Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Apple’ın 2022 App Store Ödülleri, ‘Kültürel Etkiye’ Odaklanıyor
Pokémon Scarlet ve Violet, hatalara ve aksaklıklara yabancı değil. Bununla birlikte, oyuncular tarafından ortaya çıkarılan en son sorun, ara sıra ortaya çıkan doku patlamasından daha derine iniyor.
Pokémon Scarlet ve Violet’in rekabetçi çok oyunculu oyununun hayranları, oyunun PvP Battle Stadium’unda endişe verici bir hata ortaya çıkardı. Kısacası, stadyumdaki her bir PvP savaşı, savaşta rastgele sonuçlar üretirken aynı RNG (rastgele sayı üreteci) tohumunu kullanıyor gibi görünüyor.
Pratik açıdan bu, oyuncuların hangi saldırıların isabet edip ıskalayacağının sırasını öğrenebileceği ve hareketlerini buna göre koordine edebileceği anlamına gelir. Pokémon savaşlarının RNG bileşeni göz önüne alındığında, bu, rekabetçi oyuncular için ciddi bir sorundur. Örneğin: %90 veya daha az isabet oranına sahip hamlelerin ilk kullanıldıklarında (Reddit aracılığıyla) ıskalamaları garanti gibi görünüyor ve böylece oyuncular, önce rakiplerinin onları kullanacağını umarak onlardan kaçınmayı öğreniyor. Twitter’daki oyuncular da benzer sorunları bildirdi.
Bu hata, Scarlet ve Violet’teki daha estetik ve teknik sorunların ötesine geçiyor ve Pokémon deneyiminin kalbindeki sistemleri doğrudan etkiliyor.
Pokémon Scarlet ve Violet’in Nintendo Switch sürümü, en göze çarpan sorunlardan ikisi olarak doku patlaması ve ara sahneleri kesintiye uğratan karakterlerle performans sorunları ve hatalarla dolu. Ancak bu özel sorun, dalgalı animasyonları ve kare hızı sorunlarını gölgede bırakır. Bu RNG hatası, Pokémon’un tam kalbini etkiliyor: savaş sistemi.
Piyasadaki en iyi RPG’lerden herhangi biri gibi, Pokémon da savaş mekaniğine göre yaşar ve ölür. Cep canavarı savaşının gergin ileri geri ve onu ayakta tutan hassas aritmetik, Red and Blue günlerinden beri Pokémon deneyiminin tam merkezinde yer alıyor.
Bir Pokémon savaşındaki, sınırlarımızı zorladığımız o kavrama anları, oyunları yapan şeydir. Cep arkadaşımızın sağlığı kırmızıya düştüğünde tanıdık alarm sesi efekti çınlıyor. Derine ineriz, dişlerimizi sıkarız ve yenilginin ağzından zaferi kapmak için son bir hamle, riskli bir saldırı yaparız. O son anda, şansımızın bizden yana olmasını umarız.
PvP modunda kırık bir RNG çekirdeği ile Pokémon, bu deneyimi rekabetçi oyuncular için aynı şekilde sunamaz ve bu biraz kalbimi kırar.
Bu yeni ortaya çıkarılan soruna rağmen, Scarlet ve Violet, Pokémon’un sınırlarını büyük ölçüde zorlayan cesur ve yenilikçi özelliklerle dolu olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, oyunu etkileyen hataların derinliği ve genişliğinin, çekirdek savaş sistemini baltalayacak kadar geniş olması endişe vericidir.
Rekabetçi Pokémon savaşları, serinin en başından beri Pokémon hayran topluluğunun temelini oluşturuyor. Game Freak’in (Poké) topunu buraya düşürmesi de hayal kırıklığı yaratıyor çünkü Switch için iddialı, açık dünya oyunları yayınlamak ve bunların zarif bir şekilde çalışması mümkün; sadece Xenoblade Chronicles 3 veya The Legend of Zelda: Breath of the Wild’a bakın.
Game Freak, lansmandan önce bu hatayı yakalamayarak Pokémon’un en önemli sistemine bir kusur getirdi.
Yorum Yaz