Meditasyon Yürüyüşlerinin Yararları Nelerdir?

yuruyus

******

Yürümenin birçok olası faydası vardır ve daha sağlam, dengeli ve sakin hissetmenize yardımcı olabilir. Ayrıca çevreniz, bedeniniz ve düşünceleriniz hakkında farklı bir farkındalık geliştirmenize yardımcı olur

******

Aşağıda yürüyüşün birçok olası faydasını bulacaksınız.

Kan akışını hızlandırır

Yürüme meditasyonu genellikle uzun süre oturan insanlar tarafından kullanılır. Yürüme pratiği kanın, özellikle bacaklara akmasına yardımcı olur. Halsizlik veya durgunluk duygularını hafifletmeye yardımcı olur.

Dikkatli yürüyüş de harika bir yoldur, kan dolaşımını artırır ve enerji düzeyinizi yükseltir.

Sindirimi geliştirir 

Yemekten sonra yürümek , özellikle ağır veya dolu hissediyorsanız, sindirimi arttırmanın harika bir yoludur .

Yürümek, yiyeceklerin sindirim sisteminizde hareket etmesine yardımcı olur ve kabızlığı da önleyebilir.

Kaygıyı azaltır 

Stres seviyenizi düşürmek istiyorsanız, egzersizden önce veya sonra bir meditasyon pratiği yapmanın yararlı olduğunu görebilirsiniz.

Genç yetişkinler üzerine yapılan bir arıştırmaya göre, meditasyonla birleştirildiğinde yürüyüşün kaygı belirtilerini azaltmada daha etkili olduğunu gösterdi.

Kan şekeri seviyesini ve dolaşımını artırır 

Küçük bir 2016 çalışması , Budist tabanlı bir yürüyüş meditasyon uygulamasının tip 2 diyabetli kişilerde kan şekeri seviyeleri ve dolaşımını olumlu yönde etkilediği sonucuna vardı.

İnsanlar 12 hafta boyunca haftada 3 kez 30 dakika dikkatli veya geleneksel yürüyüş yaptılar. Budist yürüyüş uygulaması yapan grup, geleneksel yürüyüş yapan gruptan daha fazla gelişme gösterdi.

Depresyonu hafifletir 

Özellikle yaşlandıkça aktif kalmak önemlidir. Düzenli egzersiz, her ikisi de yaşlı yetişkinlerde azalma riski olan fitness seviyelerini artırmaya ve ruh halini iyileştirmeye yardımcı olur.

Refahı artırır 

Mümkün olduğunda, bir park, bahçe veya ağaçlı bir yer gibi doğada yürüyüşe çıkın, genel refah duygularınızı artırabilir ve daha dengeli hissetmenize yardımcı olabilir.

Orman banyosu uygulaması, gevşeme ve gelişmiş beyin aktivitesi gibi profesyonelleri için Japonya’da popülerdir.

Bir 2018 araştırmasına göre , bir bambu ormanında 15 dakika boyunca yürüyen insanlar ruh hallerinde, kaygı düzeylerinde ve kan basıncında iyileşmeler gösterdi.

Uyku kalitesini artırır 

Egzersizin faydalarından yararlanmak için yoğun bir egzersiz yapmak gerekli değildir. 2019’dan gelen araştırmalar, düzenli ılımlı egzersizin uyku kalitesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu gösterdi.

Yürüyüş , esnekliği artırmaya ve kas gerginliğini azaltmaya yardımcı olabilir, böylece fiziksel olarak daha iyi hissedersiniz.

Ayrıca, özellikle sabahları yürürseniz, stres ve endişe duygularını azaltma olasılığınız daha yüksektir . Tüm bu faydalar sizi sakin ve net bir zihinle bırakabilir, böylece her gece derin uykuya dalmaya hazır olursunuz.

Dikkatli yürümeyi günün bir parçası haline getirin…