Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Çin Sonunda VPN Hizmetlerindeki Bazı Kuralları Gevşetiyor
Yeni bir iPhone 13 veya MacBook Pro ister misiniz? Ama beklemekten kaçamazsınız.
Yeni iPhone 13’ün üretim sorunlarıyla karşılaşabileceğini ve önümüzdeki aylarda daha az ürünün gönderilmesine neden olabileceğini duymuş olsak da, durum daha da vahim olabilir. Yeni bir rapor, iPad mini 2021, yeni iPad 2021, Apple Watch 7 ve MacBook Pro dahil olmak üzere Apple’ın yeni ürün listesinin çoğunun o kadar ciddi bir şekilde geri sipariş edildiğini ve sevkiyatların Kasım veya Aralık ayına kadar yerine getirilmeyebileceğini gösteriyor.
Bloomberg’e göre, yeni Apple ürünlerindeki siparişler yeni değil, ancak yeni cihazlarda yıllar içinde en uzun gecikmeler yaşanıyor. Bu, Black Friday fırsatlarını bu yıl da etkileyebilir.
Apple’ın çevrimiçi mağaza listeleri, ürün gecikmelerinin ne kadar uzakta olduğunu gösteriyor: Bu yazının yazıldığı sırada, çoğu pazarda bir iPhone 13 Pro’nun elinize geçmesi en az bir ay sürecek (tahmini varış: 19-29 Kasım) ve MacBook Pro 16-inç’in aynı bir aylık nakliye penceresi vardır (MacBook Pro 14-inç’in 12-19 Kasım’a kadar üç haftalık bir gecikmesi vardır).
Yeni bir iPad mini 2021’i bazı ülkelerde ekstra ücret karşılığında iki saat içinde kapınıza kadar getirebilseniz de, normal teslimatlar bir ay erteleniyor ve aynısı yeni iPad 2021 için de geçerli. Apple Watch 7 en çok etkilenen gibi görünüyor.
Gecikmeler Apple’ın en yeni ürünleriyle sınırlı değil. iPhone 12 ve iPhone 11 hatları bile sırasıyla iki haftadan bir aya kadar benzer gecikmeler yaşıyor.
Ürün gecikmelerinde Apple yalnız değil: küresel çip sıkıntısı, GPU’ları ve PS5’leri elde etmeyi neredeyse imkansız hale getirmeye ve diğer ürünlerin piyasaya sürülmesini engellemeye devam ediyor. Ancak geri siparişler, üretim gecikmelerinin önümüzdeki birkaç ay içinde Apple’ın satışlarının genellikle yıl için en yüksek olduğu kritik tatil dönemine 10 milyon daha az iPhone 13 gönderilmesine neden olacağını iddia eden daha önceki bir Bloomberg raporunun hemen ardından geldi.
Apple’ın geçen yıla göre %7 artışla yaklaşık 120 milyar dolarlık satış yapması bekleniyor ve bunun yarısının iPhone satışlarından gelmesi bekleniyor, ancak bu kıtlık devam ederse bu sayı yetersiz kalabilir. Tüketiciler için daha da önemlisi, gözünüze kestirdiğiniz yeni iPhone veya MacBook Pro bir tatil hediyesi için zamanında yetişemeyebilir.
Yeni MacBook Pro 14 inç ve MacBook Pro 16 inç modellerinin Apple’ın Ekim etkinliğinde görücüye çıktığını görmekten heyecan duyduk, ancak Covid’in üretim ve tedarik zincirleri üzerindeki devam eden etkisinin, satın alınabilecek çok daha az MacBook Pro anlamına gelebileceğini hemen gördük.
Bildirilen 10 milyon adetlik iPhone 13 açığını derinlemesine inceleyen analistler ve uzmanlar, üretim, tedarik ve nakliye zinciri boyunca kaç tane hata noktasının ciddi kademeli gecikmelere yol açabileceği göz önüne alındığında, raporun makul olduğunu onayladılar.
Ancak Apple, siparişlerinin hacmi nedeniyle bu zincirler arasında çok fazla önceliğe sahip. Şirket kaç adet sattığını nadiren paylaşırken, IDC şirketin 2021 yılının ilk çeyreğinde (2020 tatili dahil) yaklaşık 90,1 milyon iPhone sattığını tahmin ediyor). CNBC’ye göre ve sadece daha fazla satmaları beklenirdi. Bu yılki tatil sezonu için daha az iPhone göreceli: Apple’ın daha kaç iPhone satmayı planladığı bilinmiyor.
Analistler ayrıca bizi tek bir tedarik zinciri raporuna ve etkilerine çok fazla okumaya karşı uyardılar. Perakendeciler mevcut stoklara daha fazla güvenebilir veya Apple, tatil satışları dönemindeki açığı kapatmak için ayarlamalar yapabilir (veya daha fazla cihaz sevkiyatını koaksiyel edebilir). Tüketicilerin Apple’ın yeni ürünleriyle ilgili bulunabilirlik sorunları yaşayıp yaşamayacaklarını söylemek için henüz çok erken. Ancak bu raporlar, alıcıların Black Friday ve diğer yaklaşan alışveriş dönemlerindeki gecikmeleri hesaba katmak isteyebileceğini gösteriyor.
Yorum Yaz