Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Android 14, Kullanıcıların Eski Uygulamaları Yandan Yüklemesini Engelleyebilir
Ajans, Google’ı dijital reklam pazarını yasa dışı bir şekilde tekeline almakla suçluyor.
Sekiz eyaletin yanı sıra ABD Adalet Bakanlığı, şirketin reklamcılık işini dağıtması için Google’a dava açıyor. Salı günü Virginia’daki bir federal mahkemeye yapılan bir şikayette, ajans Google’ı dijital reklam pazarını yasa dışı bir şekilde tekeline almakla suçladı. Adalet Bakanlığı, “Google’ın rekabete aykırı davranışı, giriş engellerini yapay olarak yüksek seviyelere çıkardı, önemli rakipleri reklam teknolojisi araçları pazarını terk etmeye zorladı, potansiyel rakipleri pazara girmekten caydırdı ve Google’ın kalan birkaç rakibini marjinalleştirdi ve haksız yere dezavantajlı duruma düşürdü.” .
Bir Google sözcüsü “DOJ’un bugünkü davası, son derece rekabetçi reklam teknolojisi sektöründe kazananları ve kaybedenleri belirlemeye çalışıyor” dedi. DOJ, yeniliği yavaşlatacak, reklam ücretlerini artıracak ve binlerce küçük işletme ve yayıncının büyümesini zorlaştıracak kusurlu bir argümanı ikiye katlıyor.”
Bloomberg’in belirttiği gibi, dava, Biden yönetiminin ülkenin en büyük teknoloji şirketlerinden birinin gücüne meydan okumaya yönelik ilk önemli girişimini temsil ediyor. Ajans daha önce 2020’de Google’a dava açmıştı. O sırada Başsavcı William Barr başkanlığındaki Adalet Bakanlığı, şirketin arama ve aramayla ilgili reklamcılık üzerinde tekele sahip olduğunu söyledi. Ayrıca, Adalet Bakanlığı’nın, üreticileri cihazlarını şirketin uygulamaları ve arama motoruyla önceden yüklemeye zorlayarak Google’a haksız yere avantaj sağladığını söylediği Android ile ilgili terimlerle de sorun yaşadı.
Google, dijital reklamcılık pazarındaki hakimiyeti konusunda yoğun bir düzenleyici incelemeyle karşı karşıyadır. 2020’de Teksas, şirketi reklam fiyatlandırmasını “tekelci kontrol etme gücünü” kullanmakla suçlayan çok eyaletli bir dava açtı. Bir yıl sonra, Avrupa Komisyonu, şirketin reklam işine yönelik bir soruşturma başlattı ve görünüşe göre Google, YouTube’daki reklamları nasıl ele aldığını yeniden gözden geçirmeye zorladı. Geçen yıl Senato, Google gibi şirketlerin dijital reklamcılık ekosisteminin birden fazla parçasına katılmasını engellemek için tasarlanmış bir yasa da çıkardı.
Adalet Bakanlığı en son şikayetinde, “Dijital reklam pazarının tüm yönlerine dahil olan Google, dijital reklam teknolojileri üzerindeki hakimiyetine yönelik her türlü tehdidi ortadan kaldırmak veya ciddi şekilde azaltmak için rekabete aykırı, dışlayıcı ve yasa dışı yöntemler kullandı” diyor. Google’ı, yayıncıların ve reklamverenlerin rakip ürünleri etkili bir şekilde kullanmasını engellemek için pazar hakimiyetini kötüye kullanmanın yanı sıra, hem “gerçek hem de potansiyel” rakipleri ortadan kaldırmak için satın almaları kullanmakla suçluyor. Adalet Bakanlığı, “Google’ın müşterileri ve rakipleri, Google’ın bu reklam teknolojisi araçlarından herhangi biri üzerindeki hakimiyetini tehdit eden bir yenilikle karşılık verdiğinde, Google’ın rekabete aykırı tepkisi hızlı ve etkili olmuştur.”
Adalet Bakanlığı’nın davasıyla ilgili haber çıktıktan sonra yayınlanan bir blog gönderisinde Google, ajansı “yayıncılar, reklamcılar ve internet kullanıcıları pahasına tarihi yeniden yazmaya çalışmakla” suçladı. Google, özellikle, Adalet Bakanlığı’nın şirketin, Google’ın on yıldan uzun bir süre önce satın aldığı iki reklam teknolojisi şirketi olan AdMeld ve DoubleCheck’i ayırma talebine itiraz ettiğini söylüyor. Google, “Bu anlaşmalar, DOJ dahil olmak üzere düzenleyiciler tarafından incelendi ve devam etmesine izin verildi” diyor.
Ayrıca Google, reklam teknolojisi sektöründeki rekabetin son yıllarda önemli ölçüde arttığını iddia ediyor. Örneğin şirket, Microsoft’un yakın zamanda AT&T’nin eski reklam teknolojisi kanadı Xandr’ı satın almasına işaret ediyor ve bu satın almanın Microsoft’un Netflix ile “dönüm noktası niteliğindeki” reklam anlaşmasını etkinleştirdiğini belirtiyor. Google, “Hükümet bu satın alma işlemine itiraz etmedi” diyor.
Google ayrıca Adalet Bakanlığı’nı reklam ürünlerinin çalışma şeklini yanlış tanımlamakla suçluyor. Şirket, ürün yığınının rakip teknolojilerle çalıştığını ve yayıncıların ve reklamverenlerin kullanmak istedikleri hizmetleri seçmelerini “kolay” hale getirdiğini söylüyor. Google, “Kimse reklamcılık teknolojilerimizi kullanmak zorunda değil – etkili oldukları için kullanmayı tercih ediyorlar” diyor.
Bir tahmin, Google’ın ABD dijital reklam pazarının yüzde 26,5’ini kontrol ettiğini gösteriyor. Şirketin reklam biriminin önümüzdeki yıl ABD’de yaklaşık 73,8 milyar dolar reklam geliri elde etmesi bekleniyor ve bu paranın çoğu arama reklamlarından geliyor.
Yorum Yaz