında bilinçli kararlar vermeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri sağladığımıza güvenebilmelidir.”
Elbette, herhangi bir sosyal platformun veri toplama vaatlerine şüpheyle yaklaşmak adil olacaktır. Ne de olsa pek çok site, kullanıcılarının verilerini toplamaya ve kullanmaya devam ederken, kullanıcılarının verilerini toplamadıklarını ve kullanmadıklarını iddia etti. Örneğin TikTok, kullanıcılardan toplanan biyometrik verileri kullanmayı reddediyor, ancak gizlilik politikası, “yüz izleri ve ses izleri gibi ABD yasaları kapsamında tanımlanan biyometrik tanımlayıcıları ve biyometrik bilgileri” toplayabileceğini söyleyen belirsiz bir madde içeriyor. Politika, bu bilgilerin neden toplanabileceğini veya nasıl paylaşılabileceğini açıklamıyor.
Twitch’in durumunda, Gizlilik Merkezi tek başına kullanıcıların kişisel verilerinin güvende olacağının garantisi değil. Ancak genç ve muhtemelen naif kitlesini gizlilik hakları konusunda eğitmek için çaba sarf etmek bir başlangıç.
Daha fazla bülten için;
Yorum Yaz